sommarleksak

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
sökte lite snabbt men hittade inget om nå sommarleksaker. de finns ju om bilar/ATV så vrf inte. skriv allt de ni kör med på sommaren. biltråd finns redan men kör ni folkrace så lägg upp en bild på den med.

själv kör jag omkring på sommaren/vintern, med en kawasaki kx 250 01.

och en rieju drac 01 eller den kommer nog inte köras för den ska säljas.


om forumadmin inte tycker om tråden. ta bort den. bara en kul sak att se va alla kör omkring på.:wof:
mvh
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Det ska finnas en tråd med sommarleksaker, kanske e borta?

Men även jag har en Raptor 660, förbannat kul med quad ändå :)
jag sökte bara lite fort. kan finnas men hittade då ingen. jo de är jävligt kul me quad. men i sommar äre cross som gäller för mig iaf :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=21WwfZCfS4M[/ame]


har ingen bild men provar att länka en film från youtube på min hemmabygda crosskart med en cutlass 440 motor som är borrad.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
AC_zr: Hade en Rieju Dracc RR -00 när jag körde moppe, sjukt rolig va den då den gjorde 100km/h utan problem om man tog bort strypningen mellan förgasare/cyl och cyl/avgsrör :) När dom byggde dom så tog dom sin 250cc ram och slängde in en 13hk 50cc motor :p Saknar den faktiskt lite :D

Min sommar leksak i år kommer nog att vara min bruksbil, mercedes 300CE -88. Men jag planerar motorbyte till 24v motorn och sen kompressor på de så jag landar runt 300hk på bakhjulen :)
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
AC_zr: Hade en Rieju Dracc RR -00 när jag körde moppe.
haha har inte så mycke erfarenhet av min j*vel. tjuvkörde två månader körde sen skar den cylinder och kolv fick bytas. 2 veckor senare gick vevaxlen av som slog sönder kolv och packningar och lager for med. landade på 6500 kr för dom två lagningarna :O så där va min moppesommar borta. men jag har 75cc cylinder, 21mm förgasare, effektrör, och sportluft filter om de nu har nån betydelse i trim:S min gör 80 med ett jävla acc när den väl går.
 

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Hade ett par rieju dracs i sommar men nu är moppe åldern slut men ni kan väl få ett par pics iaf ;)





Sen hade jag väl även denna i sommras kawasaki 250 F -09 :) Dock finns det ej pengar att tävla seriöst i cross en sesong till :(



Har inte riktigt listat ut vad jag ska åka på i sommar men blir väl å cykla bmx oxh åka skoter på vattnet ^^
 
4

426H

enduro reggad? tyck ja ser skylten där bak.
Jo, tom vägreggad. Tror dom flesta endurohojar säljs vägreggade nuförtiden, nackdelen jämfört med endurereggad är att man måste ha blinkers om man vill vara 100% laglig. Men jag har nära till skogen..
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Jo, tom vägreggad. Tror dom flesta endurohojar säljs vägreggade nuförtiden, nackdelen jämfört med endurereggad är att man måste ha blinkers om man vill vara 100% laglig. Men jag har nära till skogen..
härligt:) jo jag menade vägreggad faktiskt:tape: blev lite fel.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Bella 512 excel 75hk Mercury.


Panaconic stereo. (Ska bytas till sommaren)
Fram: Mds 6.5"
Bak: Mds 6x9"
Kenwood 12" baslåda.
Detta drivs av:
Magnat Tribal X 1kw

Är även ekolod på den.

Hittar tyvärr inga bilder på ljudet, förutom på slutsteget.