Värna om era "sköra" motorer på bästa sätt! (800cfi-2 - Pro-ride 11-15)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det var bara maskiner med beltdrive, Pro Rmk, som hade den limmade Alu-drivaxeln.
De maskiner som har kedjehus, tex. Assault har svetsad drivaxel i stål.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Även om inte drivaxel & QD problemen har något med cfi-2 motorn å göra så finns det ju endel sjukdommar där. Det är inte helt ovanligt med bultar som går av till QDns drev heller. Har ersatt mina med 12:9 bultar och bra med loctite. Men det är lite offtopic :)
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Tittat igår på nygamla 800n min jag skrev ja köpte. :) hampus finbs sökert här på forumet. Jämn komp 8.4 på bägge men oljepumpen orörd. Tänkte ställa upp den sen kanske kolla genöm grenrör / avgasportar hur kolvarna ser ut. Kanske lugnast å byta men känns lustigt på 214 mil :)
 

självklart

Medlem
22 feb 2011
10
0
1
sälen
Även om inte drivaxel & QD problemen har något med cfi-2 motorn å göra så finns det ju endel sjukdommar där. Det är inte helt ovanligt med bultar som går av till QDns drev heller. Har ersatt mina med 12:9 bultar och bra med loctite. Men det är lite offtopic :)
vad är det för gäng och längd på dem ?