Polisskoter

E

Ej medlem/Inloggad

hehe men dock efter allt den stått på tomgång är vel det 7 mmters hål i avgasporten. går kanske inte så bhejne då
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Ej medlem/Inloggad skrev:
haha dom skulle man ju lätt köra ifrån ju

Var inte så säker på det, oftast är det Mc-poliser som kör och dom är inte att leka dom brukar inte släppa gasen i första taget.:D
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Skulle tro att det är den med mest soppa i tanken, eller snarare den med mest mil i tanken som vinner.

För man kan ju puttra på i 30 km/h efter en led som går i tät skog utan att någon tar sig förbi, vet väl alla som hamnar bakom en kälk-ekipage som inte håller åt sidan.;)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Sen har vi det här med helikoptrar som dom kan ropa på men det är kanske att gå till överdrift även för polisen.
Mikael_N skrev:
Skulle tro att det är den med mest soppa i tanken, eller snarare den med mest mil i tanken som vinner.

För man kan ju puttra på i 30 km/h efter en led som går i tät skog utan att någon tar sig förbi, vet väl alla som hamnar bakom en kälk-ekipage som inte håller åt sidan.;)
 
E

ejwbegysv

Sågen film från norge där polisen jagade skoteråkare..

Gubben hoppade ur helikoptern och sprang med snöskorna efter en som välte med skotern :)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Var när hur såg du den filmen skulle vara kul att se den.
ejwbegysv skrev:
Sågen film från norge där polisen jagade skoteråkare..

Gubben hoppade ur helikoptern och sprang med snöskorna efter en som välte med skotern :)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Var väl den där norska dokumentären? Hette väl skoterkriget eller nått sånt, väldigt vinklad dokumentär...
 

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
Jag såg den där dokumentären nyss. Det är lite synd norrmännen som har skotrar och inte får köra med dom! Jag blir så j*vla förbannad när dom sätter in helikoptrar mm. bara för att ta fast skoterförare
Ibland gillar jag inte polisen, men dom gör ju bara sitt jobb...
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Grejen med Snöskoterkriget är att den inte bara är vinklad utan den innehåller en hel del oriktigheter. Alltså den är till stora delar fake. I Norge jagas inte skoterförare med helikoptrar. Och skulle detta inträffa skulle poliserna inte slänga sig ur flygfäet för att hoppa på och hålla fast en tjej som just ramlat av skotern mitt ute i naturen, precis som om hon skulle kunnat ha flytt plättlätt.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
I min ungdom så hade vi skoter poliser nästan varje helg med helikopter en vinter, inte lätt å smita när den landade framför å blåste upp 3000 kubikmeter snö :D Nä men seriöst dem var ute med en helikopter å 2 skotrar plus en bil vad den nu ska va bra till, dem kanske använde snökjedjor?
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Hellboy skrev:
I min ungdom så hade vi skoter poliser nästan varje helg med helikopter en vinter, inte lätt å smita när den landade framför å blåste upp 3000 kubikmeter snö :D Nä men seriöst dem var ute med en helikopter å 2 skotrar plus en bil vad den nu ska va bra till, dem kanske använde snökjedjor?
Nä,men exakt!
Hörde en polispilot som sa just det! Varför hålla på å flyga EFTER och fjanta sej när man bara går ner 50 meter framför skotern,sen ser inte den skoterföraren nått på en bra stund,och stannar garanterat av självbevarelsedrift!
I den där "dokumentären" ville dom ju inte ta fast dom verkade det som!
 
E

ejwbegysv

Håkan K. skrev:
Nä,men exakt!
Hörde en polispilot som sa just det! Varför hålla på å flyga EFTER och fjanta sej när man bara går ner 50 meter framför skotern,sen ser inte den skoterföraren nått på en bra stund,och stannar garanterat av självbevarelsedrift!
I den där "dokumentären" ville dom ju inte ta fast dom verkade det som!
Blötsnö på påsken yr inte så mycket..
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Jag vet inte om jag tolkar bilden fel eller nåt, men i mina ögon ser de ut som om Polisen provkör (varför dom nu skulle göra de??) någons privata maskiner, de är ju 4 privatpersoner på bilden och fyra skotrar som verkar vara privata... Men jag bara gissar!