Skoter intresserade i Stockholm

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Okej! Ja det är härligt att det kommit igång igen. Hoppas wärdshuset öppnar snart igen . Men Forssman vägrar sälja tyvär! Det är fin åkning på den sidan mot storsjö/ljungdalen.
Var väldigt bra att kappruet öppna igen. Vad jag vet så är det inte forssman som är problemet. Utan kommunen. Sedan skulle det kosta alltför mycket att dra igång det igen. För många år sedan kände jag en kille som hade stugan på samma väg som dig. Anders från Tyresö.
Jag ska försöka fara upp så snart jag kan.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja riktigt trevlig personal och skönt att slippa laga middag efter en skön tur. Det ör en norrman som köpt affären mm och renoverat det.
Han vill köpa restaurangen och öppna den igen och lilla skidbacken. . Forssman vägrar sälja för han har något otalt med messlingenfjällby. Det är vad jag hört.
Jag kände en kille vid namn Micke som polerade bilar på bilvårdarna. Känns som du heter Micke .? ; )
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ja riktigt trevlig personal och skönt att slippa laga middag efter en skön tur. Det ör en norrman som köpt affären mm och renoverat det.
Han vill köpa restaurangen och öppna den igen och lilla skidbacken. . Forssman vägrar sälja för han har något otalt med messlingenfjällby. Det är vad jag hört.
Jag kände en kille vid namn Micke som polerade bilar på bilvårdarna. Känns som du heter Micke .? ; )
Man får höra många rykten om detta. Jag vet att fossman är eller har varit emot all exploatering i messlingen. Jo det är bra att någon vågar satsa på messlingen :) Stefan har sagt att han skulle vilja att wärdshuset öppna igen. Jovisst är det jag ;) då är du tokanders :) vi får ju dra ihop ett gäng och köra en puder sväng :)
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja jag vet inte riktigt vad hans problem ör men något är fel på honom.
Haha ja det kan man ju också kalla mig. Var upp till kungsberget igår och körde. Var ganska dåligt men hitta lite ospårade skogsvägar å surfa på. Knäckte ena boggie förlängningen så det blir rikta och förstärka i veckan.
Jag å tjejen drar upp själva den 5 feb men det blir bara en snabbvisit. Sen ska jag upp i slutet av februari och 14 mars. Vore kul att köra lite då!?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
bigdog: Att åka på skogsvägar brukar inte alltid gillas så bra av de som äger dom. Kan ställa till det vid eventuell plogning eller bli strul med farbarhet under våren. Kolla alltid med ägaren innan om det är ok.

Ville bara påpeka det så folk inte får för sig att det är ok. (Något man ju också informerar om då förarbeviset tas, liksom att körning i diken ska undvikas).
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tack slätabjörn. Jag vet. Men eftersom leden gick åt tre olika håll och ett av dom var på skogsvägarna en bit så kändes det bra. Har haft körkort bevis sen jag tog körkortet 99!
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
bigdog: Att åka på skogsvägar brukar inte alltid gillas så bra av de som äger dom. Kan ställa till det vid eventuell plogning eller bli strul med farbarhet under våren. Kolla alltid med ägaren innan om det är ok.

Ville bara påpeka det så folk inte får för sig att det är ok. (Något man ju också informerar om då förarbeviset tas, liksom att körning i diken ska undvikas).
Hej! Jag vet inte hur mycket skoter du har kört i fjällvärlden men ganska ofta så går lederna på skogsvägar.. Slätabjörnen
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ja jag vet inte riktigt vad hans problem ör men något är fel på honom.
Haha ja det kan man ju också kalla mig. Var upp till kungsberget igår och körde. Var ganska dåligt men hitta lite ospårade skogsvägar å surfa på. Knäckte ena boggie förlängningen så det blir rikta och förstärka i veckan.
Jag å tjejen drar upp själva den 5 feb men det blir bara en snabbvisit. Sen ska jag upp i slutet av februari och 14 mars. Vore kul att köra lite då!?
Jo något problem är det på honom! Han är ju en gammal kriminell kille som har framgångar i inkassoföretag.. Jag sparar mig till den riktiga snön!! Min maskin trivs bäst i 60cm till 2 meter snö :) sen ingen utmaning att köra annars heller.
Jag vet inte när jag åker upp tyvärr beror på jobb mm.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Jo något problem är det på honom! Han är ju en gammal kriminell kille som har framgångar i inkassoföretag.. Jag sparar mig till den riktiga snön!! Min maskin trivs bäst i 60cm till 2 meter snö :) sen ingen utmaning att köra annars heller.
Jag vet inte när jag åker upp tyvärr beror på jobb mm.
Jag åkte upp för jag ville testa lite bara. Jag vill väl ha en meter minst. Men alltid kul att köra förstagångsbesök för säsongen/ komma iväg lite och inte bara vara man och pappa.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Jag åkte upp för jag ville testa lite bara. Jag vill väl ha en meter minst. Men alltid kul att köra förstagångsbesök för säsongen/ komma iväg lite och inte bara vara man och pappa.
Är ca 40-50cm snö bara en i Messlingen :( väntar nog till v9 sen ska jag upp på avslutningen i Tänndalen ett måste!!! :) for ju inte förra året då jag var där uppe :(
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Ja jag vet inte? Finns det fler i Norrtälje som är skoterintresserade? Här i trakten är det knappt nån som har en skoter, och har det en är det oftast gamla rospiggar som har den för skogsarbete eller fiske... Vi får väl kolla upp alla som var intresserade och ses och dricka kaffe nån dag, så kan vi ta det därifrån. En facebook-grupp kanske kan vara en bra början, så ser vi om det finns tillräckligt många intresserade för att det skall vara nån ide. Men man tycker ju det, det bor ju liksom ändå 1 miljon människor i länet, några fler än vi fyra-fem i denna tråd borde ju gilla skotrar?
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ja jag vet inte? Finns det fler i Norrtälje som är skoterintresserade? Här i trakten är det knappt nån som har en skoter, och har det en är det oftast gamla rospiggar som har den för skogsarbete eller fiske... Vi får väl kolla upp alla som var intresserade och ses och dricka kaffe nån dag, så kan vi ta det därifrån. En facebook-grupp kanske kan vara en bra början, så ser vi om det finns tillräckligt många intresserade för att det skall vara nån ide. Men man tycker ju det, det bor ju liksom ändå 1 miljon människor i länet, några fler än vi fyra-fem i denna tråd borde ju gilla skotrar?
Problemet blir ju att jag inte har fb och kommer aldrig skaffa det. På norrbil i Norrtälje är det en del som kör skoter vad jag hört. Det borde finnas folk som kör skoter men kanske dock inte är lika galna som jag iallafall i skotrar.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja jag vet inte? Finns det fler i Norrtälje som är skoterintresserade? Här i trakten är det knappt nån som har en skoter, och har det en är det oftast gamla rospiggar som har den för skogsarbete eller fiske... Vi får väl kolla upp alla som var intresserade och ses och dricka kaffe nån dag, så kan vi ta det därifrån. En facebook-grupp kanske kan vara en bra början, så ser vi om det finns tillräckligt många intresserade för att det skall vara nån ide. Men man tycker ju det, det bor ju liksom ändå 1 miljon människor i länet, några fler än vi fyra-fem i denna tråd borde ju gilla skotrar?
Kurragurra! kolla vad som skrivits i tråden. Dumt att starta en till grupp nör det redan finns en med många medlemmar , sök på skotertokig Vallentuna så borde du hitta rätt. Jag har inte kvar min fb men gruppen finns kvar.