Nytro xtx

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tråkit...
håller ögena öppna.

bara ja som märkt att det börja bli en jävla massa skoterstölder eller har det alltid varit så? :O
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
:frusty:
Hatar som folk inte vet skillnaden på mitt och ditt.
Ska hålla lite koll, hoppas du får tillbaks den.

bara ja som märkt att det börja bli en jävla massa skoterstölder eller har det alltid varit så? :O
Känns som det har ökat nu. Brukar ju vara ganska "lite"
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Shit va tråkigt! :(

Stals släpet oxå?
Jag blev kontaktad av polis kl 13.00 som påträffat mitt släp och skoter på skogen(vid den röda ringen). Jag anländer till platsen kl 16.00 där ja finner mitt släp men utan skoter. Troligtvis har omlastning till annat fordon ägt rum mellan 13.00-16.00

Känns jävligt surt!!!

 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag blev kontaktad av polis kl 13.00 som påträffat mitt släp och skoter på skogen(vid den röda ringen). Jag anländer till platsen kl 16.00 där ja finner mitt släp men utan skoter. Troligtvis har omlastning till annat fordon ägt rum mellan 13.00-16.00

Känns jävligt surt!!!
???
Varför drog dom inte in ekipaget till stationen? :hmmmm2:
 

maddafagga

Välkänd medlem
5 dec 2007
116
0
6
Hur tänkte dom där? Varför inte vänta vid skotern utifall skurkarna skulle komma tillbaka eller tills ägaren kommer tillbaka eller har dom så mycket att göra? Lider med dig, måste kännas ännu jobbigare efter polisens suveräna jobb..
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Nu börjar skoterstölderna ta fart riktigt!!
Får man se till att vara extra på sin vakt..

Hoppas du finner igen skotern och de klåfingringa!
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja det är framförallt polisens agerande som stör mig!

En man som kör plog på den aktuella vägen upptäckte vagn med skoter. Han larmar polisen. Han föreslår även att han ska dra med sig vagn med skoter till sitt maskingarage. Tills polisen fått fatt i ägaren(mig).
Men polisen säger åt honom att inte göra något, dom tar hand om ärendet! Var på en patrullbil skickas till platsen och gör samma upptäckt som plogföraren. Sedan återvänder polispatrullen till station och kontaktar mig. Plogen passerar släpet och skotern sista gången vid 14.30 och jag kommer till platsen kl 15.50. Då finns ingen skoter på vagnen och inga skoterspår från platsen...
Hade plogföraren fått ta med sig vagn och skoter så hade förmodligen allt varit tillbaka hos dess rätta ägare nu. Men de kan man ju bara spekulera om.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Är ju inte så himla långt från mig.. Kan hålla koll här omkring.. Tråkigt! Vart har du köpt den? Har du köpt den här på Bohlins?
 
D

Draken

Ja det är framförallt polisens agerande som stör mig!

En man som kör plog på den aktuella vägen upptäckte vagn med skoter. Han larmar polisen. Han föreslår även att han ska dra med sig vagn med skoter till sitt maskingarage. Tills polisen fått fatt i ägaren(mig).
Men polisen säger åt honom att inte göra något, dom tar hand om ärendet! Var på en patrullbil skickas till platsen och gör samma upptäckt som plogföraren. Sedan återvänder polispatrullen till station och kontaktar mig. Plogen passerar släpet och skotern sista gången vid 14.30 och jag kommer till platsen kl 15.50. Då finns ingen skoter på vagnen och inga skoterspår från platsen...
Hade plogföraren fått ta med sig vagn och skoter så hade förmodligen allt varit tillbaka hos dess rätta ägare nu. Men de kan man ju bara spekulera om.
Men vad i hela helvete sysslar dom med?! Guuuuud förbannat va arg jag skulle ha varit!! :boxing:
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Är ju inte så himla långt från mig.. Kan hålla koll här omkring.. Tråkigt! Vart har du köpt den? Har du köpt den här på Bohlins?
Håll gärna koll, man vet ju inte vart den tagit vägen. Förr lr senare borde den dyka upp!
Jag har köpt den på Abris i Mora. Men Bohlins hjälpte mig faktiskt med mattbyte i oktober plus lite andra saker.



Till er andra: Jag har sökt polisen i fråga men inte fått tag på de som var på plats. Kommer att driva detta ärende vidare!
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Tyvär så kan dom det ifall dom bedömmer att det inte kommer att bli någon utredning på fallet. Jag fick välja på att dom ringde efter bärgning (= 5000:- i självrisk) eller snabbt hämta den själv. När dom informerat om vart fordonet står så är det upp till en själv att se till att det inte händer något. Och blir den stulen så räknas det som en ny stöld och tydligen kan det även bli så att försäkringsbolaget bedömmer det som att du har lämnat den i skogen olåst i värsta fall.
I mitt fall hade jag tur då det dök upp 3 killar med släp medans jag lasta min nytro på fyndplatsen.

Men nog borde tidningarna vara intresserade att trycka denna historia, lycka till
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har kollat runt lite, Polisens uppgift är att "säkra stöldgodset". Och det har dom inte gjort i detta fall. FAN va bitter ja blir när ja tänker på det!!!

Reg nr på min är KMJ 612
 
Last edited: