Ski doo 2022

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Lynx plockade ju bort xterrain RE 600R till 2021 så jag antar att de sålde för dåligt. Kanske för liten prisskillnad mot 850motorn för gemene man. Tillhör också de som tycker det är synd att man måste köpa största motorn för att få vettiga dämpare (kör xtrim sc som jag satt RE-dämpare på)
Imorgon kväll 19.30 vet vi ju hur 600cc Lynxarna kommer att vara modellår 2022.
 

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
2015 fick vi en verklighetstrogen bild på en 880 E-tec före releasen så jag väljer att ta alla sådana med en nypa salt, även dessa som nu också ser riktiga ut.
Mach Z och Summit edge visar de bla.(finns fler bilder)
Namnet edge bör Polaris sitta på fortfarande vilket gör mig skeptisk men det är inte omöjligt.

Gällande Turbon så kommer BRP att släppa mer hästar den dag konkurrenterna kommer med turbo och de vet också om det så jag skulle tro de första 2T turbo maskinerna från Arctic/Polaris kommer ligga på ca 180hk från start.
Skulle jag gissa är det 2023 det tidigast sker.
Turbon går stabilt och har otroligt fin motorgång så jag tror att man lämnar uppgraderingarna till eftermarknaden så länge som bara möjligt.
Frågan är om vi får se den i en Lynx i år?
Nu var det ju rätt bilder...
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Kan bli ytterligare en spik i kistan för YamahaCat om BRP lyckas ta mer marknadsandelar med Lynx likt de har här.
Frågan är om det är så djävla bra egentligen för framtida utveckling.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Sett på längre sikt är det svårt och se att det vore positivt. Konkurrens mellan fabrikat är till fördel för konsumenten då tillverkarna tvingas att utveckla och förbättra för att inte tappa kunden och därmed inkomsten.
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Ja alltså... Nog för att utseendet inte är något man ska bry sig om, men Ski-doo borde sparka hela sin designavdelning (eller vem det nu är som kommer fram till färger/dekaler på maskinerna). Fyfan så många fula färgkombinationer de lyckats hitta i år. Tillverkarna av dekalkit lär jubla.
 

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Vad är det för idiot som tycker att shot är överflödigt på just 146an av Freeride undrar jag!?
 

eisen

Medlem
12 jan 2007
24
0
1
Kiruna
Verkar som att priserna fortsatt stiga över hela modellprogrammet för både lynx och ski-doo. Hoppades på att nypriserna åtminstone skulle ligga kvar på samma nivåer som 2021 nu när dollarkursen gått ner en hel del senaste året.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Priser ändras bara åt ett håll vet du väl!! Enda som skulle kunna göra någon skillnad är väl om Polaris prisar betydligt lägre inför nästa år. BRP gjorde väl en justering för några år sen mitt under pågående försäsongsbokning av den anledningen.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Ja alltså... Nog för att utseendet inte är något man ska bry sig om, men Ski-doo borde sparka hela sin designavdelning (eller vem det nu är som kommer fram till färger/dekaler på maskinerna). Fyfan så många fula färgkombinationer de lyckats hitta i år. Tillverkarna av dekalkit lär jubla.
Dock var ju Expedition Extreme snyggare till 2022 än Las Ketchup versionen 2020-21.