mycket med snö till norrbotten

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Har väll kommit ca 2 dm till idag. sen har de blåst mycke, så på dom flesta myrarna är det bottenlöst puder om man har en kort maskin :D
 
D

Deleted member 6797

Några dagar med plusgrader så har ni lika lite snö som innan :bootyshake:
men nu tror ja it de blir nå + grader på ett tag iaf. it va dom har lova iaf men den som lever får se
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Har kommit mycket snö lite söder ut oxå! bor i ånge har väl kommit ca 40cm mätte på 2 ställen idag på oplogade vägar och visade 85 och 90cm! sjukt härligt!
 
6

600xrs

Ähh, jag är inte avis, inte alls! :eviltongue:

Nån gällivarebo som vet bättre än mig hur mycket snö det kan vara här ? Skulle tippa på en 60-65 cm kanske totalt.
man kan juh alltid kolla snödjupet på www.dundret.se men jag litar inte på deras snödjup alla gånger :)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
600xrs: Är aktiv skidåkare så jag kollar där väldigt ofta, men precis som du så litar inte jag heller riktigt på deras siffror alla gånger :)
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Jag skojar inte om att det är kanske 70-100 cm snö i tavelsjö, helt ***** sjukt.
kom hem från kittelfjäll igår och det är mer snö hemma. :D
 
D

Deleted member 6797

ja mätte idag å vi hade mellan 65-70cm snö här i piteå
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Så länge man tar sig med RX'1an är det lite snö :)
Iofs var det bara ogjort att kompisen fastna med sin RMK 800'a.

Finns några fina puderställen (20-30 hårt och ca 70-80 puder) nu i trakterna runt pite men ändå inget mot Arvidsjaur ifjol.
50-60 i botten halvhårt och ungefär 50-60 puder på myrarna sen fanns det några djälvulska ställen där det säker var runt 1,5 meter...

RXan var kort och tog sig ca 1,5 meter från leden.. :) RMKn satte sig också fast på ett annat ställe...
 
D

Deleted member 6797

Så länge man tar sig med RX'1an är det lite snö :)
Iofs var det bara ogjort att kompisen fastna med sin RMK 800'a.

Finns några fina puderställen (20-30 hårt och ca 70-80 puder) nu i trakterna runt pite men ändå inget mot Arvidsjaur ifjol.
50-60 i botten halvhårt och ungefär 50-60 puder på myrarna sen fanns det några djälvulska ställen där det säker var runt 1,5 meter...

RXan var kort och tog sig ca 1,5 meter från leden.. :) RMKn satte sig också fast på ett annat ställe...

hahahaha. igår körde ja fast på gården:D har ju kort ja me men vi har seriöst ovanligt mycke snö iår mot för dom sista 5