Polaris 2019

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
226
42
28
Vet faktiskt inte vad dom gjort/inte gjort förutom att uppdatera.. Inte jag som lämna/hämta den. 😅 Ska höra med åf imorgon.

Vad är det som händer med avgasportarna?

Vi gjorde två maskiner samtidigt. Den andra uppför sig inte lika.

Däremot tycker jag den går bättre än innan rent spontant. Och den är grymt lättstartad nu.
Tydligen så kan man behöva köra en relearn av avgasportarna så att ECU:n vet vart gränslägena är.
 
Reactions: Bola

Guldettan

Medlem
12 nov 2018
10
8
3
33
Ljungaverk
Har kollat på skotern idag, stiften såg helt ok ut, lite mörka men i övrigt ok.
Gummikudden till pipan satt också där den skulle. Dock så var det sotigt under y-röret men tyckte inte det heller var speciellt farligt.

Remmen ligger ganska lågt i sekundären men nu får det vara för har äntligen fått fast den där justerskruven 😁
 

Orobertsson

Medlem
6 feb 2019
36
9
8
32
Piteå
Hur var det med ultimax remmarna? Min lokala handlare tog igår fram en xs801. Har för mig att jah har läst xs826 här någonstans?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Xs826 för dig, alternativt en xs809, 809 är just lite lite längre men jag har åkt på den för jag har fått bättre grepp i start/back med 809 remmen
 
Reactions: Orobertsson

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Är det inte bättre att lägga 45 sekunder på att googla fram tillverkarnas rekommendationstabeller än att förlita sig på en okänd persons "kunskaper" på nätet?? ....för 45 sekunder är väl ungefär vad det tar att hitta en Ultimax-tabell

Nu säger jag inget om just de som är inblandade i denna remdiskussion men visst skulle det vara jävligt beige att köpa fel rem för att någon på ett forum inte har koll på att korta och långa Polaris har olika remmar, och att upp till 146" grundar sig på "korta" chassiet?
Om det nu är så fortfarande, för jag vet inte heller längre då jag inte haft med Axyschassiet att göra. Tycker bara att en del förlitar sig onödigt hårt på källor dom inte har möjlighet att "värdera" på ett bra sätt.
 
Reactions: Bola, JRO och asker

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Missade här att de va sks 840, kan inte mer än att instämma, kolla listor och ta reda på infon själv. det mesta som står här i forumet misstämmer ändå ganska kraftigt😆
 
Last edited:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Max hp ligger väl på 8150 om jag inte minns fel så den bör nog inte varva mer än så på mätaren
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
55 mil, dåligt med snö, supernöjd men inte riktigt ändå, ny programvara först.

Ska bara åtgärda fothålken på vä sida så det inte kan komma in snö.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Har köpt ett par block of plates men kanske byter bort 850 mot alpha i helgen så kan bli över om nån vill köpa