Nytt till 2012?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo blir besviken om det kommer ut nått sånt :( lär ju vara värdelös i snön.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
tydligen så kommer yamaha att berätta för ÅF före oss vad som kommer i år :S kanske äre nå nytt spännande?:p

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tydligen så kommer yamaha att berätta för ÅF före oss vad som kommer i år :S kanske äre nå nytt spännande?:p
åf får ju givetvis veta för oss kunsumenter.dom bör ju ha en del info om man vill beställa.
åf brukar tom ha provkört nya modellerna innan vi har fått veta.

det är ju oftast åf som läcker info så vi kan ta del av det på forumet.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Men varför skulle Yamaha släppa en tvåtaktare när det snart är tio år sedan man slutade göra dem för att helt satsa på fyrtaktare? Var lite realistiska...

Intressant emellertid att så många verkar tro på något nytt från Yamaha till 2012. Det gör jag med.

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Men varför skulle Yamaha släppa en tvåtaktare när det snart är tio år sedan man slutade göra dem för att helt satsa på fyrtaktare? Var lite realistiska...

Intressant emellertid att så många verkar tro på något nytt från Yamaha till 2012. Det gör jag med.
10 år var att ta i. Och yamaha kanske har insett att dom förlorar mycke konsumenter på att bara sälja fyrtaktare, för tydligen verkar de inte gå så bra för Yamaha. Jag tex skulle aldrig köpa en Yamaha, pga att dom bara gör fyrtaktare. Skulle dom därimot göra en shysst 2 taktare i lämplig vikt osv så skulle de vara av intresse för mig, och säkerligen för många andra :)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är ju helt klart att det är uteslutet, att de har kvar VK540 från 1986 är ju absolut inget argument. De har ingen tvåtaktsutveckling i hela koncernen sedan de lade ned Vipermotorn.

Yamaha förlorar inga konsumenter på att inte ha någon tvåtaktare, de erbjuder produkter med fyrtaktsmotorer i de segment de planerar att göra. Däremot så nischar de ju sina skotrar mot kvalitet och finish och där är ju ingen annan ens i närheten.

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.117
54
48
Örnsköldsvik
åf får ju givetvis veta för oss kunsumenter.dom bör ju ha en del info om man vill beställa.
åf brukar tom ha provkört nya modellerna innan vi har fått veta.

det är ju oftast åf som läcker info så vi kan ta del av det på forumet.
Så här står det på Yamaha canadas sled talk:
"Well Jon and I were out on a couple of 2012 snowmobiles yesterday doing some video shooting for next months launch. We are going to do things a bit differently this year by providing our dealers with an online introduction to the new sleds and then upload much of the content to our web-site, Yamatube and Yournextsled.com for all."

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Mycket snack om Yamaha och de är väl intressant, men de jag tycker är överlägset mest intressant vore....

1. Lynx med mountain maskin
2. Commander med 800 motor
3. Arctic cat, polaris med liknande maskiner som commandern, dvs bra dragskoter och bärighet med ändå rolig att leka med.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
i slutet av videon sa dom 7 februari för polaris å yamaha vare väll 28 februari?

D

Draken

Mycket snack om Yamaha och de är väl intressant, men de jag tycker är överlägset mest intressant vore....

1. Lynx med mountain maskin
2. Commander med 800 motor
3. Arctic cat, polaris med liknande maskiner som commandern, dvs bra dragskoter och bärighet med ändå rolig att leka med.
Det mest intressanta i dagsläget vore ju om brp kunde tillverka maskiner utan remproblem och polaris kunde sälja maskiner med starka fotsteg.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Att dom skulle sluta sÄlja i sverige lÅter smÅtt absurt. Dom har hela kedjan sÅ den tror jag inte alls pÅ. Ryktet om en ny fyra har gÅtt tidigare lika sÅ en stÖrre motor i phazern. DÄr emot sÅ kankse dom slÄpper ett nytt chassie som klarar rx motorn. Det bÄsta vore nog tvÅ motorer en snÅlare och bÄttre 2cyl samt en pÅ 120 hk till phazer chassiet.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Yamaha förlorar inga konsumenter på att inte ha någon tvåtaktare, de erbjuder produkter med fyrtaktsmotorer i de segment de planerar att göra.
jag vill säga att du snackar så mkt skit, de tappar mig som konsument just pga deras 4taktare. Den är för tung för mig. Punkt slut. Du kan omöjligt påstå med hedern i behåll jag är den enda i världen som inte köper yamaha pga av att de inte tillverkar lätta 4-taktare eller helt enkelt vanliga 2taktare??

Till 2012 vill jag se en lättare STARK Yamaha, 4-t eller ej, Lättare ska den vara och 140+ hk.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.574
443
83
Malå/Adak
........................................................., de tappar mig som konsument just pga deras 4taktare. Den är för tung för mig. Punkt slut. Du kan omöjligt påstå med hedern i behåll jag är den enda i världen som inte köper yamaha pga av att de inte tillverkar lätta 4-taktare eller helt enkelt vanliga 2taktare??

Till 2012 vill jag se en lättare STARK Yamaha, 4-t eller ej, Lättare ska den vara och 140+ hk.
Word! Överlag är det en bra regel att allt som kan tillverkas i Japan ska tillverkas i Japan, så om bara Yama kunde tillverka en skoter som närmade sej 200 kg torr, har tyngdpunkten bakom nosbågen, har fungerade boggigeometri, är rapp och har över 140 kusar så köper jag den oavsett om den kostar 170 000 pix!