Nytro xtx

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Vet hur de känns, de är för jävligt :(

För mig är de 2 veckor kvar tills försäkringen går in, och sen ska ju dom ha sin lilla tid. Men försäkringskillen som morsan pratat med verkar ändå riktigt bra och förstående så får jag inte tillbaka skotern så tror jag han kan vara snabb på att skicka ut pengarna. Hoppas då de för säsongen blir ju inte längre och den väntar inte heller.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Vet hur de känns, de är för jävligt :(

För mig är de 2 veckor kvar tills försäkringen går in, och sen ska ju dom ha sin lilla tid. Men försäkringskillen som morsan pratat med verkar ändå riktigt bra och förstående så får jag inte tillbaka skotern så tror jag han kan vara snabb på att skicka ut pengarna. Hoppas då de för säsongen blir ju inte längre och den väntar inte heller.
När blev du av med din skoter? Vilket bolag har du?
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
jag orkade inte vänta på mina försäkringspengar då tjejens f7:a blev stulen tog nytt lån och berätta hur det var, var inga problem betala in försäkringspengarna när du får dom bara....Det var service av banken det iallafall.
Försäkringsbolaget betalar ju inte ut förrän 30dagar efter det fått polisanmälan.... Det är jobbiga dagar när det är bästa tiden på säsongen.

BTW tråkigt med skotern din....
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
jag orkade inte vänta på mina försäkringspengar då tjejens f7:a blev stulen tog nytt lån och berätta hur det var, var inga problem betala in försäkringspengarna när du får dom bara....Det var service av banken det iallafall.
Försäkringsbolaget betalar ju inte ut förrän 30dagar efter det fått polisanmälan.... Det är jobbiga dagar när det är bästa tiden på säsongen.

BTW tråkigt med skotern din....
Ja det känns som en hel evighet! Har gått 2 och 1/2 vecka sen min nytro stals. Så de dröjer mist en och en halv vecka till innan man kan börja leta efter en annan maskin... Fast ja vet ju inte hur lång tid försäkringsbolaget tar på sig efter "de 30 dagarna" att ge mig ersättning :(
 
4

426H

Jag hade börjat leta direkt och köpt första bästa skoter jag var intresserad av. Säsongen är allt för kort för att vänta och pengarna från försäkringen kommer ju ändå snart. Hur som helst, väldigt tråkig historia och hoppas att det blir en bra lösning för dig och att vi andra inte får allt för stora premiehöjningar pga alla slödder som inte kan skilja på ditt och mitt!
:mad2:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag är i beredd att betala i stort sett samma pengar per år som min försäkring kostar till tex en ekonomisk förening som jobbar på samma sätt som "Bountyhunters" i USA, för att söka rätt på dessa killar som har jättelånga fingrar.

Vem startar företaget?
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag är i beredd att betala i stort sett samma pengar per år som min försäkring kostar till tex en ekonomisk förening som jobbar på samma sätt som "Bountyhunters" i USA, för att söka rätt på dessa killar som har jättelånga fingrar.

Vem startar företaget?
Det låter intressant!
 

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Då inte nycklarna är elektronisk kodade då funkar tyvär vilken "universalnyckel" som helst (skruvmejsel)
Lite OT men, På kompisens Phazer MTX passar deras ET250 nyckel, ETn är från 82. Men den passade inte på en annan kompis phazer.
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Jag är i beredd att betala i stort sett samma pengar per år som min försäkring kostar till tex en ekonomisk förening som jobbar på samma sätt som "Bountyhunters" i USA, för att söka rätt på dessa killar som har jättelånga fingrar.

Vem startar företaget?
"Företag" finns redan, och har man inte försäkring på skotern så är det inte så dyrt. Men den som ger sig in i leken, får leken tåla

Läste även att det finns ett nytt parti som vill ändra på saken http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article6530325.ab :shocked:
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Fortfarande inget spår efter min nytro :(. Försäkringsbolaget löste in den i fredags...
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Hur har det gått med polisen?, kommer du försöka driva det vidare på något sätt?
Jag kommer kontakta Polisen nu inom en snar framtid. Så får man se vad det kan leda till... Har med flit legat lite lågt under de gångna 30 dagarna.
 
N

N_w

BCOOL jag hade inte tvekat, hade ju helst velat vara med åh jaga dem....


hoppas den hittar till rätte ägare eller en bra ersättning..
 
Last edited:

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har fortfarande inte hört något om mitt ärende! Skickade för en vecka sedan iväg ytterligare ett brev till Rikspolisstyrelsen... fortsättning följer.
 

Tom Engman

Välkänd medlem
12 apr 2007
163
0
16
Umeå
Jag blir så förbannad när jag läser den här tråden :( Det är tur att du är född med självbehärskning, hade jag hamnat i den där situationen så hade jag blivit självmordsbombare. Vilka rövhål till poliser..