Yamaha 2015

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Ska bli kul å se vad ni får i år. Hoppas på nedläggning av nytron och fler varianter på vipern. Apex får gärna vara kvar då jag tycker den är en trevlig å balanserad maskin trots vikten. Dock i ny retro design med högt ryggstöd med namnet inviter "ledens kung" Läste tidigare i tråden om någon ny hoj motor den skulle ni fått i ett xs chassi så kunde den ersätta phazern till nya exciter.
 

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
hoppas verkligen inte att yamaha kommer med en 2 takt.
Yamaha ska fortsätta göra det dom är king på, 4 takt motorer!
 

Beck

Medlem
26 nov 2013
32
0
1
hoppas verkligen inte att yamaha kommer med en 2 takt.
Yamaha ska fortsätta göra det dom är king på, 4 takt motorer!
Håller med där. Om man någon gång i framtiden ska köpa sig en 4-takt ser jag gärna att Yamaha fortfarande finns som valmöjlighet. Vill man ha en 2-takt kan man köpa ett annat märke.
 

anchull

Välkänd medlem
7 nov 2012
102
0
6
Skulle vilja påstå att Yamaha va hyfsat "king" på att göra 2-taktsmotorer också. Tex Srx 700.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Dom behöver en lätt lössnöare! Även om dom släppte en 2t så skulle dom inte sluta med 4t. Är väl bara bra om man kan välja själv vad man vill ha. Det ska till ett mirakel från yamaha om jag ska åka 4t igen.
 

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Skulle vilja påstå att Yamaha va hyfsat "king" på att göra 2-taktsmotorer också. Tex Srx 700.

Det är en jäkla fin 2 taks motor samt deras 540 fläkt motor. Men med 2 taktare idag är det så höga krav på avgas utsläpp. Jag tror och hoppas att de kommer med en ny 2 cylindrig 4 taktare som är lika lätt som dagens 800 motorer fast med mer effekt och vrid
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det är en jäkla fin 2 taks motor samt deras 540 fläkt motor. Men med 2 taktare idag är det så höga krav på avgas utsläpp. Jag tror och hoppas att de kommer med en ny 2 cylindrig 4 taktare som är lika lätt som dagens 800 motorer fast med mer effekt och vrid
Ja, DET kommer vi iaf inte att få se.

En fyrtaktare för konsument har inte en skugga av chans att ha kombinationen lätt, högre effekt än dagens 2t 800 samt rimlig i pris-inte utan ngn form av överladdning iaf...bara all kringutrustning runt motorn väger garanterat minst 10kg extra, om man räknar in olja, pump, oljetank, startmotor, batteri osv.

Däremot om kan dom landa kring 220-230 kg så kan det ju bli intressant alternativ ändå.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Med tanke på rean på nytro -14 med nästan 20.000kr redan i januari så lär handlarna veta att nytron e ett minne blott 2015
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
En lång Viper, Nytron försvinner är mitt tips.
sen har det börjat skrivas att det blir nåt betydligt roligare till 2016 men så är det ju alltid...
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Håller med föregående talare, Nytron försvinner, Viper Mtx kommer. Däremot så tror jag inte på några fler Yamacat 2015 iaf.
Tror inte att Arcticfabriken har kapacitet att bygga så många skotrar.
Man hoppas ju på ett nytt Yamaha-chassie med ny motor.
 

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Läste ett rykte om att apex-motorn inte får plats i arctic-chassit. En ny apex lär väl komma först 2016, made in japan då.