Polisskoter

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Två SKS 700 och två Bearcat har Västernorrland enligt säkra källor, dessa flyttas runt på olika stationer.
 

njeese

Välkänd medlem
2 jan 2008
442
1
16
kalix
www.pixbox.se
har inte träffat på polisen i kalix .undrar vad dom kör med för maskiner..tidigare så hörde man att dom körde med äldre lynx modeller :p
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Nere vid kusten är det nog gamla maskiner. Piteå har en 59:a och en lynx 600 GT. Luleå och Kalix vet jag inte alls vad dom kör men Jokkmokk har två summit 1000sdi och arvidsjaur/arjeplog har några yeti och en eller två xtrim 600.

Resten har jag ingen aning om.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ja ifjol såg jag dom med en Apex 40th i Arvidsjaur.... I Jokkmokk hade dom väl summit 1000 är ett tag. Finns ju snutar som kan köra också och då kanske det inte spelar någon större roll vad det är för maskin. Speciellt i fjällen.

Hamnade bakom några tullare med kälke och.. ja spåren upphörde både här och där från deras ekipage, ingen d***** söndagskörning där inte.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Många av dem har ju kanske 1000 mil/säsong bakom sig... Direkt dålig idé att tro att det är smart att försöka köra ifrån polisen.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det blir ju bara värre om man försöker köra ifrån dom. Blir mer i böter om dom får fast en sen så blir det ju mer skriveri i tidningarna.
Nä har man gjort nått fel och dom ser de så ska man stanna och ta sitt straff. Det är ju trotts allt självförvållat så. Men man lär av sina misstag.
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
man vinner ju knappast på att köra ifråndom de blir som du säger Stins1! det blir bara mer i böter.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ett race är ju alltid lika roligt :aetsch:
ne men är man 15 kanske man är rädd för att möta på snuten, själv var jag 14 sist jag mötte på "snuten"..
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jag råkade på dom när jag var 14 sist, är 21 nu :) Försökte köra undan dom med min g-type 500 å sprängde remmen :S Dom hjälpte inte mig byta ens heh :) Sen körde jag hem å polisen (gränsbevakning) var med. Min far sa att dom skulle komma in i huset, och så tjinnade han ner böterna till 36 € Det var minimibeloppet.. Dom var väldigt arga när dom fick mig iaf . Dom körde en arctic cat touring 600 cc å en venture. Och detta utspelade sig i österbotten i Finland.
 
D

Deleted member 9532

Ja, är du själv finns ju risken att du "sumpar lämpan" och är förälder med dig är det risk att denne förlorar körkortet.

Böter är väl det klassiska...
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
I "min" lilla by väster om Storuman så har jag sett dem ett par gånger med 2 st RS Venture, jag brukar åka fram och prata lite med dom o höra hur deras dag varit och om de fått några lagbrytare det dom hade tagit ena gången var några som hade kört med avställda skotrar vilket inte är ngn höjdare om man råkar ut för en olycka.

Som många säger det bästa är ju att stanna och höra vad de vill om de är ute och stoppar folk.