Ski Doo 2016

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Med inkörningen klar så ligger min t3 154" på 7900v/m
Körningen är från 600möh och uppåt.
Klickern på 2an.
Carlise ultimax xs 821 rem.

Börjar fundera på om inte carlise remmen sänkt slutvarven då den ska väl vara lite mjukare i gummiblandningen. Är jag inne på rätt spår tror ni?
Ska prova montera 391an idag när jag ska ut
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Visst är T3orna ganska 'extrema' alltså att dem är som Ski-doo's värstingskepp?

Fått höra att kammarna är 76mm eller vad det var och helt andra utväxlingar. Sånt gillar Jag.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Jo, jag har kört med den, funkade riktigt bra. Den är kort, så man får justera om ordentligt motför 391an.
Ski-Doo Irondog förarna använder den, säger ju en del...
 

Uffeturbo

Medlem
2 jan 2013
30
0
1
Är det bara jag som upplever T3 154 som svår att skråa med?
Den kastar och far, misstänker att skidorna är i vassaste laget?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag gillar pilot skidorna skarpt, provat nya blade ds som flyter för bra i mitt tycke.

Men när det blir vårföre kan jag tänka mig att det blir ombytta roller.

I puder ser jag ingen anledning att byta.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
haha men ni måste ju skämta, klart smaken är som baken men original pilot skidorna som sitter på i kombo med original skidgummin vidhåller jag fortfarande är livsfarliga, dom kan närsomhelst utan förvarning vika sig upp över huven fantastiskt mjuka mellan infästningen av skidöglan och upp till spetsen. jag tordes tillslut inte köra med dom iaf inte över 40. Byt innan ni gör er ordentligt illa är mitt tips
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Testade nyförvärvet en sväng i lördags (Summit T3 154") och den känns ju lovande. Nu var det lite snö så man fick mest puttra runt lite och akta sig för stubbar men jag gjorde några fullgasrepor och 2 ggr slog varvtalsbegränsningen in. Jag kollade igår på variatorn och såg att den var på läge 3 så jag antar att den snabba lösningen är att ställa ner den en eller två steg.

Jag har förstått att det går till sig med lite mil på maskinen. Den här har gått 45 mil nu så när ska jag förvänta mig att den variatorns inkörning är klar? Det lär väl vara först då man kan börja fundera på något större ingrepp om man inte är nöjd?

Vad har ni för tunnelväskor på era maskiner? På sambons 146" har vi den lilla mjuka väskan. http://www.brppac.se/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/6/860200935_FT_1.jpg

Jag tycker den är lite för liten så jag överväger att skaffa Skinz http://www.modshop.se/media/catalog/product/cache/3/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/x/nxtp100-bk.jpg

Har ni några andra tips? Jag tror jag vill ha en halvhård väska. Linq-väskorna ser så små och framförallt opraktiska ut. Jag vill få med en spade, såg och lite fika och ombyte. Det får inte bli blött invändigt...
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Sledsolutions minsta väska kör jag med och tycker den är suverän. Jag har moddat den så den sitter med dubbla linq-fästen, det är busenkelt gjort.