Usch för blyslädar

B

Bamse

precis.. det är ju vad man använder dem till. Själv skulle jag inte kunna ha ett fett as som man inte kan hoppa med, men nyare 2cyl 800or väger ju inget jag skulle lett köpa en sån om jag hade pengar.
Men ett as som väger över 250kg ALDRIG!
 
D

DC

RE: Brutalt

Skoter under 120hk används till snäva kurvor och ojämna leder. Även till att ha kul med.

skulle tippa på att 80% av lake racer grabbarna väger lite för mycket för att ha en "vanlig" skoter.
 
A

adrian

RE: Brutalt

oj vad ni är ute o cycklar småpojkar !!!
att klämma in gasen på en löjlig 500 cc är inget att stå efter , händer liksom inget , inget vrid , ingen brutal power mm ...
gör om samma sak på en th 1000 och du har skidorna 1 meter i luften , gör det när du kör i 70 km .. samma resultat .. för dom som verkar tro att ni är små ledgurus med era 440 maskiner kan jag bara berätta att ni skulle mest troligtvis inte överleva 1 timme på en storkubikare , fördelen med att åka junior klass är att skotern är lätt att hantera , ganka förlåtande och då mer lättkörd , en bigblock är inte det !!! men det finns dom som kan köra skoter , det finns dom som körde skoter innan framvagnen fanns och det finns dom som har bigblocks som garanterat kör brallorna av er , kom det ihåg....
skit samma egentligen , huvudsaken är väll att så många som möjligt kör skoter , spela roll om man har en 1000 eller en ockelbo 380
den filosofin har då vi när vi gör våra resor i skoterklubbens regi
// bigblocks..
 
S

skidoo ägare

dom stora nya tvinnarna är ju inte så mycket tyngre så dom är ganska lätta att köra tycker jag. Men däremot om man skall köra en thunder på skråkörning är väl inte så kul samma gäller övriga tunga tripplar
 
L

Lake

RE: Brutalt

Oj! vad du tog illa upp. Finns en j*vla massa skitsnack på detta forum! Sköt ditt och skit i andra!
 

wildcat1

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
Finns det inget vettigare att

......Prata om !? tycker det e sjukt att orka bry sig om såda inlägg !! Det beror ju helt vad man vill få ut av skoter körningen, varför gjör dom annars cc värstingar som Thundercat Mach Z Srx mm vs Mxz 440 500 600 Zr jo för att tillgodose allas intresse, vissa prioterar kraft fart acc med mera, andra vill ha en smidig maskin som är mer lätthanterad i luften mm

// Wildcat 700 :)
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
RE: Finns det inget vettigare att

Äntligen ett vettigt svar,håller fullständigt med föregående talare
 

Pelle

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
RE: Brutalt

Ja pratar nog lite mot mig själv här - Ja kör nämligen "storkubikare" Racer 1000 i backe, men ja har också kört långlopp mm.mm. å måste säga att den dagen då ja ha fått tag på en potent "fjant 440" å blir frånkörd av en "storkubikare" efter leden så ska ja käka upp hjälmen till frukost! Ja har provat samma maskin med liten och stor motor på crossbana och det man kan konstatera är att de känns gå mycke fortare med stormotorn i - MEN om man tittar på tidtagaruret så går det oftast fortare med lillen.... beroende på att man får mycke bättre flyt, det rycker inte å drar hela tiden - å kom nu inte å säg: de är ju bara att gasa lite med stormotorn! Ja vet då ingen som inte står på fullt när rakorna kommer.... En annan sak man kan testa är att skicka granngubben över en sjö i 80 blås, ge han 20 sek försprång å försök sen hinna ikapp... de tar längre tid än man tror än om man har 160hk+ :p
 
T

tim

vem skryter du för?

har du liten penis eller? tycker synd om sådana som måste köpa sig saker för att skryta med!


alla köper den skotern dom tycker verkar lämplig.. tycker denna diskution är meningslös!
Själv kör jag en 500:a och det har jag inga problem med.. skulle heller inte klaga om jag hade en summit 800:a heller!
och att man har en 800:a imponerar inte mig nå vidare... måste dom visa sig bäst och köpa en sådan maskin för att vara först till fjällstugan så kan man heller fixa 2 identiska skotrar och ställa upp på en crossbana... vem som helst kan ju hålla full plugg på en sjö!

Ha en bra helg! blir nog en helt del skoterkörning i helghen =)
 

toby949

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
Förstår inte

Alltså, ja förstår inte den här diskussionen riktigt.. Visst e de väl så som me allt att vissa köper dyra saker för att skryta med, men kan det inte bara vara så att de e skoj me kraft under huven? Att det verkligen känns när man trycker tummen mot styret och att man vet att det går att köra ruggigt fort m.m. Så e de för mig iaf. Jag har en 500 men skulle inte tacka nej till en 700 tror jag. Tror att det allra minst handlar om skryt. Kan ni inte bara fatta att de e lite känsla me mkt motor =P
 

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
RE: Förstår inte

Jag tycker det är så synd att förstöra detta forum med ett sånt här inlägg.... penis förlängare??? man köper inte en skoter för att få större penis. dom som vill ha mycke och kör me vill ha rååå styrka och axx dom som vill ha lätthanterligt köper sina 500 maskiner eller 440. men det är ju vad man föredrar här i livet kör jag själv en 600 nu och jag skulle vilja ha en 700 eller 800cc men jag skulle också kunna tänka mig en 440. det e ju roligt me mycke hästar och man verkligen känner axxet när man kladdar ner för fullt. så varför tracka på varandra bara för att man själv inte vill ha en sån som dom andra.... det är ju upp till var och en vad man föredrar här i livet och att man e tjock och fet för att man köper storkubikare??? jag fattar inte vad man grundar den faktan ifrån... jag e 17 och jag e inte tjock eller fet men jag vill ha en storkubikare för att de skulle va roligt me en motor där man känner att det aldrig tar stopp i maskineriet
 
A

adrian

RE: Brutalt

den första raka som är längre än 100 meter kommer bigblocken som ett express tåg för att obönhörligen ånga förbi den mindre maskinen , att sedan när det blir krokigt mm. den lille har 1000 ggr bättre förutsättningar spelar liksom ingen roll då han/hon befinner sig 100 meter bakom o inte kommer om !!!
poängen var inte att thundercats o dylikt på något sätt skulle vara bättre/sämre än något annat , poängen var att ALLA oavsett maskin skulle kunna åka tillsammans , lederna är lika mycket till för granngubben med sin ockelboo 5000 som för pojken som nyss köpt sig en mxz 440 x , det som i dagens läge försvårar ledarbete , sträckningar för nya leder , allt förarbete för nya leder gentemot markägare mm. är tyvärr en del "mini 2 stroke cold smoke" aspiranter... som lyckas ställa till det men o andra sidan finns det dom som kör thundercats o missköter sig med ska man väll säga i rättvisans namn...

 

toby949

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
Helt riktigt david

Håller med dig helt och fullt...fattar inte var "penisförlängare"-uttrycket e grundat på. Om man ska använda nåt som penisförlängare e nog skotern fel me tanke på att man inte ofta raggar omkring på den.. Å dom som gör det borde nog fundera på om de behöver en skoter alls...
 

Pelle

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
RE: Brutalt

Kolla resultaten från den tiden då långlopp kördes, ofta så vann 440:s före 600:eek:r...

sen att det är ljävligt kul me mer effekt de vet ju alla
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Hur ##### du i huvet är du? Klart att man ska ha runt typ 110hk iaf...Annars tappar man ju all ##### känsla i skoter körningen...Det är ju skönt när skidorna lyfter och inte ligger som nå ##### bly klumpar i backen hela tiden....
Jag säger bara en sak...Allt under 110hk är inegt att ha
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
Vridet grabbar vridet!!!
en 440 tex har ju inget som helst vrid, den lever ju på varvet!! Börjar d gå tungt så har den ingenting att hämta! Har inte vi som vill köra big-block rätt att göra d eller? Är d kanske en form av avundsjuka från er sida som motsäger 800:eek:r tex? Försök att hitta något BRA argument varför man skulle köra en 500 tex när man har råd med en 800! För jag lovar att en MXZ 800 x eller Rave 800 blir inte efter en 440/500 efter led! Skiljer faktiskt inte så många kg så d har nån betydelse!! Skiljer 2 kg mellan skidoo:s 500 och 800!
 
L

Liten men snabb

Det är inte motorstorleken som bestämmer vem som ligger efter utan föraren... Har dock inget emot kraftigare motorer bara för att man inte har råd med en...
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
RE: Brutalt

långlopp !!!! ja det var en adekvat jämnförelse , det finns folk som är ganska duktiga på att köra ( jag tillhör inte den gruppen ) en kille spöade skiten efter leden av mig o 2 polare .. det roliga var att jag körde på den tiden en formula mx , polare 1 hadde en polaris rxl , polare 2 en formula + .. killen som körde ifrån oss när det var som krokigast o hur jäkla guppigt som helst han körde en sm 340 !!! fördelen han hadde var att han höll plattan i botten , kurva som raka medans vi andra gasa , bromsa , gasa o.s.v... i dagens läge har han kvaddat ett x antal maskiner o brutit både ben / armar / handleder samt att dom flesta försäkringsbolag har gett ovanämnde teckningsförbud ... tänk dig den killen på en 1000 cc och fundera hur länge han skulle överleva ...poängen är att man kan inte generalisera o säga att en 440 är snabbare på led än ex.vis en 800 lika lite som att den givne vinnaren är en 1000 över en 500 cc , allt beror på hur mycket du är villig att riskera , den som bryr sig minst kommer oftast först fram ...
 

Leffe

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Hudiksvall
Jag har en pantera 1000 och är jävligt nöjd med den och har varken den för att impa på grannen eller att jag har liten pick. Du kan ju komma hit så kan vi jämföra storleken. Komfort och styrka det är vad jag vill ha just nu. Så låt folk få ha den skotern dom vill ha!!