Ski Doo 2016

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Varför läggs det ner så lite energi på att få till en häftig summit 600? Ja menar det som släppt senaste åren är ju ett skämt! Och värst av alla är ju årets modell, dra mig baklänges så grymt ful den är!

Summit 600an har ju varit och är väl kanske ännu en populär "tjejskoter" men som de sett ut senaste åren lär ju 90% av dom valt Polaris pro rmk 600 istället som är så sjukt mycket finare. Både årets och fjolårets pro rmk 600 är Polaris snyggaste skotrar. Skärpning BRP!! Annars åker frun Polaris nästa säsong :Cry:
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Ja hon kör ju med min ibland men 600 är mer lättkörd åt en tjej samt lite snällare för plånboken :)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jahopp då är det klart skulle jag säga, man kan hålla i pengarna ett år till som planerat.
Ski-Doo meddelar att de i år ej kommer att ha en liveshow för 2016 utan vi får nöja oss med hemsidan samt lite info på facebook.

Allt enligt deras FB-sida, vilket borde betyda inga stora nyheter.

 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
dollarn ligger på 8.39 nu låg på drygt 6.50 för ett år sedan.

så valutakursen gör ju att priserna skulle kunna öka med 30-40 tusen
nu har jag svårt att tro att en summit t3 kommer kosta 190 tusen men en höjjning kommer det nog bli
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Hmm? Handlar verkligen BRP Scandinavia Ski Doos i $US? Är det inte i $CA?
1 $CA ligger i dag på 6,66 SEK och kursutvecklingen på ett år har inte varit lika våldsam som för USD. - Bara en tanke.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
du verkar ha rätt.det borde ju betyda att ski-doo blir billigare än a-c och polaris?

googlar man så står brps aktiekurs i CAN$ medan polaris och a-c US$


ska bli intressant.
men med dom här vintrarna känns det värdelöst att kasta bort pengar på skotrar
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Varför läggs det ner så lite energi på att få till en häftig summit 600? Ja menar det som släppt senaste åren är ju ett skämt! Och värst av alla är ju årets modell, dra mig baklänges så grymt ful den är!

Summit 600an har ju varit och är väl kanske ännu en populär "tjejskoter" men som de sett ut senaste åren lär ju 90% av dom valt Polaris pro rmk 600 istället som är så sjukt mycket finare. Både årets och
fjolårets pro rmk 600 är Polaris snyggaste skotrar. Skärpning BRP!! Annars åker frun Polaris nästa säsong :Cry:
man kan ju köpa dekalkit till den ;)
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Mer kylning,kortare t3or,kommer nog säljas några arc kit nästa år.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Är det idag/kväll dom presenterar sina modeller? =)
"In the evening mon 23:rd" läste jag någonstans. Och jag antar att det lär vara någon slags "central north american time", möjligtvis eastern time. Så om dom räknar kl 18.00 som evening time blir det tidigast kl 24 Svensk tid.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Ni Ski-Doo-nördar som vet - har det gjorts något på MXZ XRS sedan typ 2011 som inverkar negativt på "åka-rulle-egenskaperna"?

Hade en Lynx då och kompisar med Ski-Doo XRS och 44mm matta så hade man ju i princip rullgaranti. Ska jag nu beställa en ny maskin vore det ju bra att veta hur det är med denna rätt så viktiga egenskap :)

Lynx har dom ju förlängt (förstört?) :)
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Ni Ski-Doo-nördar som vet - har det gjorts något på MXZ XRS sedan typ 2011 som inverkar negativt på "åka-rulle-egenskaperna"?

Hade en Lynx då och kompisar med Ski-Doo XRS och 44mm matta så hade man ju i princip rullgaranti. Ska jag nu beställa en ny maskin vore det ju bra att veta hur det är med denna rätt så viktiga egenskap :)

Lynx har dom ju förlängt (förstört?) :)


Att åka rulle är en inställningssak skulle jag säga ☺ Sen åka rulle massor med en 800 etec är nog inget att rekommendera. Blir dyrt med alla rembyten i längden Finns nog få saker som sliter så på en rem som åka rulle
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Att åka rulle är en inställningssak skulle jag säga ☺ Sen åka rulle massor med en 800 etec är nog inget att rekommendera. Blir dyrt med alla rembyten i längden Finns nog få saker som sliter så på en rem som åka rulle
Har inte haft varken mer eller mindre bekymmer när det kommer till remförbrukning på mina BRP än någon annan maskin (Polaris eller Yamaha).
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.855
102
63
Skellefteå
Ni Ski-Doo-nördar som vet - har det gjorts något på MXZ XRS sedan typ 2011 som inverkar negativt på "åka-rulle-egenskaperna"?

Hade en Lynx då och kompisar med Ski-Doo XRS och 44mm matta så hade man ju i princip rullgaranti. Ska jag nu beställa en ny maskin vore det ju bra att veta hur det är med denna rätt så viktiga egenskap :)

Lynx har dom ju förlängt (förstört?) :)
Har en -14 XRS, och vill man, så går det att "åka rulle" så mycket man vill! Kör dessutom med standard 38 cm matta btw. Inga remproblem, dock är jag pedant vad gäller variatorerna. Ska kunna spegla sig i insidan av primären om jag så säger. Får väl se ikväll (natt) om även MxZ'an blir förlängd. Mycket talar ju för det. Hur det inverkar på rulleåkningen vet jag inget om.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Har en -14 XRS, och vill man, så går det att "åka rulle" så mycket man vill! Kör dessutom med standard 38 cm matta btw. Inga remproblem, dock är jag pedant vad gäller variatorerna. Ska kunna spegla sig i insidan av primären om jag så säger. Får väl se ikväll (natt) om även MxZ'an blir förlängd. Mycket talar ju för det. Hur det inverkar på rulleåkningen vet jag inget om.
Vad talar för en förlängning? Polaris, AC och Yamaha har väl 305:eek:r allihopa, bara Lynx som är lite speciella?

Samtidigt har ju Ski-Doo både Renegade XRS och Freeride till dom som vill ha "lite längre"?

Den som är vaken får såklart se :) Om vi ska hålla oss till topic: Någon som lyckats hitta någon tid som dom ska presentera maskinerna och dessutom översatt det till Svensk tid? (när ska man ställa väckaren!)
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.855
102
63
Skellefteå
Vad talar för en förlängning? Polaris, AC och Yamaha har väl 305:eek:r allihopa, bara Lynx som är lite speciella?

Samtidigt har ju Ski-Doo både Renegade XRS och Freeride till dom som vill ha "lite längre"?

Den som är vaken får såklart se :) Om vi ska hålla oss till topic: Någon som lyckats hitta någon tid som dom ska presentera maskinerna och dessutom översatt det till Svensk tid? (när ska man ställa väckaren!)
Förväntar mig ett visst läckage på dootalk kring midnatt. Varför jag (och många med mig) antar en förlängning på MxZ'an är efterfrågan, samt det faktum att Ski-Doo just släppt Irondog 2015.5 modellen, som just har en 129¨matta.