Usch för blyslädar

Z

zimme

Jag väljer hellre låg vikt framför hög effekt. Men det optimala är hög effekt och låg vikt, testade en Edge X 800 i fjol och den är betydligt lättare att hantera än min Phazer trots att den väger 20kg mer så vikt och hanterbarhet hänger inte alltid ihop.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Helt riktigt.
Nu undrar jag varför ingen retar sig på tunga maskiner allenast?
Men det kanske inte är så lovligt att ge sig på en Aktiv Grizzly ;-)
Sen finns det ju roliga vansinnesbyggen överallt, om jag ska hoppa vilt i ämnena.
I somras la vi på en Suzuki 140hk snurra på en Joker 17.
Den båten kunde troligen dra en Aktiv Grizzly efter sig.
Får jag stryk nu?
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Ja men jag fattar inte varför klaga, dom små drar dom stora på leden och dom stora drar dom små på sjön. Men då kom vi till ett annat problem och det är att min är både liten och stor, liten i modell(indy 340) och stor i motor(trimmad 700) så då måste juh de betyda att jag drar alla :p
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
så här ligger det till!!
Vi tar ett exepel: en 800 twin väger ca 225-230 kilo.
medans en 500-600 väger 210-225 kilo.

en 800 har ca 130-140 hk

en 500 har ca 90-100 hk

det talar sitt tydliga språk.
samt en ny 7-800 är jävligt smidig att köra mot för en 3-4 år gammal 800.

själv har jag en 03:as Enduro 600
dock endast för att jag kör i den klassen.
skaman bara köra på fritiden så ska man aldrig ha under 700cc

mvh micke
 
I

Inuiten

Håller med förgående talare.
Nothing beats cubic inches, säger de i andra delar av världen men det gäller även här.
Fy trasan för små hemska saker som man bara inte kommer fram med.
 

polarislinus

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
sandviken sverige
Kan det vara så att om man kan hantera sin skoter så kör man oftast inte fast!? Sen finns det självklart tekniska svårigheter i vissa situationer...
Om vi tillexempel skulle ställa upp en mxz 440 och en 800 och sen köra upp i en snödriva eller ett dike, så fastnar nog eller fastnar inte båda två... Eller skulle det inte vara tillräckligt med pulver i den "lilla"?..


 

din mamma

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Hur f*n orkar ni ????????
Vakna upp till verkligheten
Kör det ni själva vill så blir alla nöjda,
Är ni inte nöjda så byt.
Jag gillar hästar för jag e färsking och har bara kört sporthoj tidigare.
Så för mig var det självklart att köpa en trepipig (-96 jag vill inte spendera en förmögenhet, bor i sthlm)
Men det är jag det.
Så vad är kontentan:
Avsluta detta och kör med den DU gillar
så blir det nog bra ska DU se.
 
R

rmk 700

va e de för pucko som klagar på maskiner över 700 cc har man en matta me 50mm kammar så nå fan måste man ha en motor som orkar när de bli uppförsbacke me mycke snö
 
O

Ojojoj

Men alltså...ni har ju fått allt om baktassen!!!
Man kör t.ex en srx 700 för att det är lite vridmoment i den och för kicken...
 

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
ni e ju fan störd... alla som kör typ 02:ans 440 är slednecks wannabe!! varför fara runt å fis köra me en 440... skaffa en skoter med 110 hästar eller mer annars har är det inget kul å köra.. det är ju accelrationen man vill ha.. köp en riktig skoter köp en yamaha sxr 700
 
R

Ralle

häldre en rmk 700 än en sxr 700 man vill ju kunna köra i puder
 
M

Mack Z

Grabben talar som hann har förstånd!!!!
Liten hjärna , liten pick = liten skoter
M.V.H
Big daddy!
 

Mr lalle

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
hur fan is ni gneta i detta forum de är ju bara ett litet miffo som starta detta forum för att se hur mycke klagomål som kommer
 
B

Big Block

Har man inte råd med Större kubik kör man med mindre som du får göra din lilla avundsjuka valp *S*
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
..Men OFTAST så äre ju ni som kör small-block maskiner som klagar på oss som kör Bigblock-maskiner för att vi har "blyslädar", "penisförlängare", mm mm!!

Varför klagar ni på oss då om ni är så otroligt nöjda med era småmaskiner??
Tycker INTE att tex Mach Z är det minsta tungkörd även efter riktigt JÄ**IG led!

Det är vridet som räknas!
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Det blir surt i röven av rönnbär...
Det ska kunna få vara RIKTIGT KUL utan att medelmåttefascisterna ylar i höga sky.
440 är roligt också, liksom min gamla AC från 1980, men varför nöja sig om man har möjlighet?
Sen är det så att min veke är för stor oavsett om jag åker gammskoter, FemNia eller Dunderkatt ;>
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Ni har missat precis allt DET ÄR BARA TILLÅTETT ATT KÖRA I 70 KM I TIMMEN OAVSETT OM MAN ÅKER PÅ SJÖ ELLER LED.
Så varför säljs det skotrar som går fortare för???


Tacka vetja 3 liter milen äkta tvåtakt!!!