"Luktfri" olja?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Fyfan vad fint, kanske man beställer hem lite Mega och testar! Såg att du var lite tveksam i början, men det verkade ju funka för dig.

Vad är Mega utblandad med? Och om 1liter kostar 199:- så var det ju inte så billigt nå mer eftersom det kommer gå lika mycket om man kör separat :s
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Fyfan vad fint, kanske man beställer hem lite Mega och testar! Såg att du var lite tveksam i början, men det verkade ju funka för dig.

Vad är Mega utblandad med? Och om 1liter kostar 199:- så var det ju inte så billigt nå mer eftersom det kommer gå lika mycket om man kör separat :s
Jag var tveksam till trovärdigheten på thundercat-1140 eller vad han hette, då han förde en väldans märklig kampanj för produkten - men när jag tog reda på att det var samma "shit" som jag sökt tidigare så är saken solklar.
Men, jag har ännu inte hunnit prova skiten själv då jag väntar på några väsentliga delar till min maskin.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Triboron funkar ej med Etanol!

Ni som tänkt köra med Triboron på Etanol, gör det inte. Jag hällde E85 (E75) i en flaska och fyllde på med Triboron och skakade som en dåre. Efter några minuter så låg Triboron i botten som en kolasås.

Vad jag hört så skulle det vara blandbart med Etanol :confused:
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sv: Triboron funkar ej med Etanol!

Ni som tänkt köra med Triboron på Etanol, gör det inte. Jag hällde E85 (E75) i en flaska och fyllde på med Triboron och skakade som en dåre. Efter några minuter så låg Triboron i botten som en kolasås.

Vad jag hört så skulle det vara blandbart med Etanol :confused:
I det fall man kör separatsmörjning ska detta ha föga skillnad?
Helt oprovokativt; vart har du hört det?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Ni som tänkt köra med Triboron på Etanol, gör det inte.
Jag hällde E85 (E75) i en flaska och fyllde på med Triboron och skakade som en dåre.
Efter några minuter så låg Triboron i botten som en kolasås.
I det fall man kör separatsmörjning ska detta ha föga skillnad
camata

Jag håller absolut inte med om detta !!!!!

Givetvis bör man ha en 2-T olja som blandar sig med det bränsle man använder.


Läs även denna tråd :
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=7251



.
 
Last edited:
B

Biosteel

när är arctic cat cup så man får ta del av lanseringen av triboron ? :)
 
B

Biosteel

fan vad göttans så får vi se om det ligger sanning i triboron.. pratade med en kille förut som berättat att det lanserades nån sån där smörja för runt en 10-15 år sen som luktade skit och va bara rena bluffen.. kan det vara samma igen ? :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
camata

Jag håller absolut inte med om detta !!!!!

Givetvis bör man ha en 2-T olja som blandar sig med det bränsle man använder.


Läs även denna tråd :
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=7251



.
2stroke


Men gör inte det då. (Do mind the FRÅGETECKEN)
Fråga dig själv, eller någon annan som vet, hur mycket oljan blandar sig med soppan vid separatsmörjning. "!!!!!!!!!!!"
Jag ser inte något totalt behov av att oljan ska behöva blanda sig med AF-dimman vid S-E-P-A-R-A-T-smörjning?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sv: Triboron funkar ej med Etanol!

thundercat-1140

Har även för mig att jag frågade Robin Granberg om det men skickade iväg ett mail nu för säkerhets skull och frågade.
thundercat-1140 har jag helt förlorat förtroendet för.

Robin har jag däremot inte skapat mig någon vidare uppfattning om, annat än att han är bra att göra affärer med.
Är det från honom/Friboron du köpt ditt?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Sv: Triboron funkar ej med Etanol!

Resultat?

Ingen rök (varm motor) och ingen lukt i kläderna. Gråbrunt tändstift (har alltid varit svart) och när jag bytte ena toppen (gängpaj i tändstiftet) var det inte mycket sot på kolven och i toppen. Har bara kört med 0.5% blandning. Men jag tycker man ska prova på någon nyare maskin innan man kan dra några slutsatser. Brorsan ska köpa en MXZ snart så jag kommer väl köra den 80% av vintern (förvaras på min gård ;) ) så får prova i den då.