Känns bra om många missat detta, ska som nyuppflyttad sörlänning ta förarbevis i vinter och ser gärna att det är någon mer 30-åring på kursen... 
Nej enligt artikeln är det 50 000 som tagit det innan 1 oktober 2009 som inte har skickat in förnyelsen.Bump glöm inte bort detta ni som behöver förarbeviset
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6690308
Låter otroligt att det är så många som 50 000 förarbevisinnehavare som ännu inte beställt det nya men man ska aldrig sluta förundras.
Det kan ju knappast vara totalt 50 000 som tagit det frivilliga före 2000 dvs egentligen inte behöver FB som struntar i att förnya för 150 kr.
Det är ju det som är det märkliga, det kan ju som sagt knappast vara 50 000 som tagit förarbeviset före oktober 2009 som slutat köra och fullständigt skiter i att förnya.Men vad i!? Detta har man helt missat, och inte heller har man fått ett enda brev.
Man tycker att dom skulle kunna skicka ut åtminstone en påminnelse till dom det rör.
Är det kört nu månntro. Har skickat ett irriterat mail till transportstyrelsen då dom vägrade svara i telefon.
KorrektDetta gäller alltså bara dom som inte har bild på förarbeviset? tog mitt 2009-10-29, så jag behöver väll inte fixa nytt?
Det är krav för de med körkort tagna fr o m 2000-01-01Många tog nog bevis före 2009 för att få billigare skoter försäkring.
Jo, det kan ju smaka med 40-50 000 utbildningar a´2-2 500 kr ......Surt för de flesta, visserligen sitter jag säkert med rykande färskt kort från kapitalistbolaget som kallas för "Transportstyrelsen" sedan 1 vecka!
Ogillar iallafall starkt att det ska vara krav på att individer själva ska agera för att få det nya förarbeviset annars är det bara för dem att gå till närmaste medborgarskola, böja sig fram och ta emot tacksamt. Pluringar i sjön detta här...
Det skulle ju vara det allra bästa och enklaste, skulle dock kräva en rejäl uppgradering av förarbevisutbildningen med medföljande kostnadsökning då begreppet "körkort" medför en mer kvalitativ utbildning både teoretiskt och praktiskt.Men varför kan man inte skriva in Snöskoterkortet på körkortet för?