400hk med turbo ur en 1,5L motor. Är det bara jag som tycker att det inte är direkt super revolutionerande? Den är ju lätt, men samtidigt är det ju en race motor. Den behöver ju inte hålla super duper länge.
Vad har jag missat? Har Nissan och Yamaha ett samarbete?
Litereffekten är väl inget revolutionerande men jag tyckte mej läsa att dom gjort det vid 7500 RPM och det är fan bra gjort.400hk med turbo ur en 1,5L motor. Är det bara jag som tycker att det inte är direkt super revolutionerande? Den är ju lätt, men samtidigt är det ju en race motor. Den behöver ju inte hålla super duper länge.
Vad väger en Nytro motor egentligen? En apex?
Vi snackar ju ändå om en jätte bilkoncern som utvecklat motorn.
Nä nog lär den hålla hyffsat då den lär plågas rätt bra i en racebil.Litereffekten är väl inget revolutionerande men jag tyckte mej läsa att dom gjort det vid 7500 RPM och det är fan bra gjort.
Sen är den byggd för 24-timmars så hållbarheten lär knappast vara ett bekymmer. Tuna ner den till 200 kusar för ytterligare driftsäkerhet, bygg all kringutrustning som krävs väldigt lätt och tvinga ner den i en skoter snarast! =)
Stämmer, det var 1,8l 4an som var ombyggd ned till 1,6L (tror jag) som dom laddade nå kopiöst i, typ 4-5 bar om ja minns rätt... sjuka grejjerBmw hade väl en F1 motor på de glada 80-talet som va på 1,5 liter o gav 1200-1500 hk, beroende på laddtryck. Fyrcylindrig tror ja den va oxå...
Problemet på skotern är väl varven? För vad tar Yamaha ur sin R6 motor på 600cc...det är ju en bra bit över 100hk men dock vid varvtale omkring 15000-16000rpm
Edit:
123.7hk vid 14.500rpm och dom varven gillar väl inte variatorena
vill inte vara negativ, men om du hade läst hela tråden och dess inlägg så borde du förstått hur diskussionen glidit in på det ämnetJag vill inte vara negativ men vad har F1 bilar å tävlingsmotorer med Yamaha 2015 att göra?
Det är väll ganska klart tycker jag? Yamaha kommer ställa upp i F1 med mountain maxen..Jag vill inte vara negativ men vad har F1 bilar å tävlingsmotorer med Yamaha 2015 att göra?