Ski-Doo 2017

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vilken clicker kör du på?
3an, vilket man borde sträva efter va?

Någon annan som har problem med hastighetsmätaren? Min visar helt fel! Visar kanske hälften av min egentliga hastighet.
Öppnade kedjehuset å kollade sensorn lite snabbt, den var smockfull
i jättefint spån, rensade den och var inte bättre. En gång verkade
den visa rätt i typ 2km sen började den fladdra å visa fel igen
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
3an, vilket man borde sträva efter va?

Någon annan som har problem med hastighetsmätaren? Min visar helt fel! Visar kanske hälften av min egentliga hastighet.
Öppnade kedjehuset å kollade sensorn lite snabbt, den var smockfull
i jättefint spån, rensade den och var inte bättre. En gång verkade
den visa rätt i typ 2km sen började den fladdra å visa fel igen

Kan inte vara som så att du har den inställd på mph
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Jag har beställt lite prylar för att testa en annan setup, återkommer med resultat :eyebrows:
 

srx340

Ny medlem
8 jan 2011
2
0
1
Norrbotten
Om man använder orginalbulten och viktar på den så kan bultskallen ta i spindeln innan den går mot rullen, kan påverka tillslagsvarven !
 

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Hälsade på en kompis idag, och han sa citat "köp ingen 850, en jobbarkompis i Jokkmokk har fått 2 summit 850 förstörda p.g.a brand" Då jag inte sitter inne med förtahandsinformation är det ju svårt.att veta sanningshalten i påståendet. Den andra 850'in tog enligt uppgift eld då han drog tungt. Någon annan som hört något om ev. brand/överhettning problem?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Hälsade på en kompis idag, och han sa citat "köp ingen 850, en jobbarkompis i Jokkmokk har fått 2 summit 850 förstörda p.g.a brand" Då jag inte sitter inne med förtahandsinformation är det ju svårt.att veta sanningshalten i påståendet. Den andra 850'in tog enligt uppgift eld då han drog tungt. Någon annan som hört något om ev. brand/överhettning problem?
en kompis har problem med glödande pipa och slutburk på sin 850. dom skulle visst prova byta spridare idag och se om det blir bättre, dom har även beställt en styrbox men den var restad, om det nu inte blir bra med bara spridare
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Om det är överhängande risk att ett stort antal 850 riskerar att fatta eld pga produktionsfel så utgår jag från att BRP återkallar och rättar till problemet.

Åker själv runt Jokkmokk men har inte hört något om detta.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det är mycket skitsnack precis som vanligt(har hört om en kompis...).
Just 850:n har varit utsatt för mycket förtal redan från början med påståenden om att flera demomaskinerna skulle ha skurit ihop när det egentligen handlade om en maskin som satts i ett träd osv...

Så här har det fortsatt, givetvis har det funnits vissa problem men det framstår klart att en del går hårt ut med att försöka sprida osanna rykten för skydda sitt eget märke av olika anledningar.
Väldigt trist när folk inte kan sköta sitt och hålla sig till sanningen.
Det är otroligt korkat och kortsiktigt tänk när man inte inser att om ett konkurrerade märke kommer med något nytt och bra så tvingar det bara de andra att svara upp och det ger i slutändan oss kunder bättre produkter.
Utveckling gynnar oss alla!!

Jag läser mycket och jag har hört om en felande givare som givit het pipa och ljuddämpare men ingen brand.
Skulle tippa på att det har samband med att vissa har haft problem med att givaren på pipan har gängat ur sig?
Men det är bättre att få höra försthandsfakta än att hålla på med gissningar så stryk ovanstående.
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Det är mycket skitsnack precis som vanligt(har hört om en kompis...).
Just 850:n har varit utsatt för mycket förtal redan från början med påståenden om att flera demomaskinerna skulle ha skurit ihop när det egentligen handlade om en maskin som satts i ett träd osv...

Så här har det fortsatt, givetvis har det funnits vissa problem men det framstår klart att en del går hårt ut med att försöka sprida osanna rykten för skydda sitt eget märke av olika anledningar.
Väldigt trist när folk inte kan sköta sitt och hålla sig till sanningen.
Det är otroligt korkat och kortsiktigt tänk när man inte inser att om ett konkureranade märke kommer med något nytt och bra så tvingar det bara de andra att svara upp och det ger i slutändan oss kunder bättre produkter.
Utveckling gynnar oss alla!!

Jag läser mycket och jag har hört om en felande givare som givit het pipa och ljuddämpare men ingen brand.
Skulle tippa på att det har samband med att vissa har haft problem med att givaren på pipan har gängat ur sig?
Men det är bättre att få höra försthandsfakta än att hålla på med gissningar så stryk ovanstående.
Bara för att du inte tror det kan bli fel på en rotax så betyder det inte att det är så. Har själv sett pipan glöda, samt att den misständer. Tror det var 3 gången den maskinen nu varit in hos åf. Var själv med då han kontrollerade att givaren satt fast på pipan vid 15-20 mil. Vilket är dåligt att dom inte ens lyckas få en givare att sitta fast, var även några kablar som hängde riktigt nära pipan kring pyramiden som vi drog fast lite bättre
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hälsade på en kompis idag, och han sa citat "köp ingen 850, en jobbarkompis i Jokkmokk har fått 2 summit 850 förstörda p.g.a brand" Då jag inte sitter inne med förtahandsinformation är det ju svårt.att veta sanningshalten i påståendet. Den andra 850'in tog enligt uppgift eld då han drog tungt. Någon annan som hört något om ev. brand/överhettning problem?
PMa mig namnet på den drabbade 850-ägaren så ska jag kolla upp det där från ett objektivt håll.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
tycker också det har varit ovanligt mycket fel på nya 850(som man sett) på tok för höga varv sen har jag sett en pipa som glött också varma variatorer mm men enligt dom som äger dom är det ju inget fel :p vi får ju bara hoppas dom förändrar det till nästa år :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Bara för att du inte tror det kan bli fel på en rotax så betyder det inte att det är så. Har själv sett pipan glöda, samt att den misständer. Tror det var 3 gången den maskinen nu varit in hos åf. Var själv med då han kontrollerade att givaren satt fast på pipan vid 15-20 mil. Vilket är dåligt att dom inte ens lyckas få en givare att sitta fast, var även några kablar som hängde riktigt nära pipan kring pyramiden som vi drog fast lite bättre

Är väl ingen som misstror dig och din polare. Däremot snubben som har en kompis som har en jobbarkompis som eventuellt kanske mest troligt ja eller nej brunnit.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Bara för att du inte tror det kan bli fel på en rotax så betyder det inte att det är så
Genom att uttrycka dig så visar du bara att du inte alls förstod vad jag menade och framför allt kraftigt missbedömer mig pga att du utgår från dina egna funktioner och inte mina.

Min poäng är att jag väldigt gärna diskuterar verkliga problem vilket jag också gjort men det vore bra om vi kan höja nivån ett snäpp och skippa saker som posten ovan( kompis kompis).

Åter till topic:
Om det nu är så att det finns flera stycken med "heta pipor" vad har handlaren sagt, har felet hittats?

För övrigt har jag själv beställt vikter 3g, 4,5g och 6g som skall testas i helgen, återkommer med resultat.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tycker ändå 850in verkar relativt förskonad från problem med tanke på att det är både ny motor, med ny typ av motorstrysning, och nytt chassie.
Dom har ju som jag fattar det sålts i massor också. Så det är ju många exemplar som kan gå sönder.
Det är ju ändå en skoter vi pratar om. Brukar ju ta 2år av konsument testande innan all skit är fixad. (Och ibland ignoreras det helt ändå)