Svårt att sälja skoter?

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Har 2st skotrar på blocket, ingen av dom till överpris enl mig iaf, men tamejtusan att det ringer någon... Vad är det för fel?

Ok, F6,an har bara vart ute sedan igår, men Lynxen är det en enda som vart seriöst intresserad av men han bodde så långt bort så det iaf vart ointressant för honom. Någon mer som känner lika nu? Man vill ju inte skänka bort grejerna direkt heller.

Här är nämnda skotrar iaf, ni får gärna komma med synpunkter om annonserna.

F6,an http://www.blocket.se/gavleborg/F6_Ext_Mountain_special__back_vaxel__45624785.htm?ca=5&w=1

Lynxen
http://www.blocket.se/gavleborg/Billig_Lynx_Racing_440__04_45215796.htm?ca=5&w=1
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
F6an lär bli såld:)
Men 440in är nog svårare att sälja eftersom att det är lössnö hysteri...

Ingen av dom verkade ligga i överpris.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Samma för mig, men en massa bytes förslag speciellt iqrr's
Ingen som ringde å då låg jag på samma pris som jag skulle få i inbytte,
Så jag bytte in ist
Tror att folk int får låna till höger å väster eller så håller man på strålarna.
Men åf skriker efter beg så får man int låna på bank så tar dom på kredit ist
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja samma här, inte ens et skambud får man. Inte för att jag är tvingad att sälja men 440,n köpte jag åt tjejen, men hon har inte ens suttit på den. Brorsan har lånat den någon gång sen har den blivit stående. F6,an har jag inte haft nå problem alls med, men känner att jag gjort det jag kan med den nu och vill ha nåt nytt efter 3 års ägande och åkande. Skulle kunna tänka mig att byta bort bägge mot något annat dock.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
alla andra år har det inte varit nå problem att lägga ut för lite mer för vad man vill ha för att sedan gå ner på priset när dom prutar. men det händer inte iår !
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Korta maskiner har varit otroligt tungsålt i vinter, men jag förstår samtidigt varför efter att själv ha köpt lång maskin :)
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Jag är i omvänd situation försöker hitta något lagomt att köpa om något dyker upp. Men efter att ha följt de modeller man söker efter så tycker jag rent allmänt att det varit helt knasiga priser, fatalt dåliga annonser eller tveksamma skick. Då orkar då jag inte bemöda mig när det finns fler.

Av de jag spannat på så är det väl som vanligt..
Bra varinater/modeller, bra utrustning inkl extra utr, vettigt skick, bra annons, rimligt annonserat pris - > Borta inom några dagar.


Försöker vara objektivt om dina annonser:
Lynxen - Var väl helt ok tills att jag läst om choken, mätaren. Jag tycker bara det är så slött att inte fixa. Ger så "slappt" intryck av säljaren. Oavsett rätt eller inte.
Speciellt om man kan tänka att den skulle kunna bli en "första" skoter till någon ung skoterchaufför så här till sport / påsklov. Ska dom få "köpa" så tror jag att fungerande är en förutsättning. Finish kanske inte spelar lika roll.

F6:an. Är ju en "mod" maskin som antingen älskas eller hatas.. Rätt värde i rätt ögon helt fel i några andra.
Tycker hur som helst du ska se över annonstexten. Finnns det någon som orkar läsa en så lång brödtext... Oavsett om innehållet är bra eller dåligt. Gör lite stycken lista lite viktigt saker etc.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Korta maskiner har varit otroligt tungsålt i vinter, men jag förstår samtidigt varför efter att själv ha köpt lång maskin :)
Int lättare med en 155" heller dock hade den ganska långt om de hade
nån påverkan, bara korta maskiner som ville byta,
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Samma för mig, har fått otaliga bytesförslag mot diverse bilar och skotrar men INGEN har erbjudit cash. Inte ens skambud eller dylikt. Och jag är enligt min mening nere på ett rätt lågt pris. 61 000 begär jag för en -09a som har gått runt 400 mil och har en hel del extra. Hur lågt ska man måsta gå?

"Hej, vill du byta mot ett fint exemplar av en Land Rover?"

Nejtack...
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Haha.. Den dära land Rover känner jag igen,verkar int va så lätt att bli av med den heller.
Ja de e ju verkligen köparnas marknad för dom som har stålar har ju mycket att välja på.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag hadde min f7a ute på anons i december och det var hel dött! Förlängd till 151" smal framvagn mm. Jag var nere på 35000 men inget intresse. Min bror fick köpa den :) Tror att ombyggda skotrar e extra svår att sälja :(
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Bunken, Va det din skoter som hade en rätt funky motivlack? Tittade på den och va sugen men tänkte att min nog va rätt lika förutom motorn då... Vad använde du för framvagn?
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jo det var min:) Jag lånade sambons framvagn från hennes m5a och bygde en jigg. Sen kortade jag mina orginal. Dämparna var trött så kortning av dom ingick i renoveringen.
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Förstår att vissa har svårt att sälja, ett exempel: Venture xl 10 år gamla 38.000-39.000.... ny med garanti för 10 år sen fick man ge 52.000......
Finns många liknande fall.
Vilken värld lever de i?
Man kan köpa en några år gammal 4-taktare t.o.m. för en billigare peng.
Jag letar skoter, men som en tidigare skrev, de som ligger bra till i pris och skick, hinner jag oftast inte med, eller så är det långt bort.
Är priset för högt orkar jag inte ens lägga ett bud, letar hellre vidare, har inte bråttom.
Jag tror att marknaden (de flesta köparna, inte alla säljare) förstått att 10-15 år gamla snöskotrar måste någon gång börja sjunka i pris. Beviset är väl denna ofantliga mängd till salu, och det säljes ett fåtal av dessa.
De jag försökt pruta på säger: "då spar jag den hellre till nästa år, då får jag mer för den".
Konstigt tycker jag, i min värld sjunker de mesta med åldern.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Försöker sälja min Rave 800 -02 med men sjukt segt, endast skambud på 15000:- vilket jag får för motor och lite annat i princip. Ligger ute för 21000:- nu och är i bra skick för åldern men icke... Gått ner till 20000:- åt dom få som vart intresserad.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
hade säkert ute min 440 4 ggr på blocket, tillslut fick jag iväg den med defekt sekundär för 10500kr + en friskluftsmask. Men jävlat var svårsålt det är nu