sommarleksak

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
A6 finns ju med drag och RS6-modifikationerna gör ju inte karossen vekare direkt ....
Nej, men då den inte finns med typgodkännande från fabrik blir dom så kinkiga på bilprovningen...
Ingen RS från Audi finns med typgodkännande för drag mig veterligen, samma med ett helt gäng AMG-mersor, och BMW:s M modeller.

Mercedes läste jag nånstans för flera år sedan att dom vägrade baserat på ~800NM och släpvagn kan ställa till med många intressanta garantireklamationer i stil med: "Jag drog ju bara hem en tom släpvagn, kan inte förstå varför infästningen till bakvagnen har sprickor..??"
;)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Hur fungerar det med turbo, har du byggt det själv eller köpt färdigt?
Såg fin ut! :)
Fungerat över förväntan utan nå större fel, byggt den själv och använder som bruksbil :) Lite kvar att göra med bräsnsletrycket då jag tyvärr inte kör med separat sprut.

Kinetec steg 2 programvara som skall ge runt 280-300 whp vid 0.8 ladd.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Nej, men då den inte finns med typgodkännande från fabrik blir dom så kinkiga på bilprovningen...
Ingen RS från Audi finns med typgodkännande för drag mig veterligen, samma med ett helt gäng AMG-mersor, och BMW:s M modeller.

Mercedes läste jag nånstans för flera år sedan att dom vägrade baserat på ~800NM och släpvagn kan ställa till med många intressanta garantireklamationer i stil med: "Jag drog ju bara hem en tom släpvagn, kan inte förstå varför infästningen till bakvagnen har sprickor..??"
;)
Chevrolet är då inte alls lika gnälliga .
Inga problem med Chevelle SS med LS6 , manuell låda och dragkrok

Gamla M5 , E34 , fanns med fabriksmonterat drag , en arbetskamrat
köpte en sådan av 1:e ägaren , men det är den enda jag med säkerhet
kan säga existerar .
Senare karosser är nog utan .
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Handlade på Lakkapää i Torneå.

10400:- för Sea-doo Gti 130
12300:- för Seadoo gti 155se

Det var de enda jag kollade upp.

90.000, spritt ny med garanti. Billigaste jag hittade i norrbotten var 109000
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Själv åker man en mustang ht med varvvillig Cleveland 351 på 350++... Men vad fan, kul att ha men kan det inte bli vinter snart?!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Det där var väl ändå en vanlig vattenskoter och ingen jetski?
Om vi ändå ska märka ord..

Jetski är en modell tillverkad av Kawasaki 1972.

Tror knappast killen vill ha en så gammal prislista så jag utgick ifrån att han menade en Pwc/vattenskoter.