Ny prenumerantträff!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Kom med förslag på ny plats för träff, och då i delarna ovanför Östersund där vi hade träffen förra året. Vi behöver då också hjälp med guidningen i det området av er.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Skulle också säga Jorm eller Blåsjön som första val. Sen Valsjöbyn eller varför inte Lakavattnet? Problemet i Lakavattnet är iofs. boendet. Alla kanske inte får plats hos Wärdell :)

För att undvika förbudsområden lägger jag upp en länk som visar Jämtlands Förbudsområden.

(Klicka på resp. Fjällområde för detaljerad karta)

http://www.lansstyrelsen.se/jamtland/amnen/naturvard/Terrangkorning/Snoskotertrafik/
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
men det finns ju väl en hel del med stugor i lakavattnet? sen finns de ju en drös med stugor i storåbränna, bara en bit bort!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Kör i Arvidsjaur eller Arjeplog

Hittar rätt så bra i Arvidsjaur och har polare som bor och kör där

Sen har vi ju många forumrävar från Arvidsjaur
 
Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kör i Arvidsjaur eller Arjeplog

Hittar rätt så bra i Arvidsjaur och har polare som bor och kör där

Sen har vi ju många forumrävar från Arvidsjaur
X2

Finns otroligt fin åkning här. Tror det skulle kunna fungera fint med en träff här! Boende är inga problem, men man kan behöva vara ute i tid pga biltestindustrin.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Ok. Vilhelmina- Storuman trakterna då? Väster om Storuman? Nån som kan områdena därikring?
Vilhelmina är kanon för det mesta. Det finns boende och åtminstånde tre här på forumet (säkert fler) som kommer därifrån och kör mycket där.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Kör i Arvidsjaur eller Arjeplog

Hittar rätt så bra i Arvidsjaur och har polare som bor och kör där

Sen har vi ju många forumrävar från Arvidsjaur


X2

Finns otroligt fin åkning här. Tror det skulle kunna fungera fint med en träff här! Boende är inga problem, men man kan behöva vara ute i tid pga biltestindustrin.
Bra Idé! Slagnäs camping funkar t.ex skitbra! Fin körning också. Blir det träff där så lovar jag dyrt och heligt att bli prenumerant!

Edit: Inte längre söderut i alla fall, nu är det dax för Norrbottningarna också.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Självklart ska vi sprida oss för varje år.
om det blir norrbotten eller liknande denna säsong så kör vi dalarna nästa osv.

kom igen med lite fler förslag så kan vi lägga omröstning kanske?
skriv även om ni håller med om redan föreslagna områden.
ett stort plus är om någon lokal förmåga kan bistå med guidning.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ett annat förslag är Kronogård (nedanför Jokkmokk) men det är rätt bra med träd där tyvärr. Jag tror att det finns ett gäng från Harads som kan guida iaf. :)
Det är dock bättre körning runt A-jaur enligt mig. Både ledsmisk och puderbus.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Bra Idé! Slagnäs camping funkar t.ex skitbra! Fin körning också. Blir det träff där så lovar jag dyrt och heligt att bli prenumerant!

Edit: Inte längre söderut i alla fall, nu är det dax för Norrbottningarna också.
Du har ju Camp Gielas med, så slipper alla bo mitt i ingenstans. :) Och då hinner maskinerna bli varma iaf innan det är dax att smiska! :)