Svartnäs/Ryssjön

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Just ja. Som sagt var det första turen på Polarisen och jag har startat en separat tråd i Polaris-delen runt min magstarka bränsleförbrukning.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Tommiz tråkigt att höra vore vi i närheten så skulle vi gärna hjälp dig
Förvånansvärt lite folk i svartnäs idag med tanke på att lederna är så fina och helt okej med snö, kommer det en del nu kommande vecka så blir det klockrent
Vi fick en skön tur på lite över 8 mil
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Helsvart hade jag nog idag när jag tänker efter, nya kläder är beställda. Nä, när ni passerade stod jag bara och läste på skyltarna och velade vart jag skulle. Hade jag varit vilse hade jag stoppat er och frågat. Det verkar inte ha varit många ute idag, såg enbart er samt ett gäng Yamahaåkare. Vid 14-tiden var det tomt på parkeringen när jag kom gående för att hämta dunken.
Ja det var inte så många fler, Vi träffade två bekanta på Spjärshälla därifrån vi kom när vi mötte dig och sen träffade vi på tre på Himmelsberget och sen ett par skotrar till på väg till parkeringen.

Tur att du ändå kom så pass långt att du kunde gå och hämta bensin. Inte lätt att veta att skotern ska dra 6L/mil.
Vi åkte därfirån 13:15
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Har snöat i stort sett varje dag nu i våra trakter. Inga mängder, men några cm har det blivit i centrala Falun och lite mer har det blivit i de mer höglänta områdena. SMHI lovar väl nu runt en dm till på den närmsta 5-7 dagars perioden. Men dom är ju sämre på att hålla löften än politikerna... Vi får vara glada för det vi får trots allt.
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Tjo!!
nån som har vart och gasat i svartnäs trakterna som har koll på snömängd och hur isarna är i området!?
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Tjo!!
nån som har vart och gasat i svartnäs trakterna som har koll på snömängd och hur isarna är i området!?
jag var där förra söndag (18:e) och då var lederna grymt fina och ca 40 cm + knappt några som körde den dagen
och det lär inte vara värre nu för det snöa ju en hel del förra veckan och det ska snö en hel del denna veckan och redan då åkte vi på 3-4 st isar och det verkar inte vara några problem med det
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Icke jag. Svartnäs är ju en avkrok man inte åker till varje dag precis. Bor bara vargar, älgar o björnar där.

Har varit blidväder några dagar så jag gissar att de 50 cm har sjunkit ihop lite även där. Dock lovar SMHI att det ska komma drygt 50cm snö i minusgrader fram till på onsdag.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Var upp och åkte igår, lätt värt resan från Gävle. Lederna tycker jag var kanon, snödjupet är lite svårt att uppskatta. Men helt klart värt att åka dit för att få köra lite, fick själv ihop 6 mil.

Mvh Fredrik