Ser ju onekligen ganska funky ut, undrar hur det skulle funka i praktiken, man borde inte få ner maskinen lika djupt i snön och därför börja glida sidleds nerför som en liten yamahalavin
åf får ju givetvis veta för oss kunsumenter.dom bör ju ha en del info om man vill beställa.tydligen så kommer yamaha att berätta för ÅF före oss vad som kommer i år :S kanske äre nå nytt spännande?![]()
10 år var att ta i. Och yamaha kanske har insett att dom förlorar mycke konsumenter på att bara sälja fyrtaktare, för tydligen verkar de inte gå så bra för Yamaha. Jag tex skulle aldrig köpa en Yamaha, pga att dom bara gör fyrtaktare. Skulle dom därimot göra en shysst 2 taktare i lämplig vikt osv så skulle de vara av intresse för mig, och säkerligen för många andraMen varför skulle Yamaha släppa en tvåtaktare när det snart är tio år sedan man slutade göra dem för att helt satsa på fyrtaktare? Var lite realistiska...
Intressant emellertid att så många verkar tro på något nytt från Yamaha till 2012. Det gör jag med.
Så här står det på Yamaha canadas sled talk:åf får ju givetvis veta för oss kunsumenter.dom bör ju ha en del info om man vill beställa.
åf brukar tom ha provkört nya modellerna innan vi har fått veta.
det är ju oftast åf som läcker info så vi kan ta del av det på forumet.
Det mest intressanta i dagsläget vore ju om brp kunde tillverka maskiner utan remproblem och polaris kunde sälja maskiner med starka fotsteg.Mycket snack om Yamaha och de är väl intressant, men de jag tycker är överlägset mest intressant vore....
1. Lynx med mountain maskin
2. Commander med 800 motor
3. Arctic cat, polaris med liknande maskiner som commandern, dvs bra dragskoter och bärighet med ändå rolig att leka med.
jag vill säga att du snackar så mkt skit, de tappar mig som konsument just pga deras 4taktare. Den är för tung för mig. Punkt slut. Du kan omöjligt påstå med hedern i behåll jag är den enda i världen som inte köper yamaha pga av att de inte tillverkar lätta 4-taktare eller helt enkelt vanliga 2taktare??Yamaha förlorar inga konsumenter på att inte ha någon tvåtaktare, de erbjuder produkter med fyrtaktsmotorer i de segment de planerar att göra.
Word! Överlag är det en bra regel att allt som kan tillverkas i Japan ska tillverkas i Japan, så om bara Yama kunde tillverka en skoter som närmade sej 200 kg torr, har tyngdpunkten bakom nosbågen, har fungerade boggigeometri, är rapp och har över 140 kusar så köper jag den oavsett om den kostar 170 000 pix!........................................................., de tappar mig som konsument just pga deras 4taktare. Den är för tung för mig. Punkt slut. Du kan omöjligt påstå med hedern i behåll jag är den enda i världen som inte köper yamaha pga av att de inte tillverkar lätta 4-taktare eller helt enkelt vanliga 2taktare??
Till 2012 vill jag se en lättare STARK Yamaha, 4-t eller ej, Lättare ska den vara och 140+ hk.