Snödjup i Sverige just nu?

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Var o körde på Särvfjället (Härjedalen) i går. Riktigt bra före med tanke på snömängden ca 3dm, men skotern gick bara ner några cm. Det gick o köra nästan överallt med väldigt få stenkänningar.
Jag skulle lagt ut några bilder om jag visste hur man gör.
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Var o körde på Särvfjället (Härjedalen) i går. Riktigt bra före med tanke på snömängden ca 3dm, men skotern gick bara ner några cm. Det gick o köra nästan överallt med väldigt få stenkänningar.
Jag skulle lagt ut några bilder om jag visste hur man gör.
Trist att vi har så litet släp. Var lastade du av?
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
46cm uppmättes idag i Storsätern. Oj, blev mer snö än väntat inatt. Var 35cm igår. Dock 1,4 grader nu
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
46cm uppmättes idag i Storsätern. Oj, blev mer snö än väntat inatt. Var 35cm igår. Dock 1,4 grader nu
såg just det! fan är det snart dags att fara dit tror jag. mäst för att kapa topparna på abstinensbesvärena:) skulle vart kul med färska bilder från området! utöver bilderna från vebkameran...
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Här vart det vinter 5:e December förra året, då vräkte det ner snö och blev körbart under en natt. Men det kan man ju knappast vänta sig i år känns det som :/

Aja, vintern kommer när den kommer!
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Storsätern = Grövelsjön? Smhi har en mätstation i Idre och det ligger väll alldeles i närheten av grövelsjön, den visar 0cm?
Kan garantera att det stämmer. Finns bilder från i torsdags. Då var det 31cm.
Att jämföra Idre o Gröbelsjön är som att jämföra Gördalen med Särna eller Funäsdalen med Bruksvallarna.