Snödjup i Sverige just nu?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Högerklicka på bilden och "kopiera bildwebadress" eller egenskaper sen kopiera länken där och sen länkar du här
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Någon som kör/kört i Gördalen med omnejd senaste dagarna?
Funderade på Gördalen. Sista 24h 20mm nederbörd. 37cm i byn. Borde vara bra mycket mer några 100höjdmeter mot fjället pga att det nog varit varmare i byn.

Var ju 46cm i Storsätern/Grövelsjön imorse. Grövelsjön får nästan aldrig lika mycket nederbörd som Gördalen däremot kan det vara någon grad kallare där som gör sitt när det ligger på gränsen till regn.

Bilden är från i torsdags när det enlig mätningen var 31cm. Nu är det 46cm. (Storsätern)

 

Xrated

Medlem
22 sept 2012
31
2
8
Borlänge
Jag var i Lillådalen i lördags. Det ligger en mil före Gördalen och något högre, där var det bra med snö runt 40cm där vi lastade av. Vi körde en tur på ca 6mil och det var inga problem. Självklart är det stenar framme lite här och var och isarna är inget jag vill köra på än iaf men det bar faktiskt väldigt bra för att vara så pass tidigt på sässongen.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Alltså, nu pratar vi Gördalen, Sälen, sydväst om Östersund?

Vet ni hur långt det är från Skellefteå? FAN. :D
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Jepp, det är Gördalen/Särna vi pratar om. Du har 75mil dit så du borde hitta liknande snödjup på närmare håll.
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Hmm du vet vad som gäller i våra raviner där får du inte vara själv :)

Hur ser det ut i Skärkdalen då ?
har inte vågat mig dit än:) vet inte var ett tag sen ja var till skärkdalen men de har inte kommit nå mycke snö sen sist då va de 42cm! ska väl vänta på att de snöar mer innan ja åker dit å kikar!
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jepp, det är Gördalen/Särna vi pratar om. Du har 75mil dit så du borde hitta liknande snödjup på närmare håll.
Värsta är att jag är i Östersund imorrn, och har då typ 20-25 bara, men har såklart ingen skoter med mig.

De ställen jag kollat inom 40mil från Skeå har ingen vidare tillgång. Får nog vänta en vecka till innan Pro:n ska visa vad den kan.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Värsta är att jag är i Östersund imorrn, och har då typ 20-25 bara, men har såklart ingen skoter med mig.

De ställen jag kollat inom 40mil från Skeå har ingen vidare tillgång. Får nog vänta en vecka till innan Pro:n ska visa vad den kan.
Du får höra av dig om du har hittat snö in mot landet ;D
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Fy fan idag har vi +7 grader, och den lilla kälen vi fått försvinner betydligt mycket snabbare än den kom. Nu blir det så förbannat geggigt och jävligt ute, vad less man blir! Vart är snön?