Sluttjafsat i trådarna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Jag har en liten ide.. eftersom det finns olika nivåer på medlemskap samt att det syns hur många inlägg olika personer skrivit kan det finnas några som skriver så fort dom får chansen för att bättra på sin "status".. om man tog bort olika medlemsstatus och bara hade "medlem" och "moderator" kvar kanske det försvinner några skräpinlägg.. Håller även med om att gissningar är bättre än inget men ska man gissa kan man ju vänta några dagar å se om det är någon som VET först.

Edit: oops sorry robin såg inte att du redan föreslagit detta förut... jaja jag håller med på det iaf :)
 
Last edited:

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Jag tycker att man istället för att erhålla status genom antalet inlägg skulle kunna premiera dem som verkligen ÄR duktig på att ge tips och råd. På ett datorforum, kommer inte ihåg vilket, kan man själv ge poäng till dem man tycker har hjälpt en. Till exempel så skulle jag ha gett "Torbjorn" en del poäng för sina sakliga och genomtänkta inlägg.

/Hasse
 
R

Robin

tycker även vi kan låsa trådar som "uppmuntar" till skräp skrivning, så som tråden: "Det var en gång... forts nr3" osv. Det är ju endast en sån tråd där medlemer försöker skriva så mycket så dom kommer upp i "status", vad finns det för mening med tex den tråden?

//Robin
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Då tycker jag det är bra med en tråd där man får skriva en massa skit, som tex tråden du nämnde, för att förhoppningsvis behålla skitsnacket i den och ingen annanstans. Jag menar, vill du inte läsa skitsnack så går du inte in där? :)
 
R

Robin

Då tycker jag det är bra med en tråd där man får skriva en massa skit, som tex tråden du nämnde, för att förhoppningsvis behålla skitsnacket i den och ingen annanstans. Jag menar, vill du inte läsa skitsnack så går du inte in där? :)
Men vad är vitsen ens med att skiva massa skitsnack? :confused:
Varför gör man något sånt, är det kanske för att bara fördriva tiden när man har tråkigt?
Eller har folk verkligen ett sånt stort behov utav att visa upp sig och suktar efter sådan uppmärksamhet att man måste skiva massa "skit"?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Skippa skitsnacket en gång för alla !

tycker även vi kan låsa trådar som "uppmuntar" till skräp skrivning, så som tråden: "Det var en gång... forts nr3" osv. Det är ju endast en sån tråd där medlemer försöker skriva så mycket så dom kommer upp i "status", vad finns det för mening med tex den tråden?

//Robin
Men vad är vitsen ens med att skiva massa skitsnack? :confused:
Varför gör man något sånt, är det kanske för att bara fördriva tiden när man har tråkigt?
Eller har folk verkligen ett sånt stort behov utav att visa upp sig och suktar efter sådan uppmärksamhet att man måste skiva massa "skit"?
Jag har bara en enda sak att säga om denna tråd ( Det var en gång... forts Nr3. )och det är ett mega stort SUCK !!! :mad:


Jag håller med dig Robin_från_Kiruna till 100 % !!


Det är precis sånt hära tommtugg som måste bort från forumet därför att det inte tillför något överhuvudtaget, vill man snacka av sig på liknande sätt så ta det via tex. MSN istället !!

Samt att medlemmarna måste börja att LÄSA & FÖLJA forumreglerna, det finns en klick individer här som inte verkar vara läskunniga :mad:




.
 
Last edited:

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Hur tar man bort sin användare?!!!

Tycker det här forumet har blivit så j**la dåligt och barnsligt..med alldeles för många "fjortisar" och oseriösa personer!!!!!!!

Är så jäkla irriterad på vissa som skriver saker dom inte vet nått om så det här är sista gången jag var in på snowmobile forumet!


Kan nån moderator eller nått radera min användare helt?skulle vara mycket tacksam då!!
 
R

Robin

Hade även uppskattats väldigt mycket om modenatorerna skulle kunna fixa till alla märkes avdelningar så som man gjort i Lynx avdelningen, gillar det MYCKET STARKT!

dvs att det alla trådar heter: (modell) ((årsmodel)) (Problem/förfrågan)

Ex. Enduro 700 ( 2002 ) Dreva ... ?

Det underlättar SÅ mycket att hitta rätt då, även vid användning av sökfunktionen.

Även att medlemar börjar skriva sina tråd rubriker på det sättet.

Mvh/Robin
 
F

FlewFish

detta är väl ändå ett forum, skulle bli väldigt tråkigt om man bara fick svara om man till 100% var säker och absolut bara fick hålla sig inom topic..
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: Tag er en funderare och skriv sedan vad ni tycker om nivån...

Som ett inlägg i debatten lägger jag härmed ut ett E-mail som jag fick för ett par dagar sedan i ungefär samma anda....

- - - - - -

MYCKET TREVLIGT MED ETT SKOTERFORUM men det verkar som att hälften av oss har en viss nivå och sedan är det 12-15 åringar som står för ordbajseriet."


- - - - - - - -


Kära användare av Forumet skriv vad ni tycker !

Tag er en funderare och svara sedan.

TACK !

Grr... Nu blev jag både arg o less!!
Du som skrev mailet, bara för vi är unga (15år) behöver de inte betyda att vår inteligens är lägre än äldres, tycker de är förjävligt att ge ut en åldersgrupp som hackkycklingar, visst det finns de som ordbajsar som är yngre, men det finns också dem som är äldre som gör det!

Bara för vi är ung betyder de inte av vi är dum!!

Sak nummer 2,
Jag tror att 85% av alla inlägg är från åldersgruppen 14-22år
Så de kanske är en anledning varför du kan tycka vi yngre ordbajsar mer.


Annars tackar jag för ett fint forum.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
När man gick i skolan för en himla massa år sedan fick man guldstjärna för gott uppföande, kanske vore nåt här med? Det finns en massa andra forum som har bra trådar som inehåller sånt som jag tror alla är ute efter här med.
Visst kan man ha en slaskdel men håll alla oviktigt dit så funkar skotertrådarna som dom är tänkta.
Spårar en tråd ur så kan väl dom som har lite mera behörighet stänga eller hänvisa till rätt ställe. Det fina med forum är just att alla är olika på alla nivåer men alla har vi samma intresse och kan dela av oss av livets erfarenheter när andra behöver hjälp.

Kan jag få min 1sta guldstjärna nu fastän jag är 36år :)

I stort så är forumet jädrans bra men ibland lessnar man pga att alla bara skriver om sånt som dom inte har en aning om. (jag med säker nånstans)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det kanske behövs städas i trådarna något mer än tidigare så blir allt mycket bättre. Men å andra sidan så tycker jag detta skoterforum är så mycket seriösare än andra svenska skoterforum.
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
jag sitter på detta forum för att få hjälp om ja har problem å hjälpa om ja kan de som andra behöver hjälp med... ja tycker att detta forum e ett bra forum... ja har inte varit medlem så länge men ja har fått hjälp med de mesta ja behövt... :)
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
om man har någon erfarenhet av forum på internet så förstår man att detta är ett bra forum, och dom som har nåt att gnälla på kom med konstruktiv kritik än att bara snakca skit för ni gör inte detta till nå bättre även fast ni jobbat tex på polaris/skidoo i flera år..
jag har fått svar på de jag vill ändå pga mina oklara topicar o dåliga sökningar..
 
Last edited:

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
om man har någon erfarenhet av forum på internet så förstår man att detta är ett bra forum, och dom som har nåt att gnälla på kom med konstruktiv kritik än att bara snakca skit för ni gör inte detta till nå bättre även fast ni jobbat tex på polaris/skidoo i flera år..
jag har fått svar på de jag vill ändå pga mina oklara topicar o dåliga sökningar..

Vet inte om jag håller med dig helt i dina synpunkter. Tycker personligen att nivån är lite väl låg ibland. En person kanske ställer en fråga, men istället för att få ett svar så bemöts denne person med antingen ordet "sök" eller nåt annat helt meningslöst svar som inte ger nåt. Jag listar några punkter nedan som jag tycker forumets användare kan tänka på. Jag säger inte att jag är någon expert på forum, men jag anser att man bör bemöta folk på forumet som man gör i verkliga livet, samt hur man vill bli bemött själv. Antar att inte många här svarar "sök" om nån ställer en fråga till dom i verkliga livet o sen går därifrån. :ciao:

* Innan du svarar, tänk efter på hur du kan ge personen ett vettigt svar.

* Om du tänkt svara med ordet "sök" så gör sökningen med, och länka till den i ditt svar. Personen som frågar kanske inte söker med samma sökord som du eller stavar fel, isf kommer han/hon inte att hitta nåt.

* Svara andra som du skulle vilja få svar själv.

* Ingen fråga är så dum så att den som ställt den ska behöva bli "idiotförklarad"


Sen kanske vi skulle ha en klistrad tråd med basicinfo om dom vanligaste skotermodellerna för resp märke under märkeskategorierna. Så man slipper 100 trådar om "vad skiljer RMK700 o RMK 800"

Bara lite funderingar från min sida.
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Men nåt som man får höra mer nu för tiden i verkligheten är: Googla de!, men håller självklart med i de att man ska bemöta folk som man gör annars..

Precis, det är också ett ovanligt korkat svar att skriva "googla de" för då är vi tillbaka på exakt samma sak som uppstår när man ska söka på forumet. Alla stavar inte lika bra, vissa särskriver, vissa har svårt att veta exakt vad dom ska söka på. Så svarar man "googla" eller "sök" så kan man likagärna låta bli och svara, detta för att personen som ställt frågan är inte hjälpt av det. Helt annat om man svarar "sök" och bifogar länken till ett svar, då är det i mina ögon okej.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Vet inte om jag håller med dig helt i dina synpunkter. Tycker personligen att nivån är lite väl låg ibland. En person kanske ställer en fråga, men istället för att få ett svar så bemöts denne person med antingen ordet "sök" eller nåt annat helt meningslöst svar som inte ger nåt. Jag listar några punkter nedan som jag tycker forumets användare kan tänka på. Jag säger inte att jag är någon expert på forum, men jag anser att man bör bemöta folk på forumet som man gör i verkliga livet, samt hur man vill bli bemött själv. Antar att inte många här svarar "sök" om nån ställer en fråga till dom i verkliga livet o sen går därifrån. :ciao:

* Innan du svarar, tänk efter på hur du kan ge personen ett vettigt svar.

* Om du tänkt svara med ordet "sök" så gör sökningen med, och länka till den i ditt svar. Personen som frågar kanske inte söker med samma sökord som du eller stavar fel, isf kommer han/hon inte att hitta nåt.

* Svara andra som du skulle vilja få svar själv.

* Ingen fråga är så dum så att den som ställt den ska behöva bli "idiotförklarad"


Sen kanske vi skulle ha en klistrad tråd med basicinfo om dom vanligaste skotermodellerna för resp märke under märkeskategorierna. Så man slipper 100 trådar om "vad skiljer RMK700 o RMK 800"

Bara lite funderingar från min sida.

Halleluja moment :D så bra skrivet..

MVH
 
Status
Stängd för vidare inlägg.