Nytro xtx

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Det är några som under helgen observerat två personer vid idkerberg som farit fram som vildar på en nytro med samma färgsättning som min... Behöver inte betyda något men om de finns någon som sett en nytro xtx i de trakterna som får ni gärna pm:a mig
 
D

Draken

Har dom nyckeln också? Eller går dagens skotrar tjuvkoppla och/eller starta som en gammal saab 900? :worried:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
På en skoter utan DESS är de bara att rycka ut kablarna ur tändningslåset och sen starta. Fast lite svårt på 4T då dom bara har elstart. Men på min kisse har dom gjort så å dragit igång den.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har dom nyckeln också? Eller går dagens skotrar tjuvkoppla och/eller starta som en gammal saab 900? :worried:
Dom fick inte med sig någon nyckel. Jag vet inte hur det funkar att tjuvkoppla nytron. finns ju bara elstart...
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Dom fick inte med sig någon nyckel. Jag vet inte hur det funkar att tjuvkoppla nytron. finns ju bara elstart...
Då inte nycklarna är elektronisk kodade då funkar tyvär vilken "universalnyckel" som helst (skruvmejsel)
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Dom fick inte med sig någon nyckel. Jag vet inte hur det funkar att tjuvkoppla nytron. finns ju bara elstart...
I can tell you, but then I will have to kill you :evil:

Det var skrattretande hur enkelt dom tog min Nytro, hade även en klass 3 kjeda som dom klippt av enkelt. Speciellt när Yamaha skryter om att vara först med stöldskydd på utombordare
http://www.yamaha-motor.se/corporate/nyheter/nyhet.jsp?Component=tcm:36-267342&PageTitle=Yamaha lanserar de första utombordarna med stöldskydd
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
fy fan va förbannad man blir på polisen. tror dom i vilhelmina inte ens är utbildade, dom är bryr sig mer om mopeder än när invandrarna har kniv fajt utanför ica :S
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Läste om det här i Fk imorse :( grät nästan en skvätt :( lita på att jag kommer vända och kolla extra noga på varenda skruv jag ser som kan komma från en nytro i framtiden. :( är nog fan lika bra att inte köpa nån ny skoter när man bor i dalarna :( ingen som orkar flytta mitt gamla strykjärn iaf :(

några speciella kännetecken?
 

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
fy fan va förbannad man blir på polisen. tror dom i vilhelmina inte ens är utbildade, dom är bryr sig mer om mopeder än när invandrarna har kniv fajt utanför ica :S
Filmade ett knivslagsmål nere på trissen och anmälde det till polisen. Polisen hämtade in personen. Sen ville dom inte ens ha ett vittnesmål av mej. Förut så kunde man lämna nycklarna i bilen. Men nuförtiden ska man fan låsa allt och ha skotern i garaget.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja den underbara känslan när man köper något som är helt nytt är svår att beskriva! Därför blir man så ledsen när man inte får ha sin ögonsten ifred...

På huven siter det luftgaller som i vanliga fall är svarta, dom har jag målat röda. Sen saknar den handskydd på styret och ruta.

Mvh

Läste om det här i Fk imorse :( grät nästan en skvätt :( lita på att jag kommer vända och kolla extra noga på varenda skruv jag ser som kan komma från en nytro i framtiden. :( är nog fan lika bra att inte köpa nån ny skoter när man bor i dalarna :( ingen som orkar flytta mitt gamla strykjärn iaf :(

några speciella kännetecken?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det här är ju på ett sätt OT, men min förra Nytro SE blev stulen ur garaget hemma på gården mitt på dagen i augusti-en lördag. Medan tjuvarna lastar skotern på släpet går grannen förbi när han är ute med hunden, han hejjar glatt på tre killar som bär upp skotern på släpet samtidigt som han tänker "fasen, ska Tobbe sälja skotern nu mitt i sommaren-när han köpte den i februari??
Först ett par veckor senare upptäcker jag att skotergaraget har blivit uppbrutet och polisanmäler vad som hänt och att jag inte har en susning om när. Jag träffar grannen ytterligare några dagar senare och säger åt honom att hålla koll på sina grejor-och han ser helt plötsligt väldigt konstig ut i ansiktet.... "När hände det här?" frågar han. Jag vet inte svarar jag, men nångång under dom sista veckorna, hurså? Då berättar han vad han sett, han misstänkte aldig att det kunde vara tal om stöld eftersom det var så "mitt på dagen" en lördag-ingen kan väl vara så fräck så dom gör ett bryt då? Tydligen är det enklast då...
Jag ringer polisen, meddelar att jag har ett vittne som vet dag, ungefärligt klockslag, bil, och ett någorlunda signalement på killarna.
Vad gör polisen då tror vi -dom har ju, även om det är lite sent- fått ett ganska bra vittne. Tja, jag har ingen aning, men antagligen dricker dom kaffe, löser soduko, eller nåt annat viktigt. Inte ringer dom grannen iaf...

Nu har jag en annan Nytro SE som du, jag och alla andra försäkringstagare fått vara med att betala. Jag har antagligen betalat mest, milen med den gamla Nytron var dom allra dyraste 60 milen jag nånsin kört iaf.
 

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
Tobbe... Kan säga att ifall det är ett försäkringsbolag inblandat så skiter Polisen i det mesta. Fick en Mustang Cab -05 sönderslagen och jag visste vilka det va med namn. Ringer Polisen och anmäler det hela och dom säger "Vi åker inte ut på såna uppdrag utan prata med ditt försäkringsbolag". Jag svarar "Ok. Men va beredd att skicka en ambulans om 45min för nu söker vi upp dom och tar lagen i egna händer". Dom svarar "Så kan ni ju inte göra". Sagt och gjort så försökte vi oss på att leta dessa killar. Efter att nå skumma killar varit runt på den byn och hotat kompisar till dom som gjort det så hade dom tydligen flytt samhället. Kan säga att det va ganska tur för dom för det va som sagt skumma typer som hade varit på den festen och backat upp mig och mina polare.

Men jobbigt att man ska behöva ta lagen i egna händer och sedan betala 4000kr i självrisk för att man kastat ut folk ifrån en fest med Nazistiska sympatier. Ironiskt nog så va detta en fest utanför Nyköping och killarna som gjorde detta kom ifrån Lycksele och Norsjö.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Talade med polisen idag, dom hade ingenting att gå på. Känns inte hoppfullt de här...
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Filmade ett knivslagsmål nere på trissen och anmälde det till polisen. Polisen hämtade in personen. Sen ville dom inte ens ha ett vittnesmål av mej. Förut så kunde man lämna nycklarna i bilen. Men nuförtiden ska man fan låsa allt och ha skotern i garaget.
nä dom tänker med röven i vissa fall:hmmmm2: