Segt att styra.. [ Bilder ]

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Endast en ska flyttas bak eller fram, 44 kommer att ta i tunneln om den inte är skuren, har själv en prox2 och har testat båda flytta fram och du får ett grymt fäste men du ka få justera balata remmen (gör ett extra hål mellan dom 2 som finns) och ställa på dämparna fram.
Blir lät enorma skidres annars + att sagen försvinner och dämparna jobbar mycket bättre tillsammans.
Men tänk på att mattan måste slackas ordentligt är den ny kanske det inte går.:beer:

Good luck to you
/
Bola....................

Jaa okej då vet jag tack så mycket. Mattan är inte ny, den är väldigt sliten. :rock:
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Det räcker med att du flyttar ner boggien fram för att du ska få mindre skidtryck och bli mera lättstyrd och den kommer garanterat att resa sig mer än innan

Jo men jag varken orkar riva ur hela boggin igen och fattar halv sju av den engelska beskrivningen.

Då är det lättare att flytta upp den bak där det finns förborrade hål.
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Sv: Segt att styra..

Så hela boggien måste tas ut för att man ska kunna göra det här?
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Jag tror inte att man måste ta ut hela boggit för att flytta? :S
Pyrro har inte du färdig borrade hål fram? Och om man skulle flytta upp den bak kommer inte kammarna då ta i kylarn?
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Inte om du flyttar den bak.

Då släpper du bara ner den bak (lossnar bultarna till bakre fästena bara) Letar reda på en borr, borrar upp hålen. Och lyfter upp igen.

Hur mycket skiljer det mellan en nedflyttning fram och en upplyftning bak då?

Det finns inga extra hål på 440.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

undrar samma sak som Pyrro: "Hur mycket skiljer det mellan en nedflyttning fram och en upplyftning bak då?" Går det att flytta båda , eller Bola sa väll att det inte gick?
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Flyttar du båda kommer du få en helt galen attackvinkel. Förmodligen kommer geometrin inte bli riktigt hundra heller.
 
Last edited:

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Att mattans vinkel mot snön blir väldigt brant.
Rullmotståndet ökar väldigt och det finns förmodligen risk att du skickar boggiskenorna genom mattan.
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Sv: Segt att styra..

på 440 - 04an finns det två bakre bulthål, ett ovanför fotsteget och ett under fotsteget. På den kör man på det övrebulthålet för att får schysst skidtryck. Det funkar bra, man måste inte borra hål fram och flytta ner.

På 03ans 440 som har samma chassie som ProXR 800 så vet jag inte om det är två hål bak, men om det är det, så kör på det övre hålet. Borra inget nytt hål om du inte orkar, men det funkar säkert också.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Finns ett hål bak. Men bak är det förmarkerat. Så blir till att borra om bak och se om det blir bättre.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Nu har jag prövat flyttar ner ett snepp och vet inte om det blev så bra.. NI är min hjälp just nu =) Det var inte så lätt att flytta ner, blev rätt mycke krongel för min del.


Här har ni en bild på när jag har flyttat ner.



Då jag har flyttat ner så måste jag ju också flytta ett snepp på baltaremmen.



Sen när det var klart så märkte jag att "klackarna"? tog i boogie hjulen bak.
Då blev jag lite less..



Och nu har jag flyttat fram ett snäpp på klackarna.



Men då när jag prövar fjädringen så är det inte så lång fjädrings väg?:mad:



Här är en bild då dämparnen är i botten.


Jaaaa där har ni mina bilder, och ni till min fråga. Vad tycker ni att jag ska göra som det ser ut nu? Går det att ta bort "klackarna"? Vad händer då jag tar bort dom.? Ge mig den bästa lösningen:hmmmm2:


/// Simon