mycket med snö till norrbotten

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Hur mycker har ni där nere då? :) och ja, det är verkligen konstigt om ni har mer än oss :D

Var i Jutsa för nån vecka sedan ( ca 4mil utanför gve) där skulle jag då tro att det iaf var 80cm+ med snö på sina ställen
 

rogerfågel

Välkänd medlem
5 sept 2008
112
0
6
Hörnefors
sjukt mkt puder snö kring umeå nu!!!!!! :rock: säkert kommit upptill 40cm på sina ställen!!!!! :D minns inte senast det var så här mkt snö här!!! :beer:
 

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Har en "mätpinne" på gården som är uppmätt till 60cm och den snöade då över på torsdag :) har säkert komme 20cm till sen dess också, snöar för fulla muggar fortfarande!!
Så säkert 80-90 cm innan helgen är slut

Bor en par mil innanför ske-å
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Det e helt sjukt med pudersnö ute nu.... ska säga nå pinsamt, jag körde fast MITT på plana åkern idag :p detta pga av all pudersnö & att jag bara gled sakta haha & det är garanterat över 80cm och mer än det på vissa ställen
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
5dm i örnsköldsvik nu (låglandet). Uppe på höjderna är det några dm till. Och i hissjön bortanför sidensjö är det mellan 1-1,2 meter. Bästa vintern på evigheter.
 

Xen0

Välkänd medlem
7 sept 2008
212
0
16
Luleå
snöar på ganska bra här i luleå fast ingen snö är lovad, har snöat konstant dom 3 senaste dagarna.
 

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
32
Byske
Såg ut såhär igår eftermiddag vid 2-3 tiden 3 mil norr om skellefeteå :laugh: :beer:

 

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Vore grymt att komma över metern :) var ett tag sen sist..
Smhi har då varnat för 2-3 dm till på söndag kväll för västerbotten så då är vi då lätt över ;)!!
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Nu blir jag seriöst arg.

Men vi har haft grymt mkt snö dom senaste åren när ni tydligan har haft riktit lite, så det kasnke har jämnat ut sig nu då :D
 
D

Deleted member 6797

såg på smhi att strax söder om skeå hade ni 74cm. här i svensbyn äre typ 7-8dm nu å 40cm puder på all skare =)
 
D

Deleted member 6797

du vet väl om att man inte ska mäta i snöhögar/drivor?
det är inga 80cm i svensbyn.

ja det vet ja. men eftersom mårtensboda strax utanför skellefteå har 74 så har vi kring där också? sen så har vi säkert mer än 60cm
 
D

Draken

ja det vet ja. men eftersom mårtensboda strax utanför skellefteå har 74 så har vi kring där också? sen så har vi säkert mer än 60cm
man kan ju inte bara säga att "bara för att dom,så har vi....."
det är ju som att vi i norr skulle säga att bara för att vi har ett bra hockeylag så måste västerbotten också ha det bara för att dom ligger nära,men det stämmer ju inte som alla vet. :D


det beror ju helt enkelt på att största mängden snö föll där i ovädret!

om du åker ut och mäter på ett par olika öppna platser så ser du att vidgren är närmare i sin gissning.