Usch för blyslädar

knust

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
vad ska man me 7-8-9-1000 cc till?
Tunga bängliga blyslädar som bara går fort på sjön. har ni dom för att ni har liten pick eller för att impa på grannen?? Kom inte å sej att kubiken behövs då försöker ni bara motivera varför ni torskat på en dyr skoter. urschäkta åsikten men det är mest feta skalliga raggare som fläskar omkring på sånna blyslädar. å nu ha ni nåt nytt o impa på grannen med rx1...... elvis lever...
 
E

Effekt=kubik

Jag känner inte riktigt att jag vill hålla med dig i din åsikt att man bara vill "impa" med en pickförlängare.
Jag använder min maskin i en tävlingsklass som har en maxgräns på 1050 cc.
Men jag känner då inte att min maskin är FÖR stor. (700cc)

Jag försöker undvika sådana närgångna frågor och inser med en viss känsla av förakt att jag då missbrukar den tilltalades förmåga att skilja på sex och skoter.

Men alla är vi olika, och jag känner att en sådan diskution vill jag inte ta.
Med hänsyn till den andra personens mindervärdeskomplex eller antydan till att ett större och dyrare inköp inte finns inräknat i hushållsekonomin.

Jag respekterar andra människors avsaknad av en "storkubikare" och inser att alla inte har råd med de.
De gör även skoterfabrikanterna och därför tillverkar dom även snikmodeller med halva motorer.
För att dessa konsumenter inte ska känna sig så illa tillfredställda så försöker dom att minimera vikten på "halvproductionen" så att dessa ska ha en rimlig chans att hänga med.
- på sladdad led-.

För då känner sig dom "halvskotertokiga" mera tillfreds med sanningen.
"Kubik vinner i tungföre"

Ha en trevlig vinter,
och hoppas inte på för mycket snö.
 
M

Mr. Edgecrusher

Nja visst är det coolt med 800cc

Nja jag vet inte om jag tycker att ni är så konstruktiva i det ni säger nån av er hittils om jag ska vara ärlig.
Visst en storkubikare piskar ju vad som helst som är mindre på plana ytor likt sjöar om platser som är tundkörda. Medan min uppfattning är att det är lättare att hålla tummen stumt på en halvrisig led med en lite mindre skoter typ 440- max 600. Men i slutänden så är det ju så att det är inte materialet det sitter i utan innanför pannbenet. Så oavsett vad ni köper så får ni nog lära er att hantera kubiken innan ni får nå fart på leksakerna för över huvud taget.

Länge leve Kung Bore.



 

knust

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
RE: Nja visst är det coolt med 800cc

EXAKT!! Det är ju de jag menar.
iofs så kan de ju va bra med många cc på en toring om man släpar mycke men en sportskoter..... varför om inte som pick förlängare. fast jag tycker ju tvärs om. osså varför är det mest feta gubbar somkör 7-1000cc o sen klagar dom på hur andra kör... många bror duktiga sitter på såna slädar BLYSLÄDAR!!!!
 

xpert

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
ArcticCat Firecat "F7" = 700cc / 197kg

Lynx Enduro 400F = 400cc / 202kg
Lynx Enduro 500 = 500cc / 218kg

Infon talar för sig själv.


 

gustav

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
gissar på att 80% av dom som åker 7-8-9-1000cc inta klara av sina maskiner.jag åker mxz 440f. fläkt kyld med ca 50hk(200kg tankad och klar) kör fortare än mina kompisar som åker 700 triplar mm. nu åker jag ju met å hoppar mm å en srx SUGER i luften, o smidig och TUNG
 
T

Tim

vad ska man ha så brottom på sjöarna för.. tycker det går tillräcligt fort 110km/h!

roligast har man när det är kurvigt och guppigt...

då slinter "värstingarana" med sina 1000cc efter...

men det är klart.. vissa stunder är det nog också kul med dräpar skotrar..

och varför ska man ha 1000cc när dom nya 700cc går lika bra! om inte bättre..

plus att jag kan köra dubbel så länge för min skoter drar hälften av vad dom gör!
=) mycke nöjje för pengarna liksom
 

MR BIG

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Brutalt

Den som klankar ner på big-block maskiner pga att dessa skulle vara tunga och bängliga måste vara någon som aldrig har provat någon.

Visst kan de dära small-blockarna hänga med ganska bra på ett hårt och kurvigt spår, men vad hjälper det när det börjar att gå fort eller uppför eller helt sonika ospårat.
Min skoter drar i snitt 2.5l/mil och då snål-kör jag sällan.
//MR BIG SUMMIT 800X
 
M

Mr Yellow

RE: Brutalt

Fattar inte överhuvud taget, att jag ids svara på detta. Pannbenet som startade detta ämne kan inte prövat en maskin som ökar i styrkan när små maskinerna för länge sedan vikit in. Att dom skulle vara tunga att hantera kan nog vara sant (om man är liten och späd)men i mitt tycke så sitter nog allt i tekniken. Är man van en moped, så är det ganska livs farligt att tro man kan hoppa på en stor-kubikare, och tro man kan behandla den på samma sätt. Man måste helt enkelt växa in i den rollen.Så mogna först, yttra dej sen (snor-unge).
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: Brutalt

Vill lägga mig i.
Jag skulle vilja ha en storkubikare för att kunna ta mej fram.
Lessnade i vintras på att stå "mitt i backen" medan 700:eek:rna åkte förbi med skidorna i luften och vinkade...
De åkte helt enkelt upp på motorstyrkan.
Vi var förresten två 500:eek:r som stod där, "mitt i backen"...

Blir en 800 för mig nästa säsong, flickvännen får överta 500:an.
 
M

Mr Big Machine

RE: Brutalt

Ännu en som fattat galoppen.
Tror säkert att ännu fler skulle köra +700cc om dom hade råd. Det verkar dock bara vara en massa billiga förklaringar varför man inte har möjlighet att köpa P...förlängare.
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
Ja ja!! Det är ju upp till var och en att välja vilken skoter den vill ha!! Det ger inget att säga att en skoter är bättre än en annan. Det beror helt på vad man ska använda den till!!
Smaken är som baken....
 

zl_power

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
hede sverige
Men jag är så le på fläkt skotrar om man ska hoppa.
får inte upp nå bra fart!
orkar inte om det är mycket snö!
Nej vet du va det ska va vätske kyld skoter på ca 500-600 eller det beror på vad dom väger
 
P

PitBull

Tror tyvärr att det handlar mycket om avundsjuka, visst är det så att de flesta vill ha mycket cc och kusar, problemet är bara att det är jäkligt dyrt...jag är 29 år, en fet äldre kille som gillar stora motorer ;-) och har råd med en splitterny summit 800...ska jag behöva skämmas över det?? tidigare ägde jag en mach z och visst är det en jäkligt tung maskin, men men, dock så rolig, den tappade aldrig kraften, något som de med mindre cc gör. Men visst, gillar man att hoppa osv så kanske man inte ska satsa på en thundercat, då kan det ju vara svinfint med en mxz 440 eller pro x:en. Tracka inte ner på oss som kör "värstingar", var nöjda med det ni har i stället.
 
?

????????

Att säga att folk som kör "mindre" cc inte har råd med en 800-1000CC skoter är ju ganska så ##### fel. Så du menar att jag är fattig om jag köper en ny 500:a för 85000kr och du kör en äldre mach z:a tex för 35000kr?

Lite fel att prata sådär. Låter som att du drar alla över samma kam.

"snikmodeller med halva motorer" vad menar du med det?
 
5

500

RE: Brutalt

Här är det inte fråga om att ha råd att köpa en +700cc, utan vad man föredrar. En ny 500:a kostar idag ca 85000kr, så jag är alltså fattig om jag köper en sådan och du själv kör med en gammal mach z:a tex för 35000kr?

Skitsnack, men ni som gillar era penisförlängare kan ju fortsätta köra dom så fortsätter jag köra min underbara 500:a.
 

MR BIG

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
RE: Brutalt

Jag har prov-kört alla tänkbara BB-maskiner under 200kusar, alla är FÖR KLENA.
Så min fråga är... vad används en skoter ned mindre än 120hk till...

// MR BIG