Polaris 2019

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.387
3
38
Örnsköldsvik
#4
Jaha det var så långt kvar ändå...
Har letet rykten men vet inte om jag letar på fel ställen för tycker det är väldigt lite konkreta saker som det viskas om?
Jänkarna vill ju alltid ha nån jäkla sjöracer trippel igen dom.

Bara sett några som snackat om 840/860 men inte riktigt sett några belägg för det. Mer än en dåligt photoshoppad 850 bild.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.504
2
38
byske
www.nogg.se
#5
alla värkar då vara överens om en ny motor som kommer sen vad det blir för storlek är det ingen som skrivit nått om mer än gissningar :)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.752
24
36
Skellefteå
#7
Inget officielt om jag säger så....... Men vem vet... kanske dyker upp något oförväntat strax ;)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.349
3
38
piteå
#9
Säger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155". Vet att det är tvärs emot vad tillverkarna försöker, men tänk så fränt med en 2t triple med pipor som får tala ut i en brant backe bland tallarna och granarna
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.504
2
38
byske
www.nogg.se
#10
Säger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155". Vet att det är tvärs emot vad tillverkarna försöker, men tänk så fränt med en 2t triple med pipor som får tala ut i en brant backe bland tallarna och granarna
jag skulle också vilja se en trippel men man får nog fortsätta drömma då ;)
 
#15
Jo så att, när Poo Sverige väljer att kontakta testanläggningar i Arjeplog för testkörningså är det då helt säkert att det inte enbart rör sej om ny motor🤡

Vet dessutom sen florerar ett annat rykte som enklast förkortas 2tt🤘🤘🤘🤘🤘
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
4
0
Grängesberg
#17
En önskan jag har på framförallt lössnömaskinerna är flytt av kylarna i tunneltaket.
Idag sitter ju kylarna ute i hörnen på tunneln.
Det medför att snön på utsidan av tunneln smälter, vattnet rinner sen ner och fryser till is på fotstegen.
Bakre delen av fotstegen och bakre bogginfästningen brukar ju också vara helt istäckta.

Det bästa vore en kylare i mitten av tunneln, som slutar vid tankens bakkant.
Då skulle man minimera isuppbyggnad.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.349
3
38
piteå
#18
En önskan jag har på framförallt lössnömaskinerna är flytt av kylarna i tunneltaket.
Idag sitter ju kylarna ute i hörnen på tunneln.
Det medför att snön på utsidan av tunneln smälter, vattnet rinner sen ner och fryser till is på fotstegen.
Bakre delen av fotstegen och bakre bogginfästningen brukar ju också vara helt istäckta.

Det bästa vore en kylare i mitten av tunneln, som slutar vid tankens bakkant.
Då skulle man minimera isuppbyggnad.
Håller med, och då skulle man slippa sjöblöta kläder och skor pga vattnet som rinner ner längs Tunneln far på täckbyxorna och dom blir som isklumpar runt skorna
 

asker

Välkänd medlem
9 jan 2005
12.418
35
48
Stora Blåsjön
#19
Varför låter 2019 prototyperna så konstigt när dom släpper gasen efter lite gaspådrag? Låter som något som läcker ut eller något...