Som gäst runt om i sverige

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Hej
ska ut och åka skoter i helgen
Var in o läste på lite olika klubbar där jag ska åka och fick då se det här inlägget hos en klubb:

Nu när snön har kommit och skoteråkandet kan börja så vill vi inte se några snyltgäster på våra leder.
Vi kommer att hålla extra koll på vilka som har årets märke på sin skoter. Om vi träffar på någon utan märke efter våra leder så kommer vi att klippa skoterremmen på den sen är det bara till att gå hem.
Ny skoterem är dyrare än ett årsmedlemsskap i klubben, tänk på det.


Vad tycker ni om detta
Om man nu vill ha betalt bör man inte ha non form av gäst kort eller dyligt?
Det område jag kommer att åka i är på 4 olika skoterklubbars område så det blir ganska dyrt om man ska va full medlem i alla 4 klubbar och då kanske jag åker i det området 2 dagar per säsong

Så hur ska man göra???:hmmmm:
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Så länge inte lagen stödjer dom i att klippa din variatorrem, så tycker jag att du ska köra där ;)
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Du behöver ej stanna för en så kallad ledvärd. Endast polis eller militär som har sådana befogenheter. Och dom sysslar inte med remklippning så du kan bara flina och glida förbi.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Var läste du det???... dit ska jag åka UTAN kort, så ska vi se att det är färdig "klippt" för den gossen. Vilken jubelidot...
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej!
Låter ju fruktansvärt att en klubb kan ha sånt på sin hemsida! Vem vill vara medlem i en sådan klubb?! Jag kör själv sladd och är aktiv i en klubb i storumans kommun men här får man gärna köra utan medlemskap men visst får man ännu hellre bli medelm för 100:- om man vill hjälpa oss att kunna underhålla lederna ännu bättre.

Jag tycker att du kan ju bli medlem för den klubben i de området du brukar köra i som du tycker verkar seriösast.

Jag hörde att ni hade haft lite snö hemma i Rimbo, har du kört någe där nere?
Mvh David
 
4

426H

Man kan ju fårstå att vissa klubbar irriterar sig på "snyltgäster" men i detta fall går dom ju över alla gränser definitivt. Tror verkligen inte man riktigt menar vad man skriver.
Lol, skulle vara roligt att möta en ledvärd/ledpolis som försökte klippa min rem.
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Vilken ***** idioti! Skulle vilja se vilken paragraf i lagen dom hänvisar till angående att förstöra annans egendom, pga att man inte betalat en av dom "påhittad" avgift... Kan ju bara säjja att den som klipper min rem får de nog inte så kul sen...
Skulle ju vara så att om man betalar till den klubb vars område man färdas mest på så får man även besöka andra klubbars ledsystem utan extra avgifter...
Är för övrigt själv medlem i lokala skoterklubben och har även hjälpt till en del med ledsladdning osv...
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Kan nog tycka att om man nu har använt sig av detta ordval så motiverar man kanske inte direkt icke medlemar till att bli medlem.

Men jag tror att texten nog är att se som ett försök till ironi eller vara skämtsam, men att det blev lite fel, om man säger så.
Tror ingen behöver känna sig orolig att få remmen avskuren i vart fall, på sin höjd arga blickar,
Men blir det fler medlemar i klubben med den taktiken ? Knappast skulle jag tro.

Vore intressant att veta vilken klubb det rör sig om, har man sagt A så får man ...
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hehe, killen som skrev det kanske var lite "ironisk" vad vet jag. Däremot så torskar du ju på böter om det är betal led och du inte slantat.

Måste ju säga att det är väldigt märkligt att uttrycka sig så där ändå.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Hehe, killen som skrev det kanske var lite "ironisk" vad vet jag. Däremot så torskar du ju på böter om det är betal led och du inte slantat.

Måste ju säga att det är väldigt märkligt att uttrycka sig så där ändå.
¨
Va? Böter?! Var finns dom betallederna och vem ger böter?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
¨
Va? Böter?! Var finns dom betallederna och vem ger böter?
Mmm exakt vem ska eller ha rätt att tvinga mig att betala nån "betalledstaxa" ?? jag betalar till min klubb hemikring o inte kommer jag betala nån ledtaxa nånstans om jag nu skulle råka passera ett sånt ställe... oavsett var i landet jag befinner mig i
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Mmm exakt vem ska eller ha rätt att tvinga mig att betala nån "betalledstaxa" ?? jag betalar till min klubb hemikring o inte kommer jag betala nån ledtaxa nånstans om jag nu skulle råka passera ett sånt ställe... oavsett var i landet jag befinner mig i
HAHA, som stockholms trängsel skatter....
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Det var en kille som skrev det där inlägget på Sandvikens skoterklubbs hemsida, inte direkt smart gjort och det lär ju inte få fler folk och betala, snarare att man kommer tycka att det är riktiga pajaser.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Har läst i deras gästbok och ja som Marqus91 skrev, dom verkar vara pajaser hela bunten, låter som ett gammalt jaktlag som hatar varandra och som enbart pratar pengar o hotar folk med stryk :p