Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Osmartaste jag har gjort va väll skoter relaterat men alla fall .... Finns mer tar dock denna nu

Åker liksom på en led då ett brant hygge på vänster sidan
åker min gamla phazer som är sopp slut i variatorn= att den dör/stryper motorn när den får jobba....

Åker så fint på leden tills kompisen häver sig iväg uppför...

Kan inte låta bli så ja gör det samma och där står ja som en ärt hjärna... skoter står i ca 90grader...

Hur skall ja lösa det?

jo jag rycker i skidan

Sagt och gjort ja hänger mig i skidan

och så får ja en konstig känsla hela skotern kommer istället

ja släpper och får se skotern tar sej ett par varv runt baklänges...
 

Jameson

Banned
8 sept 2009
102
0
6
En rätt ful grej som hände för några år sedan. Jobbade då natt som väktare och hade hojjat ner till kontoret på en damcykel modell äldre. Handdagen som satt på styret var av hårdplast och satt inte riktigt fast utan de gick att vrida lite om man försökte. Hursom när mitt pass var slut vid ca 04 tiden så skulle jag hojja hem, det var fuktigt ute och lite dagg på cykelstyret osv. Jag kommer utför en trottoarkant och ska rycka upp styret lite för att "få en skön landning" dock så hör jag mitt i luftfärden 2 st "plopp" och helt plötlsigt så har jag 2st plasthandtag i nävarna och cykeln dyker rakt ner i backen med en trött väktare efter som landar på näsan med två stycken handtag i nävarna.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Haha, där känner man igen sig. Men har aldrig varit med om att båda handtagen lossnat
 

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
haha gjorde en ganska klantig sak när jag va 7-8 år. de va rast, jag och min polare kastade kottar och hade oss, då kom jag på den briljanta idén, jag bygger mig en katapult!:becky: så jag sprang å letade fram en halv stor stock och la en spade tvärs över stocken, grymt tänkte jag å la på några kottar på spaden å trampa på skaftet med halv full kraft, kottarna for i väg en bra bit! vart tråkigt efter ett par skott och dum som man va så ville man hitta nått mycket mer farligare att skjuta iväg så en stor sten la jag på spaden, dumt gjort:nono: tog världens kraft å trampade på skaftet och smack så satt stenen i skallen på mig.. fick tejpa ett jack som va ca 1.5cm långt å ganska djupt, strax under ögat.. dagen efter som stod jag å kollade i spegeln å sa till morsan, mamma kolla jag ser ut som skar i lejonkungen! :becky:

har lite mer händelser på lager men de kmr senare :heh:
 

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Rolig tråd. Bidrar med mina egna dumheter.
Det första jag kom att tänka på var en kväll under ett sportlov, var väl 9 år gammal, jag och en kompis bestämmer oss för att "glida" på skorna ner för en gata. Vi tar fart och glider flera gånger och för varje gång tar vi mer fart. När det är som roligast halkar jag och tar emot med vänstra handen vilket resulterade i en bruten arm och en lång kväll på akuten.
Så sent som förra året under påsklovet åkte jag med en kompis i första riktiga tövädret. På första myren börjar jag bryta lite i skotern och helt plötsligt känner jag hur det tar tvärstopp. Jag flyger över styret och landar ganska hårt i tösnön, 1sekund senare kommer en 500kg tung Summit brakandes över mig och bestämmer sig för att stanna ovanpå mig. Får panik och sprattlar som en fisk på torra land. Tillslut kommer jag lös och kan stänga av skotern. Resulterade i ett stort sår i underarmen samt fläskläpp och bitmärken i hjälmen.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Skruvade på fyllan och monterat kolvarna bak och fram i wildcat turbon... den höll inte så länge.

Provade köra polaris en vinter. Höll cirka 5-6 kilometer, så det gör jag aldrig om.
 

Forsbergarn

Välkänd medlem
15 okt 2010
124
0
6
Gällivare
Skruvade på fyllan och monterat kolvarna bak och fram i wildcat turbon... den höll inte så länge.
Haha! Underbart! Har hört att några öl under skruvtimmarna är ett bra sätt att få tiden att gå fortare.

När jag var 13-14 år tyckte jag och en kompis att det var roligt att springa upp och ner för en isig trappa bärandes på varandra. Det slutade med att jag halkade och landade på hans fot så att den bröts, men det insåg vi inte då. Istället för att åka till akuten gick vi till vår dåvarande lärares urbota tråkiga föreställning för att få ledigt från skolan dagen efter. Jag tror vi satt där i två timmar innan vi äntligen åkte till akuten.

En annan gång skulle jag passera ett väldigt stort surhål på en myr. Jag hade blott en 550 och lösningen som dök upp i mitt huvud var att ta sats och hoppas på det bästa. Körde bredvid kompisens spår, han klarade passeringen galant, men hamnade på något sätt fel när jag kom över till andra sidan och träffade en tjock tall i lite över 30 km/h. Den enda tallen på hela myren, pricksäker är man då. Det tog en månad av skotersäsongen för mig och en hel del i reparationskostnader. Nåväl, alltid lär man sig något.
 
Last edited:

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Skruvade på fyllan och monterat kolvarna bak och fram i wildcat turbon... den höll inte så länge.

Provade köra polaris en vinter. Höll cirka 5-6 kilometer, så det gör jag aldrig om.
Aldrig kan man undkomma påhoppen..
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Nu måste du förklara dig Laaf!
Har bytt diverse givare och annan skit, inte tyckt det har varit så farligt, men nu tröttnade jag. Skiten varnar sporadiskt för oljetryck lågt och olja finns så det räcker, ska föra den till verkstad och se vad en tryckgivare säger.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Aldrig kan man undkomma påhoppen..
Inget påhopp, av alla märken är det väll polaris som står närmast "mitt märke" om man så säger, om jag skulle välja något annat. Men pga. hur den betedde sig, så kommer jag inte göra om misstaget att köpa en igen. Sen om misstaget igentligen är att jag INTE gör om det, är en annan sak. En moderator får radera denna diskution/mitt inlägg om det var såpass olämpligt.

Oavsett, så var det ett av mina större misstag.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
såpass olämpligt? Hur menar du nu? Låter som du tycker jag är arg över något..
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
klart dumaste, rentav puckat var när man cykla till jobbet i somras och hade som vanligt cykellåset på styret som hade gått bra i tre års tid men nu var det ett nytt lås av modellen kätting med hänglås från öb för 30kr istället för ett "snakelock" som förr. satt och tittade på hänglåset som for från sida till sida där vid framhjulet och tänkte för mig själv "undra vad som händer om det där far in i ekrarna? borde ju bli rätt tvärstopp" kom väl precis innan för snurrgrinden på jobbet och framför vaktkuren, där hände exakt det jag tänkte en kvart innan helt plötsligt ligger jag på backen framför cykeln med en lättare blåklocka. men sånt man får bjuda på :)
 

Trailblazer

Aktiv medlem
31 mar 2009
66
0
6
Piteå
För några år sen var jag ute med min tungdragare till lastbil och drog på en 80 tons stenkross. Denna var ett efterfordon så det var långsamtgående. Ute på E4:an utanför Nordmaling så bestämmer sig en DHL-bil att köra om precis där vajervägen går ihop till en fil. Han brakade in i krossen och gjorde fina plåtskador på ytterspegel och hytt samt rev hål i skåpet på bilen...


Vi stannar på nästa avfart och det första galningen säger är: "Tjena tjena! Duue...har du några skadeanmälningsblanketter kanske, jag har gjort slut på mina!!" :hmmmm:

Sen fortsätter han: "Joo fö f-n, den sista gjorde jag av med för några veckor sen när jag knuffade en kärring i en Fiesta framför mig i 20 meter..." :shocked:

Undrar om han fortfarande kör lastbil idag?
 

norrlands_pöjk

Välkänd medlem
7 nov 2008
140
0
6
Haparanda
hehe skön tråd det här! :) kan ju bidra med nåt eget.

En vinter för drygt några år sedan hade vi varit och tankat bensin i 30L dunk för vi skulle dra och grilla med några så vi hade ju korven och allt, nå hur som helst så gick vi in och käkade fort sen ut och tänka , nå vi tittade oss runt i all stress och såg dunken och började tanka hans summit 600 och en formula 700, sen så for han en sväng på ängen medans jag försökte dra i gång formulan men det bara small och jä****es med mig sen dog den.. medans polarn surfar på ängen så börja den ryka som ett troll och böla och tappa kraft, nå han lyckas köra tillbaka gården och vi står som frågetecken, sen kommer hans låtsas farsa kommer ut och frågar vars han 30L dunk disel till traktorn har försvunit :p nå den kvällen gick åt att tömma tankarna osv hehe
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Får väl bidra med en färsking, idag lyckades jag rejält.

Låg efter älven i ca 60-70 och kom helt plötsligt till orörd snö, oh nice tänkte jag och prövade burka litegrann i den decimeter djupa snön ovetandes om att det var blankis under.. Helt plötsligt så gled bakdelen iväg och jag flög av. Jag tittade plågsamt på medans RMKn rullade sina varv och när den väl stannat sa jag några väl valda ord och gick fram för att inspektera skadorna. Rejält krökt styre och ett handtags skydd av. Inte så farligt men blir snabbt mot tusenlappen++

Dessutom så var detta i början på dagen och resten av dagens körning blev mindre rolig.

Mindre kul också att man inte kan köra utan att fixa speciellt när det olyckan väldigt lätt kunnat undvikas >.<
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Har en goding om en flygande Grizzly :eek:

Jag var och körde med kompisarna efter ängen men tappade bort dom andra och skulle vända om men så när jag kör i mot dem så kommer dom borta i skogen och jag försöker vända igen men som ett as Grizzlyn är så lägger den sig på sidan i snön och mattorna driver inget och kompisarna passerar, jag får drivning i Grizzlyn och kör efter, jag gasar på rejält och kommer ifatt dem, vi ger väll ca 40km/h efter ängen men dom andra far mot vägen och ner i diket, jag fortsätter efter ängen, jag gasar lite mer och håller nästan 70km/h nu på det fina föret, och för att man inte koncentrerar sig på körningen ser man inte var överfarten över diket som går längs åkern är och missar den med nästan 50 meter och när man ligger i 70km/h med en stor skoter och ner i ett dike finns det bara ett slutresultat, upp i luften är det, jag slungas av skotern och slår knäet i pakethållaren och ramlar av bakom skotern som landar 2 meter efter dikeskanten och den fortsätter iväg minst 150 meter innan den stannar, jag landar i snön och slår ryggen ganska illa men ondast gör mitt knä, jag kutar ikapp skotern och hoppar på den och kör ikapp kompisarna, som också kallar mig idiot, och säger "fan att vi inte hade med oss en kamera och filma dig din dumfan" med ett asgarv :hahaha:

NOTE: håll ögena på körningen, inte brudar som kör din kompis skoter som när man själv körde elmoppen på gården när man var 3, det slutar bara illa :loco:

Men skotern mår bara fint, det är huvudsaken, inget gick sönder :)
 
Last edited:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ojoj här skulle man kunna skriva mycket roligt....men så här spontant på "klantigast så kommer jag direkt på en grej..

vaknar 6.50 åker till jobbet.kommer lite sent som vanligt.trött som fan.
börjar spika skivor med spikmaskin.
spikar fast ett par skivor.sen kommer jag på nerkant på en väggskiva.så håller bara in knappen å kör.
när jag har spikat klart så slappnar jag av och då smäller det.PANG.värker till i foten kollar ner.ja visst fan har jag skjutit mig i foten.skallen var inpressad en bit i skon och inget sticker ut.(75mm spik)

var jävligt klantigt måste jag säga.