Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

Snötomten

Välkänd medlem
7 feb 2011
100
0
6
Fettmule
Hittade en bandyklubba i en container som barn var väl ca 8 år och den var sprillans ny.
Jag blev Uberlycklig som bara ett barn kan bli, och hoppade upp på cykeln hållande bandyklubban i högerhand under handtaget.
Att jag hade kroken på bandyklubban vänd in mot hjulet skulle visa sig att bli min bane.

Tror ni inte att i ca 20km i timmen då man stod och trampa som en besatt för o komma hem o visa sitt fynd att...

Kroken på bandyklubban far in bland ekrarna.

*Tänk nu ånglok och drivlänken o kraften i denna.*

I mitt fall var det dock inte nått hjul kraften överfördes till utan då jag stod upp.
Så kommer Klubb-änden kommer i ca 4000km i timmen rakt upp i pungen och slungar mig av cykeln.

Jag drömmer mardrömmar om detta än :doh:
 

Mizty

Medlem
19 dec 2010
16
0
1
Östersund
Skoj tråd!

Har inte hunnit med så mycket hittills faktiskt, men jag kan berätta något rätt så jävla korkat jag gjort.
Jag var 7 år och vi var ute med klassen vid en udde/strand med massa sten. Vi var några killar som kastade macka ut på vattnet och självklart skulle jag vara värst. Inte nog med att jag fick flest "hopp" på mackan, klart som fan att jag skulle komma på den coola idén att kasta över min kompis huvud och sen ner i vattnet framför han och ändå vinna. Han märker ingenting. Jag tar upp en relativt stor stenbit, perfekt macka, rätt så vass men också lite tung. Tar i och svingar iväg. Det tar stopp 2 meter framför mig där min kompis står. Min kompis börjar storlipa och håller sig för huvudet, när han tar bort händerna är det blod i massor. Det resulterade i 4 stygn i bakhuvet.

Är huvudet dumt får min kompis huvud lida säg ;)
 

MM700_Lule

Medlem
27 jan 2011
30
0
1
Trailblazer:

Råkade ut för liknande. Blev påkörd bakifrån i rondell, kör åt sidan. Då stiger en medelålders dam ut från bilen bakom å säger: Oj oj, men tur jag har helförsäkrat. Gubben säger jag skall ha det för jag krockar så ofta.
:doh:
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Min Rave 800 var lite svårstartad så jag sa då " startar du inte nu då säljer jag dig!" drog ett drag och snöret gick av...........
Säger inge mer än det
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Då min wildcat skar å ja skulle byta kolv så var jag inne till handlaren å beställde en ny wisecokolv till skotern. Lämnade den gamla åt dom så de skulle bli rätt. Fick den 2 veckor senare. Å körkåt som ja var så smällde jag ihop den direkt ja kom hem. Fick igång den under kvällen. Skulle smyga iväg för å se så den gick ok. Tog mig 200 meter typ så small de som s*tan. Visade sig att jag fått en förliten kolv. Å ung å dum som man var tänkte ja inte på att den gick ovanligt lätt in i cylindern. Blev rivning av motorn och ett träningspass med slägga å huggmejsel i blocket för å få bort kolvrester överallt...
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det dummaste jag gjort IDAG, är att ta den blåa bilen, istället för den röda bilen då jag skulle hämta ungar på tåget för 2 timmar sen.

Det visade sig att undertecknad hade missat den lilla lilla detaljen att man måste besiktiga fordon en gång per år.

Kostade mig 1500:-. Fan vad TRÖTT jag blir. Tredje gången på ungefär ett år man sponsrar staten.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Min fru tyckte att jag skulle skriva något för jag har gjort så mycket dumt.
Så jag kan väl skriva om den gången jag satt på sängen och höll i flaska med 3sekunders lim.
först limmade jag ihop fingrarna så där som alla testar och det fick ju bra att få isär.
sen så tog jag en stor droppe på undersidan av stortån och så tryckte jag ihop och det gick inte lika bra.
Hela undersidorna av stortåna satt ihop med varandra.
På andra sidan av rummet låg en skalpell och det var definitivt inte lätt att ta sig dit då man var tvungen att ta sig fram med fotsulorna ihop.
och ont gjorde det när det drog i skinnet.
när jag lyckats få tag i skalpellen så skar jag fel så jag fick nästan dubbel uppsättning av skinn under den ena tån.
Är faktiskt enda gången jag limmat ihop tårna med varandra så jag kanske lärde mig något :)
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Min fru tyckte att jag skulle skriva något för jag har gjort så mycket dumt.
Så jag kan väl skriva om den gången jag satt på sängen och höll i flaska med 3sekunders lim.
först limmade jag ihop fingrarna så där som alla testar och det fick ju bra att få isär.
sen så tog jag en stor droppe på undersidan av stortån och så tryckte jag ihop och det gick inte lika bra.
Hela undersidorna av stortåna satt ihop med varandra.
På andra sidan av rummet låg en skalpell och det var definitivt inte lätt att ta sig dit då man var tvungen att ta sig fram med fotsulorna ihop.
och ont gjorde det när det drog i skinnet.
när jag lyckats få tag i skalpellen så skar jag fel så jag fick nästan dubbel uppsättning av skinn under den ena tån.
Är faktiskt enda gången jag limmat ihop tårna med varandra så jag kanske lärde mig något :)
hahaha lätt ibland de 3 bästa i tråden!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Slänger in en till klantighet man lyckats med.

Var när jag gick på förskolan så lekte jag med två tjejer (misstolka inte det nu ;)) så vi satt uppe i en klätterställning, sen kom det några Bi:n och snurra runt skallarna på oss, så vi klättrade ner, och då ska man ju leka cool framför tjejerna och säger "behöver inte vara rädd för dom", och jag tror fan bi:na hörde mig för då kom dom till mig å snurrade runt skallen och väldigt nära mig.

Så man började flaxa med armarna sedan vart det en j*vla fart på mig och skulle springa in till lärarna, så dörren stod öppen och utanför är det en betong bit som kanske är 1dm hög och 1x1m som ett trappsteg in, så då kom man där springandes i full fart och stöp på den där j*vla betongbiten så man flög in genom öppningen och landade på några "mattor" som ligger fast nere i golvet där man ska ta av sig skorna, så det slutade med att man låg där och böla med ett jack på ena sidan av magen...

Tror inte tjejerna vart så impade efter det haha :D
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Haha, lyckades rycka av snöret på min nyss oså på nåt j*vla vänster sprack fingetoppen på vänster ringfinger;p fick ett ganska djupt sår...
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Fick 2 böter inom 24 timmar, först 25km/h för hårt mot radarbilen sen 22km/h för hårt i fartkamera.. Jävlar vad less man blir
 

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
finns ju så mycket klantigt man gjort, svårt att komma ihåg allt :p

1: var och bada på i ett badhus och så var jag ute och rökte, mitt i vintern i bara badbyxor så va ju gode kallt så när jag rökt klart skulle jag snabbt i bubbelpoolen och tänkte inte så långt så jag rök rakt ner i botten :p vart tvungen åka till sjukan fast jag inte ville, fick åka ambulans till och med, jätte kul att ligga med nackkrage och badbyxor i nån timme på akuten :p


2: en kväll när jag skulle på jobbet så skulle jag starta bilen för att sedan gå och dra ur motorvärmaren och då satta jag mig med arslet in i bilen och benen utanför och vrider på nyckeln, bilen startar med växeln i och kör rakt in i väggen/dörren och spräcker dörren :D dock gick bara regskyltenpå bilen (v40).


3: körde bil (jobb bilen) och så skulle jag backa upp till ett hus och brottom som jag hade så matar ordentligt på backen och shablar sen med bromsen och backar rakt in i hörnet på huset så trycker in bakdörren totalt! va lite klurigt att lägga upp det på nå bra sätt åt chefen :p


4: vred knäet ur led när jag skulle klättra ut genom sidorutan på en bil för att filma bilen bakom, gjorde mycket ont! det sabba knäet så jag har lyckas vrida det ur led MÅNGA gånger efter det:(


5: en annan riktigt jävla ful urvridning, var och jobba och så skulle jag skita i en barack, toan var så grymt jävla liten, när jag satt ner tog knäna i dörren, iaf, jag gjorde misstaget att gå in och sen vända mig där inne istället för att backa in och när jag vänder mig och sen sätter mig så kliver knäet ut när jag sätter mig ner, danskarna måste trott jag va riktigt hårt i magen, jag stonka till rätt bra :p


6: en till klantig sak med bil, jag och sladda på en parkering och så sladda jag runt nå hus och säger "jag vet inte riktigt vart stolparna är här" nästa se kund "oj, shit" sen plockar jag en stolpe, var nära på att rädda det, var på väg att ta den över förardörren med lyckades få den i bakskärm istället.

finns fler men räcker med det här för stunden :)
 
E

eMe181

Jadu,hmm!
Det var en hyffsat tidig söndagsmorgon, jag och en polare satt och lanade MW2 och Minecraft... Men vi vart hyffsat less, min ide var att gå ut och skojja lite med fyllisar :)
Ni som känner till Johanna i parken? Där vart vi jagade utav en fyllis, sedan så orkade han inte mer... Då skrek vi till han ''Jävla tjockis'' orkar du inte mer??? Ta mig fan, han sprang upp mig och gav mig en riktig höger på käken :S Blev att man svimmade, och vaknade upp på ett sjukhus, då sa man att man hade ramlat in i en bänk :)

Haha, kanske lite omoget men roligt var det ;)

Har även en till rolig sak som hände för ungefär 2 år sedan, jag lider än utav smärtan i knäet. Jag och han som retade fyllisen skulle fara och bada i Falkträsket, han hade ju tagit sin brorsas moppe, och tamefan blind som han är så svänger en bil ut i rondellen brevid falkträsket... 1 2 3 BOOOOOOOM där klämde jag foten mellan backen och asfalten, resulterade i en krossad knäskål som aldrig kommer läka, gör jävligt ont om jag slår i något med det knäet. :(


Och när jag gick i förskolan, så var vi i en lekpark med klassen, dom hade en stor gunga som man satt rakt imot varann och så snurrade man den :) Och hero som man är så skulle jag springa till min kompis som stog ungefär rakt igenom den, när man springer dit... 1 2 3 Bang, då slog man i huvudet, dock fick jag bara ett ''Jack'', tamefan vad man skrattar åt det ;)


Hände även en rolig sak förra veckan, en tjej jag var intresserad av, har alltid gillat hon sedan 1-2:an. Som sagt vi hade innebandy match, och då skulle man styla och skjuta in ett grymt mål, så då fick man värsta friläget, man springer och springer och kollar mot bruden med värsta feta flinet, då sprang jag in i mål, men ett mål vart det iallafall :)
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
måste bara få skratta hahaha, olyckligt att du gjorde illa dig så, men det lät så kul när man läste det och fick en bild i huvet :D
Haha jo... Sommarlovet mellan 8:an och 9:an tillbringades på styltor -.- (Y)

Har inte åkt på den det där odjuret som mosade min fot något mer xD