NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Primären inlämnad på balansering idag.

Yngsta dottern har lärt sig göra "klistermärken" så jag kompletterade mitt dekalkitt med en avskräckande dödskalle :)

 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Fick tillbaks variatorn balanserad (dynamiskt) och klar i Fredags, det finns inte så mycket raka fina ytor att borra i på Yamahas variator mot för en Polaris dito så det ser inte lika estetiskt fint ut.
Kommer inte ihåg exakt men 5.x och 3.x gram fick borras bort.





En före och efter bild på skillnaden med Overdrive modden.





Jag har även slipat ner längden på pinnarna till rullarna så dom inte ska glappa i sidled.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Ser att jag passerat 400.000 visningar !
Det har varit mycket annat nu så jag har inte ens hunnit med att montera variatorn...
Olja införskaffat för ett byte iaf.

 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Inget märkvärdigt men ett oljebyte, Modshop hade slut oljefilter när jag köpte oljan så filtret får hänga med en säsong till (blev bara ca 50 mil förra säsongen).

Två alupopnitar hade lossnat till ramen för "serviceluckan" så jag monterade stålnitar där.



Det är första gången jag gör ett oljebyte utan att bukplåt och plast är demonterad så jag fick jacka ur i ramen för att få ut dräneringsbulten under motorn.



Jag skar även bort lite plast ur bukplasten för att komma åt dräneringsbulten i oljetanken, använde en kartongbit för att leda ner oljan i en plastbunke (fick byta bunke mitt i tömmningen då den började bli full så det blev lite grisigt).

 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Flyttat tryckmätaren så den blir lättare att se.



Fick tag på en billig burkrem så jag slängde dit den, jag vet att det inte är ok att ha en sån enligt alla backcountryexperter.
Jag har saknat en sån i vissa situationer så jag får väl stå ut med att alla pekar och skrattar :blink1:

 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ja men skulle burandt köra i string så skulle många ungdomar frysa om skinkorna.

Jag kör med min på. Är väldigt sällan jag använder den men på stenhårt vårföre är den ganska trevlig hålla i.

Sen kan man hänga hjälmen på min.
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Har ingen burkrem längre men kan sakna den när man kört fast o ska vicka/skaka/wiggle loss den

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har ingen burkrem längre men kan sakna den när man kört fast o ska vicka/skaka/wiggle loss den

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk


Men montera tillbaka den!

Vad burandt (eller var det bret) menar är väl att man inte ska använda den vid aktiv körning. Det är ju inte så att den på något sätt är ful. Den väger nästan inget och den jäkla gången då du står stilla på högkant med fronten pekandes snett ner då är den guld värd.

Sa jag att man även kan hänga hjälmen på den?
 

rasseT

Medlem
12 jan 2014
26
0
1
Skellefteå
Sjukt fränt bygge! Har ödslat min arbetsdag på att skumma igenom denna tråd då det varit lunt på jobbet xD

Synd det är så jävla dåligt om snö nu, och där snön väl finns är det riktigt betongföre...
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sjukt fränt bygge! Har ödslat min arbetsdag på att skumma igenom denna tråd då det varit lunt på jobbet xD

Synd det är så jävla dåligt om snö nu, och där snön väl finns är det riktigt betongföre...
Tack !

Denna säsong har varit riktigt kass vid kusten.
Få se om det blir nån körning alls denna säsong, jag har nästan räknat bort den helt...
nåväl, det kommer fler säsonger.

hur som helst så är del 4 uppe på tuben nu.

https://www.youtube.com/watch?v=fgPi62ysyRY