Ny prenumerantträff!

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Har någon en bra kontakt med hotell eller boende i Arvidsjaur?
Ska man kunna köra snöskoter från boendet faller Edströms bort.

Sen beror det ju huir många personer som ska ha boende. Laponia sväljer ju en hel del, annars så finns ju Camp Gielas.
Dock är det ju då stugboende, men det är ju otroligt fina stugor. Och man parkerar skotern just utanför stugdörren, bensinstation finns på området osv.
Sen så börjar det vara lite sent att boka även i A.jaur, för biltestindustrin och tyska researrangörerna brukar rdan ha bokat upp x antal rum redan nu.

Sen så finns det ju iofs Lapland Lodge, men dom har nog redan fullbokat misstänker jag.

http://www.hotelledstrom.se/swe/default.asp
http://www.hotell-laponia.se/
http://www.arvidsjaur.se/sv/BoLeva/Fritid-och-idrott/Lokaler-och-anlaggningar/gielas/
http://www.laplandlodge.eu/Website_svensk/V%C3%A4lkommen.html

Last edited:

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Arvidsjaur skulle vara skitskoj!

Har precis betalat min prenumerationsavgift och är definitivt intresserad om det blir i Arvidsjaur :)

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Körde nästan uteslutande i arvidsjaur förra vintern och kan tycka att området för oss som gillar klättring kan kännas begränsande. Man har snabbt kört överallt. kommer ju dock från luleå så jag kanske inte känner till alla guldkorn än.

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Tycker att det är mycket vettigare att åka till fjällen om det är en träff. Tex. Vuogga om man vill ha något i krokarna där vid Arvidsjaur.. då har man bara några minuters körning till fjällen, och det är ändå bara en timme i bilen extra. Då har man även kalfjäll med klättring, hoppa i drivor och en underbar miljö att köra i. För dom som inte normalt sett kör i fjällvärden så blir det en fin upplevelse, låglandet är ju lika överallt.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
Vem fan har sagt att jag kör i östersund? Är verkligen helt värdelöst att åka omkring runt östersund. Det är i fjällen man ska åka! Och helst då runt blåsjön/jorm :)
Arvidsjaur är enligt mig för nära kusten...

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Står ju under ort Östersund/Blåsjön i din profil så det var väldigt dumt av mig att anta att du kör skoter där.....eller...

Men inte det jag menade, utan träffen förra året var i Östersunds området så är det väl rätt självklart att den inte är på samma ställe iår

Blir det Norrbotten iår blir det säkert dalarna eller likn nästa år osv osv osv....

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
Jag har tagit bort "östersund" så det inte ska kunna bli någon missuppfattning mer :)
Självklart att den inte ska vara i östersund eller jämtland i år.
Det blir säkert minst lika kul som förra året. Men lite längre in mot fjällkedjan hade vart trevligt, därför är inte Arvidsjaur något för mig, men det finns säkert massa guldkort och roliga ställen ändå. Men varför chansa? ;)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hittat nå lämpligt boende i Arvidsjuar ännu?
Kul om det blir där, med lite envishet så skulle man ju kunna åka skoter direkt från tomten...

Mkt fina myrar finns där också + nysladdade ledera som stig och gänget fixar ;-)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är nog bra om det blir av. Nu har man ju både blivit prenumerant och skaffat ett husvagnsunderrede så man får me sig nå folk!

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Vem fan har sagt att jag kör i östersund? Är verkligen helt värdelöst att åka omkring runt östersund. Det är i fjällen man ska åka! Och helst då runt blåsjön/jorm :)
Arvidsjaur är enligt mig för nära kusten...
Blåsjön är ett kanonställe, men då skulle alla som kommer norrifrån behöva köra en stor omväg eller åka skoter från klimpfjäll ca 5mil :p
men håller med om att man vill ha utmanade terräng, branta backar, raviner och mkt snö.
då är nog Arjeplog enklaste fjäll att ta sig till för de flesta.

men de borde finns utmaningar runt arvidsjaur också tycker man.

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Fredrik tänkte nog på Arjeplog, det ligger ju nära fjällen (dom riktiga)
Arvisjaur låter kul, Ajeplog också, då får man ju hälsa på morsan också.
Visserligen i Arvidsjaur är det ju lite mycket Arvidsjaurare bara ;-)
Man kan ju köra skoter till Laponia också.
Vi får se vad det blir.
Mvh Lestander

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Lägg träffen i stockholms skärgård, med dom här vintrarna kan man snart åka vart som helst i sverige, hoppa kan man göra på nån kobbe, tokgasa i flera mil på havet grilla i nån vindstilla vik för att sen
avsluta träffen med en ålandskryssning med god mat och obegränsat med dryck och ja det är långt bort om man bor i treriksröset men sätt åket på ett tåg och skicka det till en uppsamlingsplats där alla
som ska med träffas för att sen blåsa ut på dom riktigt stora vidderna................................en tanke bara. :eyebrows:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Lägg träffen i stockholms skärgård, med dom här vintrarna kan man snart åka vart som helst i sverige, hoppa kan man göra på nån kobbe, tokgasa i flera mil på havet grilla i nån vindstilla vik för att sen
avsluta träffen med en ålandskryssning med god mat och obegränsat med dryck och ja det är långt bort om man bor i treriksröset men sätt åket på ett tåg och skicka det till en uppsamlingsplats där alla
som ska med träffas för att sen blåsa ut på dom riktigt stora vidderna................................en tanke bara. :eyebrows:
Man får hoppas det stannar vid en tanke ;-)