Skoter intresserade i Stockholm

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ska vi inte starta en klubb och åka skoter tillsammans vi som bor i ett snöfattig område. Man blir en bättre förare utav andras erfarenheter och kunskap. Kanske finns fler som mig som kan prata skoter i flera timmar och tycker det är det roligare som finns ? Skulle vara kul att träffa nytt folk att köra skoter med. Jag personligen kör helst och mest puder!!! Och i fjällen ogillar leder... Samtidigt måste man tänka på vart man kör och att man inte kör sönder saker.
 

hampan

Aktiv medlem
15 maj 2012
64
0
6
Gräftåvallen/Sundsvall
Jag bor (tyvärr) numera i vår huvudstad men har skotern hos föräldrarna i sundsvall. Hade jag haft tillgång till ett bra garage här i stan så hade jag kunnat överväga att ta ner den. Blir på tok för sällan man kommer iväg nu, blir inte bättre av att man har en liten grabb på ca 7 mån.
Men jag gillar samma som dig, helst puder, helst inte led!
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Bor på Stora Essingen. Har tyvärr inget garage (mer än plats för hojen) så Turbophazern står i Skelleftehamn.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Hej! Jag är gärna med o bildar skoterklubb här jag med! Har ingen skoter för tillfället men tänkte skaffa en när den här (skit)säsongen är slut! Bor i Hallsta!
Tjena! Vi bor inte så långt ifrån varann då. Det fanns ju en skoterklubb i Norrtälje en gång i tiden. Även så körde dom skotercross på sportcentrum i Norrtälje för 20år sedan.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Kul idé
Skoter galen som jag är :)
Jag kör nästa varje helg i Gävle trakten det blir en hel del led men när vi får rätt mängd snö så gäller det bara att hitta sina ställen
Åker man 1 tim från Gävle då kan jag lova puder garanti
Fördelen med Gävle att det är nära och man kan åka över dagen köra ett par timmar och åka hem
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Låter trevligt med skoterklubb. Jag kör mest puder men gillar att piska på på transportsträckorna. Åker nog upp 4-5 gånger till stugan i vinter. I helgen blir det kungsberget bara för att få köra lite. Bor i Sundbyberg .
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Hej! Ja vid stora Essingen finns inte mycket skotermöjligheter även om det skulle bli 1meter snö.... Kul med folk som har samma intresse som en själv

För två år sedan var det faktiskt några galningar son brände runt här utanför på Mälaren. Blev ett jävla hallå med helikopterjakt och piketer... Samtidigt som ingen jävel bryr sig om motorvägen eller den helt sinnessjuka båttrafiken.

Men du har rätt, föret är uselt.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Vi är ett gäng om kört i Vallentuna när det funnits snö. Ingen som sagt någonting. Finns ju inga lagar som säger att man inte får köra , om det inte är tättbebyggt /på väg. Men annars är det bara gasa. Kör man på isen så är det ingen som kan säga något. Då det är lagligt att köra där.
 

johanisback

Välkänd medlem
2 nov 2013
100
2
6
Uppsala
Det finns fina vandrarhem att bo på samtidigt som det finns stugor att hyra för en vettig peng kring Gördalen, skall dit i nästa vecka för att åka, går att bo för 2-300:-/natt.

På facebook har ni deras sida, gördalen - uthyrningsstugor.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
För två år sedan var det faktiskt några galningar son brände runt här utanför på Mälaren. Blev ett jävla hallå med helikopterjakt och piketer... Samtidigt som ingen jävel bryr sig om motorvägen eller den helt sinnessjuka båttrafiken.

Men du har rätt, föret är uselt.
Okej :) jo men det är skillnad på båttrafik och skoter.. Våra kära regering tjänar ju inte pengar på några som kör skoter där men på båttrafik och biltrafik. Men skulle dom veta hur mycket pengar svenska skoteråkare drar in per år skulle nog dom haja till.. Okej många som åker till Gävle/ kungsberget är det mycket snö där och är det puder ? Finns de ställen man kan skråa ? Är ju sant att det inte är långt dit från Sthlm/ Norrtälje
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Vi är ett gäng om kört i Vallentuna när det funnits snö. Ingen som sagt någonting. Finns ju inga lagar som säger att man inte får köra , om det inte är tättbebyggt /på väg. Men annars är det bara gasa. Kör man på isen så är det ingen som kan säga något. Då det är lagligt att köra där.
när man kör här nere måste man kolla med markägaren så det självklart i övriga Sverige men där det finns leder är det ju redan gjort. När det gäller att köra här nere så är det få poliser om det ens finns någon polis som vet vad som gäller. Men vi ska inte reta upp folk eller poliser så vi skoterfolk får skit. Är viktigt i dagens skoterhatande samhälle.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Det finns fina vandrarhem att bo på samtidigt som det finns stugor att hyra för en vettig peng kring Gördalen, skall dit i nästa vecka för att åka, går att bo för 2-300:-/natt.

På facebook har ni deras sida, gördalen - uthyrningsstugor.

Skulle vara kul och intressant att prova att köra i Gördalen :) är ju mycket snö där dock är det ingen botten utan 1 meter puder mycket tekniskt körning för att inte sätta fast skotern.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Skulle vara kul och intressant att prova att köra i Gördalen :) är ju mycket snö där dock är det ingen botten utan 1 meter puder mycket tekniskt körning för att inte sätta fast skotern.
Vi tänkte åka dit några stycken runt påsk, annars är det messlingen som gäller. Är väl teknisk körning som är kul.? Vart har du stuga i messlingen?
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja fan va kul det år att tråckla runt! Okej vi har stuga på wageniusväg , man kör busksväg upp sen första höger. Har ni haft stugan länge? Tänkte om du varit upp förbi blåstöten och kört i ravinerna där? Innan hela ledsystemet blev vad det är idag körde man ju den vägen mot funäs. Jäkligt bra åkning där!
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ja fan va kul det år att tråckla runt! Okej vi har stuga på wageniusväg , man kör busksväg upp sen första höger. Har ni haft stugan länge? Tänkte om du varit upp förbi blåstöten och kört i ravinerna där? Innan hela ledsystemet blev vad det är idag körde man ju den vägen mot funäs. Jäkligt bra åkning där!
Okej där inne. Jag äger inte stugan utan lånar den eller är stugvärd/vaktmästare. Är bara jag som är där. Jobbade på kappruet i två år då det starta upp igen efter massa år stillastående. Nej är där har jag nog aldrig varit. Håller mest till på flatruets syd och nordsida. Har en granne som hittar överallt där uppe.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Okej! Ja det är härligt att det kommit igång igen. Hoppas wärdshuset öppnar snart igen . Men Forssman vägrar sälja tyvär! Det är fin åkning på den sidan mot storsjö/ljungdalen.