Sluttjafsat i trådarna...

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 9532

Att göra ett juniorforum kommer nog inte att hjälpa. Det gör ju bara att ungdomar kommer att ljuga om sin ålder och skriva lika mycket här endå!

Det ungdomar som behöver seriös hjälp av vuxna kunniga människor och inte av gissande småglin på fjorton år, de kanske vill lära sig ordentligt. Hur ska de få den hjälpa de behöver? Jo, genom att ljuga och ta sig in iallafall.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hej på er!
Här kommer ett förslag till skrivregler. Hämtat från den utmärkta BMW-sidan autopower.se. På den sidan kan man dessutom enkelt skicka post till moderatorn och rapportera inlägg som inte hör dit. Detta forum skulle verkligen behöva en sådan kontrollfunktion, jag är övertygad om att de flesta som läser/skriver här vill ha en högre debattnivå än vad som är just nu.


"Rubrik: Skriv en förklarande, beskrivande rubrik av din fråga."

"OBS!
Rubriker såsom "Hjälp!!!", "En fråga", "Hej", "Jag undrar en sak"
"Jag har problem", "Snabb hjälp önskas" osv godkänns inte och raderas!

Tips:
- Rubriken bör alltid vara utformad som en fråga och inte som ett påstående.
- Mer information om raderade inlägg och användare mm, hittar du i FAQ

Regler i korthet:
- Absolut ingen reklam eller annonsering!
- Skriv relevanta och beskrivande rubriker!
- Kontrollera om din fråga redan finns bland tidigare diskussioner
- Vårda ditt språk och kontrollera din stavning."

Och jag vill gärna lägga till en sak:
"Skriv inget som du inte skulle säga öga mot öga med personen. Du är INTE anonym på nätet!"
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Hej på er!
Här kommer ett förslag till skrivregler. Hämtat från den utmärkta BMW-sidan autopower.se. På den sidan kan man dessutom enkelt skicka post till moderatorn och rapportera inlägg som inte hör dit. Detta forum skulle verkligen behöva en sådan kontrollfunktion, jag är övertygad om att de flesta som läser/skriver här vill ha en högre debattnivå än vad som är just nu.


"Rubrik: Skriv en förklarande, beskrivande rubrik av din fråga."

"OBS!
Rubriker såsom "Hjälp!!!", "En fråga", "Hej", "Jag undrar en sak"
"Jag har problem", "Snabb hjälp önskas" osv godkänns inte och raderas!

Tips:
- Rubriken bör alltid vara utformad som en fråga och inte som ett påstående.
- Mer information om raderade inlägg och användare mm, hittar du i FAQ

Regler i korthet:
- Absolut ingen reklam eller annonsering!
- Skriv relevanta och beskrivande rubriker!
- Kontrollera om din fråga redan finns bland tidigare diskussioner
- Vårda ditt språk och kontrollera din stavning."

Och jag vill gärna lägga till en sak:
"Skriv inget som du inte skulle säga öga mot öga med personen. Du är INTE anonym på nätet!"
det där skulle faktiskt funka..
ett bra förslag. men frågan är ju. hur får vi fram detta förslag till "skoterleden.se"? 0
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Det är på tok för mycket småbarn som visar storhet på forum men är i själva verket 13åriga småbarn som fortfarande går i skolan. Tror att ni är så häftiga på internet men i verkligheten är det tvärt om. Vi ska väl inte vara tvungna att sätta en 18års gräns på forumet?!
Vissa verkar helt enkelt inte mogna för ett forum. Alltid säger de emot i tron om att de har rätt och kommer med åsikter som gör er ännu pinsammare. Vi som ser detta suckar bara djupt och drömmer om att ni kommer växa upp en vacker dag.

Lär er hut och vett och se till att ta fram information annan ni börjar att gasta.
En mening börjar med stor bokstav och slutar med en ".", "?", "!" eller liknande, inte 12 av varje sort.

Börjar bli svårare och svårare att hitta BRA forum utan småbarn och skitsnack.


Någon nämnde också zatzy, som har allvarliga problem med småbarn som registrerar sig. Har för mig att det är 18års gräns, men inte tusan hålls det. Zatzy är ett maskopiforum med en ledare och ett antal sk "slavar" som gör allt för dess makt. Alla "regularanvändare" jublar och tycker allt är skitgrymt, men sanningen ligger långt borta i dessa tröga skallar.
Bojkotta zatzy och garaget, räcker med att kolla i OT sektionen för att förstå.
 
Last edited:

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Stänger ämnet. Det mesta är nog sagt och lite till, många bra idéer har kommit fram. De ska vi tänka på framöver. Men i övrigt känns det som att det är hög tid att stänga denna tråd.

En uppmaning. Vi är skoterintresserade alla vi som är här. Vi behöver inte tycka lika om allting men att ha respekt för varandra, inte minst tack vare att vi har ett gemensamt intresse, anser vi vara ett krav på de som är medlemmar här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.