Snödjup i Sverige just nu?

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Sv: Snö

alltså bara regn i tammefan en månad i sträck nu.. :( December snart och ingen bättring va det ser ut som :(
 
B

Buktholmen

Sv: Snö

alltså blir så less.. Snöar ju bara hela tiden här:bawling:




eller så blir man bara glaad:becky:
Snöa är ju bara bra, men de ja stör mig mest på är att om det toksnöar en dag, så blir det tö två dagar efter! :(
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Sv: Snö

Hojja, ni kan skatta er lyckliga som sitter i töandet och längtar efter snö, för här i Gällivare så snöar man in var och varannan dag.

Har till och med fått parkera snöslungan inne i hallen, för enda sättet att ta sig ut till/från gården är ju att slunga sig fram..! Börjar nästan bli tokig på all snö :afraid:

















;)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Sv: Snö

Hojja, ni kan skatta er lyckliga som sitter i töandet och längtar efter snö, för här i Gällivare så snöar man in var och varannan dag.

Har till och med fått parkera snöslungan inne i hallen, för enda sättet att ta sig ut till/från gården är ju att slunga sig fram..! Börjar nästan bli tokig på all snö :afraid:

;)
seriöst?
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Sv: Snö

22 cm snö i Malå och 1-2 plusgrader. I helgen skulle det tydligen bli mellan 15-20 minusgrader så man får väll hoppas på snö i veckan :biggrin1:
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Sv: Snö

Var upp och körde lite i Tossåsen (härjedalen) igår och idag. Låg ca 45-50cm i býn och lite mer uppe mot fjällen!

Här hemma är det dock inte ett snökorn!!
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

Men tro att man vill börja fara ut å åka? hitta nya resmål, nya vägar till gamla resmål, trampa spår mm.......


Hoppas man fått ge sig ut nåt före jul..... men här i ström lär det knappast vara åkbara isar till jul, inte som det ser ut nu iaf.......
 

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Sv: Snö

så här sa kittefjällgruppen på facebook: Vintern är här ! 46 cm snö i terrängen och alla backar nypistade !!!! NÄSTA HELG ÖPPNAR LIFTARNA !!!
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Sv: Snö

Hoppas man fått ge sig ut nåt före jul..... men här i ström lär det knappast vara åkbara isar till jul, inte som det ser ut nu iaf.......
isarna lär väl inte vara att rekommendera vid den tidpunkten men här på land går det nog köra förhoppningsvis...
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sv: Snö

Ja, då var kylan här. Snön då? De spådde 20cm till veckan i flera dagar nu och nu när jag kollar prognosen är det spårlöst försvunnet? HELVETE!

Hörde om 4dm i Lakavattnet btw. Inte så hemskt långt bort.
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Snö

jag är ingen expert på väder men det är konstigt att det kan vara så stora skillnader på vädret här där jag bor är det barmark några mil härifrån har dom nästan en deci :hmmmm: