Jag skulle nog aldrig göra affär med en handlare som agerade så.Jo men samtidigt, om jag får 100,000 hos säljaren och måste lägga 40 imellan på en ny.
Eller om jag måste gå ner fan runt 85,000 på blocket för att få iväg den och sen lägga 40,000 imellan på en ny å då får jag den nya för 125,000. Så förstår jag inte ditt resonemang. Måste ju lix förbannat ut med samma summa i slutändan, Så jag anser att det är du som är lurad =P
Vosst spelar det roll vilken tid på året det är, men för dig spelar inte skicket roll utan bara vilket år den är tillverkad? Klagade aldrig på att inte få den aåld utan frågade om det va nån intresserad...En 2011 för 90 eller 2013 för 100. För mig är valet enkelt, en 13.
Måste erkänna att jag är less på alla som klagar på att de ej får ut "rätt pris" på sina begagnade maskiner. Köp läget och inse att marknaden styr.
Köp ny eller 1-2 år gamla maskiner från en handlare i slutet på säsongen. Då kan man göra fynd. Sälj din maskin i början på säsongen. Om du gör tvärtom så får du räkna med att ej göra fynd.
lite roligt att dom ligger ute för dom pengarna just nu då^^Sålde min summit 700-00 eller om det var en 01 för 28000 för 7-8 år!! sedan. Snälla värdet kan ju inte ha stått still i 8 år!?!!
ni kanske borde kolla på vad just summit zx ligger ute på just nu, sett några som ligger ute för 30k som gått 1000mil. dom är värd mycket pengar än idag. de va inte såhär i slutet på sesongen den låg ute, innan sportlovet jag fick dom buden.Ja, jag håller nog med leroy där. 27k som du begärde tidigare får väl anses som ett dröm/överpris.
Mindre antal mil och oskruvat nyskick, så OK.
Det är nog ganska bra att bli bjuden 22k, så här i slutet på säsongen.
snälla ni, kolla vilka priser dom ligger ute för innan ni uttalar erTycker inte det är skammbud,snarare ganska realistiskt med tanke på årsmodell och årstid.
äntligen någon som har koll på priserSå fort skotern är lägre än 307 verkar dom vara smidda i guld... summit 670 begär dom ju runt 20k för :weird:
5000:- för mycket men inte ovanligt när det är en kirunabo som annonserar dom tror deras grejer är guldvärld.äntligen någon som har koll på priserkolla den här tex
99as summit för 25500. http://www.blocket.se/kiruna/Summit_...2.htm?ca=2&w=3
Bra vårpris är det väl inte...
Haha, jag drev! tänkte bara att alla skulle förstå att vissa som säljer en rev tror att dom är gjorda i guld.Bra vårpris är det väl inte...
Vi har en 08as re i familjen och den kostade 50 000 för ett år sedan när vi köpte den.
Samma utrustning(ny 44as matta, slp skidor, neddrevad, variatorkittad)...
Skulle den läggas upp på blocket nu så skulle den då kosta under 50 000.