sommarleksak

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
skyst båt granis vad är det för skönhet?


här är familjens stoltheter, farfar som äger dom men dom används mest av familjen.
den gula (deltan) tar jag hand om åt farfar, när jag inte jobbar putsar jag på henne och försöker hålla henne i absolut toppskick, han köpte den 1969 och den har stått i samma hamn sen dess

motorsången i denna snurra är det många som kommer av, rak6a på 115 hästar 2takt, sjukt vass stålproppeller,hissad motor och powertrim, får sommarlängtan bara jag tänker på den.
sitter garanterat ingen stereo i den båten, den hörs ändå inte.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
skyst båt granis vad är det för skönhet?


här är familjens stoltheter, farfar som äger dom men dom används mest av familjen.
den gula (deltan) tar jag hand om åt farfar, när jag inte jobbar putsar jag på henne och försöker hålla henne i absolut toppskick, han köpte den 1969 och den har stått i samma hamn sen dess

motorsången i denna snurra är det många som kommer av, rak6a på 115 hästar 2takt, sjukt vass stålproppeller,hissad motor och powertrim, får sommarlängtan bara jag tänker på den.
sitter garanterat ingen stereo i den båten, den hörs ändå inte.
Det där är riktigt intressant för en som kommer från den stora sjöfarts och hamnstaden :heh: Men om man tycker soppa kostnaden för skoter körning är besvärande så........ Efterlyser mer bilder från skärgårdarna och båtlivet.
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
Det där är riktigt intressant för en som kommer från den stora sjöfarts och hamnstaden :heh: Men om man tycker soppa kostnaden för skoter körning är besvärande så........ Efterlyser mer bilder från skärgårdarna och båtlivet.
hehe förbrukningen i en snöskoter är som en smula i en kakburk jämfört mot vad den här båten tar, tur att båten går i orsasjön/siljan och inte i skärgården för där hade man fått ha med en följebåt med extra bensin i varje gång man skulle köra;)
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
jaa, men strypningarna är ändå bårt så tror inte de blir nå annat system + att förra ägarn hade modifierat dämparna så de är ett sköönt ljud redan :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja, nu har sommaren kommit till denna del av sverige =(

Så för att trösta så byggda jag nya kjolar till bilen och lackade fälgarna, så man har något att åka tills snön åter faller.

 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Ja, nu har sommaren kommit till denna del av sverige =(

Så för att trösta så byggda jag nya kjolar till bilen och lackade fälgarna, så man har något att åka tills snön åter faller.

GT4? Fet i vilket fall, är riktigt kär i alla Celica modellerna = avundsjuk !
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
såklart asker har en CS... ='( med dragkrok dessutom, drömbilen...

Jo, det är en GT4... har allt förutom CS huv och den fina plattan vid växelspaken... men den plattan är halva värdet jue =/
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fan, jag trodde inte ens att det gick att rega CS med drag!?
-Fast å andra sidan var det ju en RS6 på blocket med dragkrok för något år sedan, så allt går ju bevisligen...
(Kraftigt ot, men i RS6-fallet gissar jag att ngn tagit in bilen som flyttgods, och monterat drag innan regbesiktning i Sverige-kan liksom inte se ngn annan möjlighet?)
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Ja, nu har sommaren kommit till denna del av sverige =(

Så för att trösta så byggda jag nya kjolar till bilen och lackade fälgarna, så man har något att åka tills snön åter faller.

Då såg jag nog dig igår när jag passerade övik?
Fin kärra. :)
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Fan, jag trodde inte ens att det gick att rega CS med drag!?
-Fast å andra sidan var det ju en RS6 på blocket med dragkrok för något år sedan, så allt går ju bevisligen...
(Kraftigt ot, men i RS6-fallet gissar jag att ngn tagit in bilen som flyttgods, och monterat drag innan regbesiktning i Sverige-kan liksom inte se ngn annan möjlighet?)
A6 finns ju med drag och RS6-modifikationerna gör ju inte karossen vekare direkt ....