Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Tänkte att det skulle vara roligt att dela med sig vad det osmartaste,dummaste,värsta,klumpiga osv osv sak ni gjort :D

Kan vara allt från benbrott till att ni råkade köra över grannes katt med gräsklipparen, ja ni förstår nog, vill höra ALLT! ;)

Lägg gärna upp bilder på vad ni har orsakat!

Jag kan börja med mig själv, när jag var ca 8år så var jag med min granne och lekte hos min andra granne, vi lekte med en trampbil jag åkte och han sprang bakom och puttade på,

på höger sida av trampbilen så gick själva drivning utan kedjeskydd, och klåfingrig som man är så trodde man ju att man var hulken och skulle hålla emot kedjan medans den snurrade, jag skrek backa och sprang grinandes med vänster hand runt höger pekfinger till grannens föräldrar.

Det hela slutade med att man vart en fingertopp fattigare, och innan jag skulle åka hem till mina föräldrar så kommer ena av grannens barn och säger, fingertoppen sitter kvar i trampbilen. :D

Mata på, våga visa vilket klantarsle du är! :heh:
 
Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Sv: Vad är det osmartaste/klumpiga/galnaste sak ni gjort? Bildtråd

haha "gillar" slutet :p kan inte ha vart kul för ungen att hitta fingret :S

ja själv har man väll inte hunnit göra spec dumma grejjer.

Men en gång på vintern så skulle jag göra en bakåt volt ner för ett vägräcke ner i mjuk snö...... slutade med att jag landade uppåner med skallen först i räcket. annars har ja levt ett hyfsat säkert liv hittills.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Sv: Vad är det osmartaste/klumpiga/galnaste sak ni gjort? Bildtråd

Haha, ne det var nog inte så trevligt att se fingertoppen, dom tog lös den och la den i en påse som vi tog med till akuten :D

Haha, ja det är ingen höjdare att slå huvet när man ska göra någon volt ;s har gjort det själv fast från en kant på badhuset när jag skulle göra en bakåtvolt ner i vattnet ;D.

På dagis hade vi en en lekborg som kanske var 120-130cm hög med en rutchkana, och uppe vid den där rutchkanan så hade vi lagt ett täcke tvärs över där man ska åka ner i typ midjehöjd som ett räcke, och smart som man är så lutade man sig mot det där "räcket" och det vek ju bara ihop sig, så det sa bara PANG så gjorde man en faceplant i betongolvet från över en meter :D fick en spricka i käken för att det där j'vla skiträcket inte fyllde sin funktion haha :D
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Sv: Vad är det osmartaste/klumpigaste/galnaste sak ni gjort? Bildtråd

ja, nå har man alt gjort illa sig några gånger...... Det värsta var nog då jag slet knät ur led, inge kul alls. vet inte riktigt hur det gick till men stog på knä och föll/vred mig och ena smalbenet var kvar på samma ställe då jag hade det mellan en annans persons ben då han stog upp.
lite luddigt förklarat men säkert nån som fattar :)
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Sv: Vad är det osmartaste/klumpigaste/galnaste sak ni gjort? Bildtråd

Haha, Kul med klantigheter! :D Jag har trampat på en spik, rakt igenom foten. Samt hoppat från gunga när man var liten, in i ett staket och brytit näsan =)
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Sv: Vad är det osmartaste/klumpigaste/galnaste sak ni gjort? Bildtråd

Cyklade omkull med stödhjul, bröt 3 fingrar.. :D
Voltade på vatten med en Safari GLX -90 då skidorna åkte åt varsit håll på vattnet = akuten
Slog ut några tänder på en nöjespark..
Körde över min polares ben då vi var små och pulkade = han bröt benet
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
det klantigaste/osmartaste jag gjort var när jag åkte på min gammla everest 340 fick gashäng testa stanna på knappen men inget som funka !

Börja komma nära skogskanten så jag hoppa av, dock i fallet slet jag en axel ur led, spräckte ett revben och krossade en fotled.
Upptäckte senare att knappen inte funka MEN nyckeln funka felfrïtt ! så antar att det var ganska dumt gjort att hoppa av !
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Har slagit mig själv med en hammare i bakhuvudet! Var runt 10 bast och skulle slå av en planka som jag inte orkade såga av riktigt och tog då hammaren med en dubbelhandsfattning - svinga den av kung och fosterland rätt i bakhuvudet. Vart en snabb resa in till jourläkaren med pappa kan jag säga, haha.
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Detta är nog inte till min fördel att berätta men ändå:

När jag var 4 år så la jag ur både handbroms och växel på pappans bil när den stod på en lutande garageuppfart, som tur var hann pappa vända en skottkärra uppochner som trycktes in under bilen och bromsade den.

När jag var 12 år så körde jag in i mammas växthus med fyrhjulingen, hela ena gaveln blev intryckt och ett gäng med fönster gick sönder.

När jag var 14 år så höll jag på och köra ner med åkgräsklipparen i poolen, 2 hjul innanför poolsidan, som tur är kunde en polare hjälpa mig så den inte vickade över.

När jag var 15 år, andra dagen med sprillans ny moppe så höll jag på att köra in i en polare framför, så jag bromsade fullt. Körde inte in i polaren men jag flög över styret och moppen kom efter. Hela instrumentering, plast, styre, speglar osv gick sönder.

När jag var 17 år backade jag in i en sten med pappans bil.

När jag var 19 år backade jag med samma bil in i en annan bil på en torgbro för jag var nyfiken på vad polisen höll på med på åpromenaden.

När jag var 20 år så körde jag in i min bil med pappans bil på garageuppfarten.


Nu har jag haft 4 skadefria år, peppar peppar.
 
E

eMe181

Det klantigaste jag och 1 polare gjorde var att jävlas med en åsna som spottas, vet inte vad den heter :)

Det var iallafall en åsnespottare ute på cirkus maximum och dumma som vi var så gick vi dit och ''Retades'' med den... Men helt plötsligt började det att låta som en shotgun som sköt, och då var det spott. Snacka om att duscha i typ 2 timmar efter det.

Har även varit med om när jag och mina kusiner var på en släkt träff.. Vi hoppade från en gunga och skulle fakea att man gjort illa sig... När jag hoppade 3 gången tamefan då fick jag en spricka i skelettet som var ungefär 3cm... Så då låg man där och skrek medans dom skrattade. HAHA

Detta är nog den mest läskigaste saken jag varit med om, även det som gjort mest ont.
Iallafall, jag och en polare var ute och åkte epa hem från en middag med ett par andra polare... Så då parkerade vi epan på en parkering och började jävlas med folk med voicelarm, alltså en röst som pratar om dom kommer för nära... Och då kom det några vi tyckte skulle vara yngre så ed dom jävlades vi med ännumer. Och som smör på brödet var det ett par 20 åringar som skulle på fest. Det var där jag fick min första blåtira som sprucket nyckelben...

Har även ett par till roliga saker att berätta, men dom skriver jag senare! Skall till skolan nu och plugga 24/7 så att jag får plocka burkar och tjäna $$$$
 

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Hahaha!!.. den här tråden var ju skitkul!! :D Tummen upp för det!

Jag har gjort en del klantiga saker jag med,
När jag var 13 så körde jag med vår fyrhjuling och så heltplötsligt gjorde jag en framått volt och så hörde jag en smäll, ja ena hjulet på fyrhjulingen hade lossnat och orsakat detta :p tur att jag inte gjorde illa mig :D

Sedan har jag blivit utsatt av min bror (Zleric) här på forumet att jag och han var och fiska en sommar kväll och så helt plötsligt så röck det till i örat på mig och jag tänkte VAF-N, så jag kände efter och ja han hade krokat fast mig med sitt fiskedrag :(

I höstas for jag brodern och en polare ut med vår jaktbil så att säga,, och bus körde och det var jag bakom ratten.
Då sa Eric kör in i spånhögen där och jag tänkte direkt japp det ska jag, ja så jag gasa på och så PANG!! tvär stopp mitt i högen och 40 meter framför gick min far och farfar.
Och det här var inte bra!! pappa och farfar kom och vi försökte gräva lös bilen men vi gav upp efter en stun och tog traktorn.
Det vissade sig sen att jag hade kör sönder kjolpaketet fram och ett hål i avgassystemet ;S haha :D
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Kul tråd =D kan väl bidra med ett misstag jag med: var hos en kompis när jag var 12-13 och vi kom på att vi skulle leka krig med såna här orange plogpinnar, sagt och gjort så började vi.. Men det var inte så spännande så vi gick upp på garagetaket, det ångrar jag.. Jag började backa för att missa "slagen" från mina motståndare och vips så tog det slut tak. Jag landade med armarna först (tog emot mig baklänges) efter ett 3-4 meters fall på stenplattor.. I panik trodde jag att jag blivit förlamad eller något men så var inte fallet som tur var :) jag satte armarna över huvudet eftersom jag tappat luften rejält och när jag skulle ta ner dem igen såg jag det, armen var som ett S. Och då började det ta ont! Blev likblek i ansiktet och började kallsvettas. Doktorerna tog något slags klister och försökte dra det på rätt plats men fick inte till det. Det blev gips på sned arm och sövning dagen efter :) 8 veckor gips mitt i sommaren>.<
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Fy fan va dum å klantiga ni är! De är Iaf inte jag!

De var vinter och jag va typ 11-12 år, Jag va ute och åkte på farsans Lynx GLS efter torp-vägen vi hade ner till sommarstugan.
Men när jag skulle vända så va vägen lite för smal och plogkanterna för höga att köra över, snabbtänkt som jag var så sprang jag och drog i skidorna och precis då jag skulle dra den i baken för att vända den så dog den.

Till min fasa insåg jag att jag inte skulle få igång skotern, och utan en tanke på att flytta skotern åt rätt riktning, bakåt vill säga, så började jag hektiskt rycka i dragsnöret.

Men med en kroppsvikt på typ 40kg va inte de de lättaste med en kall pansarvagn. Åter igen så visade jag mig själv hur otroligt smart och snabbtänkt jag var och lindade "dödmansgrepp" runt gashantaget så den skulle starta, inte på full gas, men lite, så pass att de skulle starta.

Ni kan ju gissa vad som hände.. Skotern startade, de kan jag säga, Och den där lilla Micke va snabbt uppe på skotern och försökte linda av dödmansgreppet, men jag drog liiiite väl mycket och linan drogs åt!
I full fart så stack skotern iväg, jag hann inte riktigt reagera innan jag ramla i diket längre fram, och skotern fortsatte in i en stor tall.

Min far var överlycklig över min intelligens..!
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
rolig tråd!HAHA:D
Har råkat ut för lite jag med...

1.Var upp i fjällen och fiska med några släktingar oså skulle jag byta till en spinnare så satte mej ner och gjorde det där dom andra stod o kastade, dum som man var satte jag mej bakom en och precis när han skulle rycka till för att få ut draget så satte sej kroken i ögonbrynet ca. 1 centimeter från mitt vänster öga haha :) (var då ca 11 år)

2. vid ca 6-7 års ålder så fick jag för mej att testa hoppa med cykel hemma på gården. Byggde ihop mej ett litet hopp utav nåra plankor,
la ut det och tog fart för att hoppa, hoppet gick fint och landningen men kom i full fräs emot pappas gamm moppe som låg där på gräsmattan helt plötsligt:p Fick ett stort är vid knät men annars gick de bra haha:D
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Var väl 6 - 7 år gammal då detta hände.
Satt en kväll och åt kvällsmat vid TVn, oboy och någon macka.
Nå, tog en klunk oboy och skulle sätta glaset på bordet, då råkas morsan stöta till mig så glaset tar på kanten av bordet och går sönder.
Fick en stor glasbit och små glasflisor i VÄNSTRA foten, det underliga med det hela var att efter ca 4 - 5 år så började jag få ont i högra foten, typ som att jag hade fått en sticka uppe på foten men visade sig efter ett tags pillande med pincett och nål att det var en glasflisa!
Alltså, fick glasbiten i vänstra foten men kom en glasbit från högra foten :eek: