Ski-Doo 2017

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Hej!
Ni som beställt 850 på förorder och fått veta att den kommer sent har ni fått några allternativ av handlaren typ hoppa av å få tillbaka hand penningen eller ekonomisk kompensation , likvärdig lånemaskin eller dylikt????
Kompensation för vad? Ingen har väl köpt en skoter för leverans ett visst specifikt datum, komplett med vite vid försening...
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Lugna å fina nu!
Jag bara undrade!!
För övrigt så finns fet handlare som vill ha handpenning, och som lovar leverans!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Är det verklingen någon som lägger en handpenning när dom bokar en skoter?
Det normala förfarandet hos BRP är en liten handpenning när man lägger en "spring order", på andra sidan pölen lägger de 500USD och här brukar det vara 3000kr.
Denna peng räknas sedan av på vad du får betala vid leverans.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Hej!
Ni som beställt 850 på förorder och fått veta att den kommer sent har ni fått några allternativ av handlaren typ hoppa av å få tillbaka hand penningen eller ekonomisk kompensation , likvärdig lånemaskin eller dylikt????
Som sagt så visste vi detta redan från början, så jag ser inte att vi har någon rätt att gnälla.
Just denna maskin kan jag nog leva med att vänta några veckor extra på.
Kommer att bli en episk vinter!
 

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
Har då inte behövt lägga någon handpenning hos den fd lokala handlaren någon gång iallafall.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Är väl olika handlare emellan. Dock intressant hoppas denna maskin lever upp till "hypen" för känns som det kan finnas många som blir besvikna då remmar skjuts, och den inte går som man trott om så blir fallet....

Hoppas dem funkar kanske man kan tänka sig en BRP i framtiden efter besvikelsen man upplevde senaste.
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Min undran grundar sig på hur en annan märkeshandlare hanterar liknande situation!
Och som refererar till hur brp har det med 850!

Jag tror att om det hade varit en 850 jag beställtt,dvs en HELT ny modell så hade jag nog haft lättare att acceptera dröjsmål.
I mitt fall handlar det om en flera år gammal modell som inte ens e xtrem eller ovanlig
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Vid 1200mil och med tanke på hur många av dagens Summit brukas så vet jag inte om jag skulle vilja ha skotern än ur fräsch motorn är...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag personligen lär väl tyvärr inte lyckas kräma ur 1200 mil på 4-5år men jag hoppas att man känner sig trygg och litar på att motorn håller även efter garantin gått ut. Då är jag nöjd
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Enligt min handlare så leverar BRP 850 till V.1 och kunde nästan garantera att jag hade den V.2 Sedan vad som händer innan det vet man aldrig. Kanske lika står utan skoter i mars också.
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Tänker ni som byter in er gamla skoter lämna ifrån er den till handlaren innan ni fått den nya?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Tänker ni som byter in er gamla skoter lämna ifrån er den till handlaren innan ni fått den nya?
Överlag är det väl en dålig idé att lämna ifrån sej skotern innan. Skriv då inte på några ägarbytespapper på den gamla i alla fall.
Trist ifall firman skulle gå omkull mellan det att du lämnat den gamla och du fått den nya. Händer det kan du kallt räkna med att inte få igen en spänn för den gamla utan den försvinner bara.
Vid en KK tas om jag förstått det rätt fordringsägarna i storleksordning och bankerna har alltid förtur så risken att det är kvar några pengar i konkursboet när dom kommit ner till 80-100kkr skulder är liten.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ett tillägg till JAAGs inlägg:
Det finns en till poäng med att behålla skotern innan den nya är levererad och det är att det är väldigt synd att vara helt utan skoter under skotersäsongens första månad.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det blir inte feb så det spelar ingen roll, det rullar ut hundratals ur fabriken just nu och här är de efter nyår.