Snödjup i Sverige just nu?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Okey, Du verkar ha bra koll över ammarnäs? :) Kanske hör av mig närmare nyår ang. snödjup då vi planerar att fira nyår där :)
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Sånfjället lyste som en gräddbakelse när vi passerade idag. Annars var det mest vintrigt när vi åkte igenom Linsell även om snön inte var heltäckande. Bedrövligt snöläge i mellersta Härjedalen.
Väldigt mycket ren på väg 84. Gissningsvis 300-500 renar på en sträcka av ca 2 mil och ett hundratal stod mitt på vägen såklart.
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Vemdalen har ganska mycket snö men tyvärr inte tillräckligt för att köra skoter.... :)
Skalet brukar ha mer snö än nere i byn så det kan jag tänka mig. Passerade Hedlanda flygplats igår och där fanns tecken på att det har varit snö. Idag tar vi en sväng till Funäsdalen för att kolla lite.
 

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Skalet brukar ha mer snö än nere i byn så det kan jag tänka mig. Passerade Hedlanda flygplats igår och där fanns tecken på att det har varit snö. Idag tar vi en sväng till Funäsdalen för att kolla lite.
ta gärna någon härlig bild
 

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Någon som vet hur långt man måste färdas till piteå för att komma till körbar snö? råder ju brist på detta hära :(
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Du får nog köra långt som rackarns för att hitta körbar snö nu efter det varit varmt på många ställen som gjort att snön sjunkt ihop.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Lider med en sådan ort där människorna verkligen vill ha snö. Känns nästan lite förmätet att säga att jag körde ut från min gård nu efter jobbet en sväng. 2,5 mil till på trippen.

Det är forfarande så att jag skulle inte rekomendera någon att resa långt för att köra på denna snö. Det är buckligt ute då det fortfarande bara är en halv meter snö.
 

Rosacykel

Aktiv medlem
1 nov 2008
86
0
6
Lider med en sådan ort där människorna verkligen vill ha snö. Känns nästan lite förmätet att säga att jag körde ut från min gård nu efter jobbet en sväng. 2,5 mil till på trippen.

Det är forfarande så att jag skulle inte rekomendera någon att resa långt för att köra på denna snö. Det är buckligt ute då det fortfarande bara är en halv meter snö.
"Bara en halv meter"?? :Cry: Själv såg man en plätt med frost imorse...
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Lider med en sådan ort där människorna verkligen vill ha snö. Känns nästan lite förmätet att säga att jag körde ut från min gård nu efter jobbet en sväng. 2,5 mil till på trippen.

Det är forfarande så att jag skulle inte rekomendera någon att resa långt för att köra på denna snö. Det är buckligt ute då det fortfarande bara är en halv meter snö.
Är lite nyfiken på vars du kör? :)

Här vid havet äre int snö än på länge..