okey mej maila o fråga dom kanske kan ta hem åt digHittar tyvärr bara till 800r
okey mej maila o fråga dom kanske kan ta hem åt digHittar tyvärr bara till 800r
Någon laglig slutburk existerar inte då skotern är "helhetsgodkänd" eller vad det heter, vilket innebär rent teoretiskt att du inte ens får byta tex styre. Teorin om att jaga vikt genom att byta burk går jag inte heller på, då de finns så många andra grejjer man kan jaga vikt på istället.Är sugen på att skaffa en burk till min adrenaline 600 e.tec -12
Men dock endast för viktens skull. ljudet vill jag gärna ha så lågt som möjligt, dels för mig själv och även för omgivningen ska slippa störa sig.
Så om någon vet vilken den "tystaste" burken är bortsätt från orginal så får ni gärna länka?
Den får gärna vara Laglig också om det skulle råka finnas någon sån.
Är det något mera man behöver göra när man byter slutburken? läst några som skrivit något om vikter osv. är det något man kommer måste hålla på att grejja med?
"skuren Edge 500" här verkar det som att vi har den stackars tonårspojken som jag beskrev i mitt tidigare inläggSlutburk är det fränaste, det ska höras vart man kör! Kan ju vara bra om man skulle köra fast mitt i ingenstans, bara dra igång skotern och trycka full gas!!
SLUTBURK FTW!!
Kan du nämna en tack! Nämn snälla en del på skotern som du bytet ut och minskar, låt oss säga 5kg.Teorin om att jaga vikt genom att byta burk går jag inte heller på, då de finns så många andra grejjer man kan jaga vikt
Föraren? =)Kan du nämna en tack! Nämn snälla en del på skotern som du bytet ut och minskar, låt oss säga 5kg.
Skinz Ultra-Quiet är den tystaste burken du hittar. Finns till din maskin och Skoterdelen tar hem den åt dig.Hittar tyvärr bara till 800r
Är sugen på att skaffa en burk till min adrenaline 600 e.tec -12
Men dock endast för viktens skull. ljudet vill jag gärna ha så lågt som möjligt, dels för mig själv och även för omgivningen ska slippa störa sig.
Så om någon vet vilken den "tystaste" burken är bortsätt från orginal så får ni gärna länka?
Den får gärna vara Laglig också om det skulle råka finnas någon sån.
Är det något mera man behöver göra när man byter slutburken? läst några som skrivit något om vikter osv. är det något man kommer måste hålla på att grejja med?
Vet inte vad du räknar som en "del" men framvagn, boggie (finns även lättvikts-kitt till endel originalboggies, så du bara byter ut stag och liknande, tex nytro MTX sparar man 10kg på ett sådant kitt) Dyna, som ett par exempel. Men då förbättrar man ju oftast även funktionen på just den delen, UTAN att störa folk som redan störs på skotrar...Kan du nämna en tack! Nämn snälla en del på skotern som du bytet ut och minskar, låt oss säga 5kg.
Skämtade lite om inte det framgick. ;-)ni som menar att man själv ska gå ner i vikt om man vill ha lättare skoter kan ju låsa in sig i ett mörkt rum och kasta bort nyckeln.
kändes lite som det, men syftar inte bara på ditt inläggSkämtade lite om inte det framgick. ;-)
Vill man att skotern ska kännas lättare ska man väl snarare gå upp i vikt så man har mer att bryta med.
Om det inte är vikt/effekt förhållande man strävar efter.
Ska jag ge ett seriöst svar så skulle jag säga att på vissa skotrar kan man nog hitta nästan 5kg på byta huv.![]()
Jag hjälpte en kompis att köra lös en Freeride förra helgen, med slutburk.Många är skeptiska till dessa "trim", oftast de som inte själv kör med det eller kör 4-takt.
Prova en skoter med burk och säg från hjärtat att det inte är en roligare upplevelse innan ni är negativ.
kör själv med tikka burk men blev nyfiken vad menar du med överhettad? motorn eller inne under motorhuven?Jag kollade igenom alla trådar jag hittade, kolla priser på brukar från ebay, hittade tikka & Henke/Henrik från hedemora. enligt Tikka så skulle den ge 2-6hk och enligt Henke/Henrik så skulle den ge ca 2hk.
Priset:
Tikka 4600
Henke: 2600
Det blev Henkes burk, 5kg lättare och ca2hk mer, det som var viktigt för mig va att inte tappa effekt, få ett skönt ljud och dessutom inte riskera överhettning.
Speedtech: bänkat förlorad effekt
tikka: visat sig kan bli överhettad
Många är skeptiska till dessa "trim", oftast de som inte själv kör med det eller kör 4-takt.
Prova en skoter med burk och säg från hjärtat att det inte är en roligare upplevelse innan ni är negativ.
jag är supernöjd, den låter bara mycket på väldigt höga varv och jag upplever att min mxz xrs 800 2010 varvar mer med trimburk än utan.
För övrigt så låter Skidoo orginalburk så otroligt tråkigt i jämnförelse med Polaris, Yamaha & AC.
Tack för mig
Jag kollade igenom alla trådar jag hittade, kolla priser på brukar från ebay, hittade tikka & Henke/Henrik från hedemora. enligt Tikka så skulle den ge 2-6hk och enligt Henke/Henrik så skulle den ge ca 2hk.
Priset:
Tikka 4600
Henke: 2600
Det blev Henkes burk, 5kg lättare och ca2hk mer, det som var viktigt för mig va att inte tappa effekt, få ett skönt ljud och dessutom inte riskera överhettning.
Speedtech: bänkat förlorad effekt
tikka: visat sig kan bli överhettad
Många är skeptiska till dessa "trim", oftast de som inte själv kör med det eller kör 4-takt.
jag är supernöjd, den låter bara mycket på väldigt höga varv och jag upplever att min mxz xrs 800 2010 varvar mer med trimburk än utan.
För övrigt så låter Skidoo orginalburk så otroligt tråkigt i jämnförelse med Polaris, Yamaha & AC.
Tack för mig
Hojta gärna till om du hittar någon som är "tyst" och nog liten för att få dit en muffpot.Skulle dock vilja ha en hotdogger på min xm så en jävligt tyst slutburk hade varit najs..