Segt att styra.. [ Bilder ]

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: Segt att styra..

Hoppas ni inte PM:ar om info ang detta för det är ju bra att kunna läsa om det i tråden ifall andra har samma frågor och bekymmer :)
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: Segt att styra..

Kan nån lägga upp en bild vars jag ska borra så ja inte borar fel om man ens behöver borra?Och ni kan gärna lägga upp en bild på klackarna. Om jag tar bort klackarna drar den lättare res då? Jag har hört om man gör det så sliter det på boogie skenorna och dämparna som fan? Förklara lite om detta är ni snälla.
Du ska sänka främre boggie infästningen gå in på HCJ hemsida under prox och ämnet heter äh.. här är länken

http://www.hardcoresledder.com/forums/index.php?showtopic=261504 du måste vara inloggad för att se alla bilder.

Men den här modden är för ditchbanging dvs lek och stora hopp, gropar, inte för renodlad ledkörning och ja du kommer att få res ha ha...:D

Dom ska vara lättstyrda ändå utan ändring kolla så att dom inte har lagt någon distans mellan gummit och klämman som lagrar styrstången kolla båda är det för mycket går det väldigt tungt (vanligt trix på prox när det börjar glappa):ciao:
/
Mvh Bola.............
 
Last edited:

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Sv: Segt att styra..

Kan säga såhär, har själv flyttat främrebulten neråt. Men tycker då endå att skotern känns lite tungstyrd, har själv en pro x2. Men ska prova dedär med (trix för glapp stystång), sen tror ja på att modda mer i boggien.
 
Last edited:

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Du ska sänka främre boggie infästningen gå in på HCJ hemsida under prox och ämnet heter äh.. här är länken

http://www.hardcoresledder.com/forums/index.php?showtopic=261504 du måste vara inloggad för att se alla bilder.

Men den här modden är för ditchbanging dvs lek och stora hopp, gropar, inte för renodlad ledkörning och ja du kommer att få res ha ha...:D

Dom ska vara lättstyrda ändå utan ändring kolla så att dom inte har lagt någon distans mellan gummit och klämman som lagrar styrstången kolla båda är det för mycket går det väldigt tungt (vanligt trix på prox när det börjar glappa):ciao:
/
Mvh Bola.............

Okej tack så mycket Bola, jag har blivit medlem på sidan men kan ändå inte se bilderna... Men har fått en bild iaf. :) Aaa ska kolla upp det.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Nu har jag hittat lösningen. :)
Hära är en bild på bakre delen den ska alltså flyttas upp?




Och hära är främre delen, den ska alltså flyttas ner? =)



Mvh / simon :beer:
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Sv: Segt att styra..

Jaa, om du flyttar ner främre fästet så får du mindre skidtryck och den reser lättare. Har jag gjort och det blev bra. Men varför har nån borrat nytt hål på din skoter utan att flytta??

Vad har du för matta på skotern. Visst kan du flytta upp bakre men tänk då på att kammarna kan ta i kylarna. Jag har 44mm kam och kan inte flytta.
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Sv: Segt att styra..

Jaa, om du flyttar ner främre fästet så får du mindre skidtryck och den reser lättare. Har jag gjort och det blev bra. Men varför har nån borrat nytt hål på din skoter utan att flytta??

Vad har du för matta på skotern. Visst kan du flytta upp bakre men tänk då på att kammarna kan ta i kylarna. Jag har 44mm kam och kan inte flytta.

Jag har 44mm matta.. :hmmmm2:
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: Segt att styra..

Nu har jag hittat lösningen. :)
Hära är en bild på bakre delen den ska alltså flyttas upp?




Och hära är främre delen, den ska alltså flyttas ner? =)



Mvh / simon :beer:
Endast en ska flyttas bak eller fram, 44 kommer att ta i tunneln om den inte är skuren, har själv en prox2 och har testat båda flytta fram och du får ett grymt fäste men du ka få justera balata remmen (gör ett extra hål mellan dom 2 som finns) och ställa på dämparna fram.
Blir lät enorma skidres annars + att sagen försvinner och dämparna jobbar mycket bättre tillsammans.
Men tänk på att mattan måste slackas ordentligt är den ny kanske det inte går.:beer:

Good luck to you
/
Bola....................
 
Last edited:

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Sv: Segt att styra..

Endast en ska flyttas bak eller fram, 44 kommer att ta i tunneln om den inte är skuren, har själv en prox2 och har testat båda flytta fram och du får ett grymt fäste men du ka få justera balata remmen (gör ett extra hål mellan dom 2 som finns) och ställa på dämparna fram. blir lät enorma skidres annars
Men tänk på att mattan måste slackas ordentligt är den ny kanske det inte går.:beer:

Good luck to you
/
Bola....................
Men det finns inga förborrade hål fram om jag fattat det rätt, utan bara bak?
Är för slö för att orka ligga under och mäta och ha mig.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: Segt att styra..

Men det finns inga förborrade hål fram om jag fattat det rätt, utan bara bak?
Är för slö för att orka ligga under och mäta och ha mig.
Hmm..jag är själv för slö att dela med mig av allt, då lär du få leva med att de sjunker ihop:bootyshake:

in och läs på hcs forum alla mått står där.........gjorde mitt för över 2 år sen.
/
Bola..............
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: Segt att styra..

Men sen om man flyttar ner främre fästet så borde man ju få en tvärare attackvinkel vilket resulterar i sämre lössnö egenskaper? Bara en tanke, rätta mig gärna om jag har fel.. Men det kanske blir sån marginell skillnad så det inte gör nånting?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Sv: Segt att styra..

Men sen om man flyttar ner främre fästet så borde man ju få en tvärare attackvinkel vilket resulterar i sämre lössnö egenskaper? Bara en tank, rätta mig gärna om jag har fel.. Men det kanske blir sån marginell skillnad så det inte gör nånting?
Mmm, om man tänker på vinkeln så är skillnaden så liten att det knappt gör nått, tror jag. Men skotern kommer lyfta skidorna lättare och får då en bättre lössnögång.