Ny prenumerantträff!

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
ÄR det inte dags för en liten sammanfattning/uppsamling nu?

Vad har vi kommit fram till?

VAR: Som jag ser det så ligger A-jaur bäst till om man ska avgöra enligt de inlägg i tråden.
NÄR: ??-??-2011

E

ejwbegysv

Har nu fått detta på mitt bord att styra upp.. :smow:

Många har föreslagit Arjeplog, dock är det viktigt med några "krav" som vi ställer:
  • I direkt anslutning till skoterleder.
  • Närhet till varierande körning, touring, ledsmisk, puderlek och kanske klättring.
  • Matservering inkl frukost som kan hantera minst 50 personer.
  • Boende för minst 50 personer.
  • Pub.
  • Närhet till Bensinstation.
  • Några drivna personer som känner till området och kan agera guide.
Då jag själv har över 80 mil till Arjeplog så har jag lite dålig koll på området :)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Om man ska planera in detta är det av största vikt att en plats och ett datum blir klart inom en snar framtid. Om ni har problem med norra sverige så får ni ju helt enkelt lägga den någon annanstans pga otillräcklighet av lösningar där. Inte dra ut på det till sista sekund och sedan ta någon nödlösning.

E

ejwbegysv

Jag föreslår fre-sön i februari-mars.. då är det mycket snö och förhoppningsvis inte -30 grader hela dagarna...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Har nu fått detta på mitt bord att styra upp.. :smow:

Många har föreslagit Arjeplog, dock är det viktigt med några "krav" som vi ställer:
  • I direkt anslutning till skoterleder.
  • Närhet till varierande körning, touring, ledsmisk, puderlek och kanske klättring.
  • Matservering inkl frukost som kan hantera minst 50 personer.
  • Boende för minst 50 personer.
  • Pub.
  • Närhet till Bensinstation.
  • Några drivna personer som känner till området och kan agera guide.
Då jag själv har över 80 mil till Arjeplog så har jag lite dålig koll på området :)
Alla här verkar vara rätt så överens med att både Arvidsjaur och Arjeplog är ok val. Du som nu bor 80 mil bort kan ju börja med att bilda dig en uppfattning först :) Har haft husvagnen i Arvidsjaur och där finns boende centralt (ja leden går där också), bra åkning både på leden och utanför leden. Dessutom är det nära till Skellefteå, Piteå, samt Luleå.

Nu skiljer det ju "bara" 7 mil mellan dessa orter men det lär bli mer folk i Arvidsjaur då det är pendlingsbart över dagen om man bara kan åka en dag. Fan kan tom köra skoter från Piteå om man vill =)

Last edited:

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
En ny träff ser jag verkligen fram emot =)

Hoppas vi är många som är beredda att åka en bit för uppslutning.

Vi ses/Malin Wiik

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Blir det A-jaur så kommer jag till 90% säkerhet (lite beroende på vilken helg det blir). Blir det A-plog så sjunker det till 30%.

Kommer i så fall att köra skoter från Piteå/Långträsk.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå