Snödjup i Sverige just nu?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

Ja, då var kylan här. Snön då? De spådde 20cm till veckan i flera dagar nu och nu när jag kollar prognosen är det spårlöst försvunnet? HELVETE!

Hörde om 4dm i Lakavattnet btw. Inte så hemskt långt bort.
Bara bra om det inte kommer snö på en gång, så får isarna en chans också.

Gick nästan gå på isen i sporrsjön utanför sporrsjönäs igår, en eller helst två veckor till utan alltför många mm puder skulle vara kanon. och får det bara vara kallt nu, så klarar vi en och en halv vecka till, eller hur? :worried:

Det lär ju komma snö med besked i alla fall när den kommer, med tanke på hur nederbörden varit i nästan ett helt år. :blink:
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Sv: Snö

Det lär ju komma snö med besked i alla fall när den kommer, med tanke på hur nederbörden varit i nästan ett helt år. :blink:
mm det är ju just det.....risken att all nederbörd har kommit redan...i form av härligt jävla regn:mad:
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

mm det är ju just det.....risken att all nederbörd har kommit redan...i form av härligt jävla regn:mad:
tvivlar starkt, det kommer mer, och snö utan is på sjöarna är ändå meningslöst i många fall, blir så begränsad åkning, och man tar sig inte överallt.


Men nog kommer snön, det kan jag garantera., :nuts:
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Sv: Snö

körde 14 mil i ramundberget i helgen. 85 mil bilåka tur och retur men det var det värt. 40 cm i stugbyn och 60-70 cm på fjället. så nu har man fått testat maskin iaf. blev några fastkörningar och ett fotsteg i skrevet:embarrest: mvh per
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Sv: Snö

Härliga bilder. övernattade i sundsvall igår natt och hela dagen har det regnat åkte hem till ånge för en timmesen och är är det ca 10-15cm snö =) fan vad glad man blir! Detta har ja längtat efter sen i maj =)
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Sv: Snö

vill bara flytta!:sad2:
EDIT : blir och ta vaccin imorgon på skolan sen klaga på att jag har ont i huvudet sen fara hem och testa skotern medans de är lite is på vägen!
 
Last edited: